Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru Forester e-Boxer - modelový rok 2022

Za posledních 25 let se v Evropě prodalo více než 357 000 kusů modelu Forester, čímž si vybudoval pozici jednoho z nejprodávanějších modelů v nabídce Subaru. Jeho kumulovaná celosvětová produkce dosahuje přibližně 4,5 milionu kusů.

Omlazená pátá generace ctí tradici Subaru, ale současně byla zcela nově navrženým vozem, který je postaven na globální platformě Subaru Global Platform (SGP) vyznačující se mimořádnými schopnostmi, mezi něž patří vynikající jízdní vlastnosti a stabilita, zdokonalená schopnost zabraňovat a předcházet nebezpečným situacím, citlivější řízení, výjimečně nízké vibrace a vysoký jízdní komfort.

Pohonné ústrojí evropské specifikace kombinuje elektromotor s typickými technologiemi motoru BOXER a symetrického pohonu všech kol Symmetrical AWD. Nejnovější omlazené provedení modelu Forester nabízí nové bezpečnostní funkce, ještě větší schopnosti v terénu, nové komfortní prvky a vylepšenou jízdní dynamiku.

Subaru Forester modelového roku 2022 je bezpečnější než kdykoliv předtím. Je vybaven novými pokročilými bezpečnostními systémy, které jsou nedílnou součástí standardně dodávaného systému EyeSight 4. generace.

Nový Forester (jap. spec.) vyhrál Grand Prix Award za nejvyšší získané skóre 96,5 bodu v programu Japan New Car Assessment Program (JNCAP), získal i ocenění Advanced Safety Vehicle Triple Plus (ASV +++) v letech 2018–2019 za účinnost systému preventivní bezpečnosti, a to s celkovým počtem 122,3 bodu z celkových 126. V nárazových testech společnosti Euro NCAP získala 5. generace vozu nejvyšší možné hodnocení pěti hvězdami a navázala tak na pětihvězdičkové hodnocení sedmi předchozích modelů


Hlavní prvky Subaru Forester e-BOXER (evropská verze)

•Subaru Forester je postaveno na platformě Subaru Global Platform (SGP), jež zlepšuje dynamické vlastnosti kombinací příkladné ovladatelnosti a stability. Silnými stránkami je také schopnost rychlých vyhýbacích manévrů, citlivé řízení umožňující přirozené reakce na chování vozu a v neposlední řadě i minimalizace vibrací. Nově naladěné pružiny a tlumiče na obou nápravách přinášejí modernizovanému provedení ještě více komfortu a současně agility.


•Nejnovější Forester pokračuje v tradici modelu, který nabízí jízdu a jízdní vlastnosti podobné nízkým osobním vozům a zároveň terénní schopnosti vozů SUV. Standardně dodávaný trvalý symetrický pohon všech kol (S-AWD), charakteristický znak Subaru, poskytuje jistotu značné trakce a mimořádné terénní schopnosti za každého počasí a na každém typu povrchu. Standardně dodávaný systém aktivního vektorování točivého momentu přináší větší ochotu k zatáčení a přesnější reakce vozu v zatáčkách.

•Forester modelového roku 2022 nabízí kombinaci pohonu S-AWD s elektrifikovaným hnacím ústrojím e-BOXER. Jeho součástí je 2,0litrový plochý čtyřválec s protilehlými písty a přímým vstřikováním paliva, spojený s elektromotorem integrovaným v převodovce Lineartronic. Doplnění hnacího řetězce elektromotorem přineslo jemnější projev, o 30 procent lineárnější akceleraci a současně rychlejší a intenzivnější dodávku točivého momentu.

•Hnací soustava Subaru e-BOXER upravuje poměr rozdělení výkonu mezi zážehovým motorem 2,0 l a elektromotorem podle aktuálních jízdních podmínek. Pracuje se třemi jízdními scénáři:


1) pohon pouze na spalovací motor,
2) pouze na elektromotor (EV)
3) kombinace obou zdrojů síly.

•Z klidu nebo v nízkých rychlostech může vozidlo pohánět pouze elektromotor. V závislosti na stavu vozidla a nabití akumulátoru ujede čistě na elektřinu až 1,6 kilometru do 40 km/h. Ve středních rychlostech dodává kombinace zážehového motoru a elektromotoru citlivou, lineární, a přitom efektivní akceleraci. Ve vysokých rychlostech pak vůz pohání motor BOXER.

•e-BOXER zároveň eliminuje nepřirozený pocit z brzdění, známý z hybridních a elektrických vozidel, takže poskytuje citlivý, snadno dávkovatelný a přirozený pocit z brzdění. Brzdy se snadno ovládají a rychle a lineárně reagují na pohyb pedálu.

•Elektromotor i baterie jsou umístěny podélně. Elektromotor je umístěn blízko těžiště vozu, zatímco baterie a další komponenty jsou pak nad zadní nápravou. Tím se dosáhlo současného snížení těžiště a lepšího rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravou.


Komplexní bezpečnost nejlepší ve své třídě

•Nový model přináší nejvyspělejší bezpečnostní prvky ve svém segmentu, navržené v duchu komplexního přístupu Subaru k bezpečnosti.

•Výjimečně široký výhled je zajištěn kromě úzkých sloupků také zásluhou velkých oken, optimalizace umístění zpětných zrcátek a minimalizace slepých míst.

.
•Globální platforma Subaru zajišťuje v daném segmentu jednu z nejlepších úrovní ochrany posádky. Zvětšení podílu vysokopevnostních ocelí zvýšilo odolnost karoserie při nárazech a současně snížilo hmotnost nosné struktury. Vůz nabízí výjimečnou ochranu při nárazu. Absorbuje o 40 % více nárazové energie. Extrémně tuhý základ platformy Subaru Global Platform a zesílený rám baterie chrání vysokonapěťové elektrické komponenty, jako je baterie, převodník napětí a měnič.

•Součástí standardní výbavy je asistenční systém EyeSight, jehož hlavním prvkem je dvojice kamer monitorující prostor před vozem. Při rozpoznání potenciálního rizika kolize systém řidiče varuje a v krizových situacích je připraven také aktivním zásahem brzd zabránit kolizi, případně zmenšit její následky. Systém EyeSight je připraven rovněž upozornit řidiče na nechtěné vyjetí z jízdního pruhu a v této situaci mu pomoci aktivním zásahem do řízení se v něm udržet. Nově je tento standardně dodávaný systém EyeSight ve verzi 4. generace.


Zdokonalený kamerový bezpečnostní systém se vyznačuje téměř zdvojnásobeným zorným polem a jeho součástí je nyní 11 bezpečnostních funkcí, z nichž jsou 3 nové. Jedná se o automatické nouzové řízení, adaptivní tempomat s funkcí centrování v jízdním pruhu a prevenci vybočení z jízdního pruhu, která dokáže rozpoznat jízdní pruh nejen podle dělicích čar, ale například také podle okraje vozovky či trávy vedle ní. Předkolizní brzdový systém nyní poskytuje rozšířenou podporu pro předcházení kolizím i na křižovatkách.


•Součástí komplexního systému bezpečnostní ochrany je systém monitorování řidiče Driver Monitoring System, připravený rozpoznávat řidiče a současně identifikovat jeho únavu nebo nepozornost. DMS přináší také komfortní prvky, kde po rozpoznání obličeje v paměti uloženého řidiče přizpůsobí nastavení sedadla, vnějších zpětných zrcátek a klimatizace.

•Foresterem e-BOXER má také funkci automatického brzdění před překážkou při couvání, která dokáže nárazům do nich zcela zabránit, nebo alespoň zmenšit jejich následky.

•Systém Subaru Rear Vehicle Detection (SRVD) detekuje vozidla blížící se zezadu. Nabízí tři hlavní funkce, zlepšující viditelnost a pomáhající minimalizovat běžné příčiny nehod: monitoring mrtvých úhlů zpětných zrcátek (Blind-Spot Detection), asistent při změně jízdního pruhu (Lane Change Assist) a hlídání příčné dopravy vzadu (Rear Cross-Traffic Alert).

•Funkce Side View Monitor (SVM) je pomyslným spolujezdcem. Na multifunkčním displeji ve voze zobrazuje prostor vedle vozu na pravé straně, kam řidič obvykle nevidí. Tím mu pomáhá lépe manévrovat s vozem v náročných podmínkách a vyhnout se případným překážkám, stává se tak skvělým pomocníkem například při parkování u obrubníku.

•Subaru Forester e-BOXER je standardně vybaveno sedmi airbagy (čelní airbagy řidiče a spolujezdce, boční hlavové airbagy, boční airbagy chránící pánev/trup a kolenní airbag řidiče).


Dynamika jízdy a zlepšené SUV schopnosti

•Forester kombinuje komfort a obratnost osobního vozu s terénními schopnostmi SUV. Standardní výbavou je trvalý systém pohonu všech kol dodává vozu jistotu a trakci za každého počasí a na každém povrchu. Aktivním rozdělováním točivého momentu a vektorovým řízením dynamiky současně poskytuje lepší obratnost a ochotu k zatáčení.

•Globální platforma SGP je navržena tak, aby nabídla vyšší úroveň bezpečnosti, potěšení z jízdy a komfortu. SGP výrazně přispívá ke zvýšení tuhosti karoserie a podvozku (boční pevnost přídě +90 %, tuhost v kroucení +70 %, tuhost předního zavěšení +70 %, tuhost zadní nápravnice +100 %).

•SGP nabízí výjimečnou citlivost a stabilní vedení, takže vůz jede přesně tam, kam si řidič přeje. Méně korekcí volantem snižuje při dlouhých cestách únavu.

•Součástí standardní výbavy je možnost volby jízdních režimů SI-DRIVE, umožňující řidiči zvolit jedno ze dvou nastavení chování poháněcí soustavy. Řidič má k dispozici režimy „Intelligent“ (I) a „Sport“ (S), které nabízejí možnosti přizpůsobení požadavků řidiče, a tím i příjemnější jízdní projev.

•Novinkou je strategie řazení e-Active Shift Control, která se automaticky aktivuje v režimu „S“ systému SI-DRIVE a přináší zejména na zatáčkovitých silnicích svižnější a suverénnější projev celého hnacího ústrojí.

•Díky světlé výšce 220 mm je Forester velmi dobře připraven pro jízdu v terénu, samozřejmostí je rovněž nejlepší možný nájezdový úhel, úhel přechodu a sjezdový úhel.

•Terénní režim X-Mode je nyní vybaven vylepšenou dvojici módů pro různé povrchy pod koly: „Snow/Dirt“ (sníh/štěrk) a „Deep Snow/Mud“ (hluboký sníh/bláto). Funkce X-Mode se automaticky vypíná po překročení 35 km/h, novinkou je schopnost jejího opětovného automatického zapnutí při poklesu rychlosti opět pod 35 km/h.

•Funkce kontrolovaného sjíždění svahů Hill Descent Control byla vylepšena tím, že funkce po stisku plynového pedálu umožní automobil podle potřeby zrychlit a po opětovném uvolnění pedálu plynu jej automaticky vrátí na původní rychlost klesání. Řidič se tím může při jízdě z kopce více soustředit na řízení.

•Forester modelového roku 2022 utáhne proto brzděný přívěs o hmotnosti až 1870 kg.


Komfortní a funkční paket

•Dosud nejprostornější a nejschopnější Forester se vyznačuje kvalitním interiérem, větším prostorem pro posádku a objemnějším zavazadlovým prostorem, jehož základní objem 509 l neomezuje ani akumulátor hybridního systému umístěný pod jeho podlahou. Se sklopenými opěradly zadních sedadel se objem zvětší dokonce až na 1779 l a vznikne ložná plocha dlouhá až 1,98 m.

•Z rozvoru 2670 mm těží především prostor na zadních sedadlech. Spojení s novou globální platformou Subaru umožnilo rozšířit otvor pro přístup do zavazadlového prostoru na 1300 mm, což je větší hodnota než u většiny středně velkých vozů SUV

•I přes větší rozvor, jehož důsledkem je více vnitřního prostoru, je poloměr otáčení jen 5,4 metru

•Přístup na zadní sedadla je snadný díky velkému úhlu otevírání druhého páru dveří a tvaru C-sloupků.

•Couvací kamera má ostřikovač

•Aktuální designový styl Subaru „Dynamic x Solid“ dává Foresteru MY22 ještě robustnější vzhled, mohutné blatníky dávají opticky najevo přítomnost účinného systému pohonu všech kol S-AWD. přepracována byla přední částí s nově navrženou maskou chladiče, světlomety a kryty mlhových světel.

•Robustnost, ale přitom přirozenou eleganci nového SUV podtrhují akcentní barvy, leskle černé povrchy a exkluzivně navržená hliníková kola. Natáčecí LED světlomety jsou standardní výbavou všech verzí. Mezi nové barvy v nabídce patří zelená „Cascade Green Silica“, metalická bronzová „Brilliant Bronze“ a metalická zelená „Autumn Green“.

•Přední sedadla poskytují komfort na dlouhých cestách. Na sedadlech druhé řady lze cítit významně více prostoru, širší schůdek integrovaný do prahu navíc usnadňuje například nakládání či upevňování střešních nosičů.

•Pro cestující na předních i zadních sedadlech jsou připraveny USB nabíjecí porty s maximálním proudem 2,1 A.

•Forester modelového roku 2022 je k dispozici s navigací s 8palcovým displejem a nejnovější generací infotainmentu, který je kompatibilní s Apple CarPlay1 a Android AutoTM2.



Katalogové ceny 22MY Forester


22MY Subaru Forester se bude v České republice prodávat v konfiguraci 2.0 MHEV s automatickou převodovkou Lineartronic ve čtyřech výbavových úrovních. Již základní specifikace obsahuje kompletní bezpečnostní i komfortní výbavu.

doporučené ceny:
2.0i-L ES Active, Lineartronic925 000 Kč
2.0i-S ES Comfort, Lineartronic1 040 000 Kč
2.0i-S ES Sport, Lineartronic1 100 000 Kč
2.0i-S ES Executive, Lineartronic1 160 000 Kč
příplatek za metalické a perleťové barvy karoserie: 12 000 Kč





Subaru 16.2.2022







Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar