Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru BRZ - loučení (ale na nadlouho) s Final Edition

Sportovní kupé Subaru BRZ se objevilo na evropském trhu poprvé v roce 2013. Od počátku bylo auto navrženo jako symbol ryzího sportovního vozu. Pro unikátně nízkou konstrukci byl jako jeho základ zvolen motor SUBARU BOXER.

Kolem něj byl postaven sportovní vůz s perfektními reakcemi na řízení, nízkou hmotností a jízdními vlastnostmi, které přinášejí čistou radost. Potěšení z řízení modelu BRZ vychází především z jeho nízkého těžiště, nízké hmotnosti, pohonu zadních kol a kompaktních rozměrů.
Model se setkal s velmi pozitivní odezvou, s chválou za jeho design, výkon, a zvláště za potěšení z jízdy, dané příkladným rozvržením hmotnosti. Tím, že kombinuje koncepci nízkého motoru boxer motor s pohonem zadních kol a přímým řízením, se BRZ stále více dostával do hledáčku opravdových řidičů. Nabízí totiž alternativu: řízení pomocí přenosu hmotnosti spolu s dynamickou odezvou podvozku se obvykle vyskytují spíše u high-end sportovních automobilů.
BRZ využívá nízký, ale výkonný motor SUBARU BOXER, který pomáhá snížit těžiště na pouhých 460 mm nad zemí.

Subaru BRZ s manuální převodovkou váží jen 1216 kilogramů (s automatickou převodovkou 1293 kg) a na délku měří méně než 4,24 metru. Kompaktní motor boxer je usazen nízko v karoserii, a tím přispívá k nízké poloze těžiště a stabilním jízdním vlastnostem.


Výkon čtyřválcového motoru boxer o objemu 2,0 litru činí 147 kW/200 k, točivý moment vrcholí hodnotou 205 Nm od 6400 do 6600/min). Motor o objemu 2,0 litru byl umístěn níže, je ještě kompaktnější a posunut blíže k řidiči. Je to první motor svého druhu vybavený technologií přímého i nepřímého vstřikování, což pomáhá zlepšit jak reakce na plyn, tak spotřebu paliva.
Lehká karoserie a tuhý podvozek jsou naladěny pro dynamickou, a přitom přiměřeně komfortní jízdu. Základ vozu byl zesílen bez toho, aby byl potlačen sportovní charakter podvozku nebo odezva řízení a stabilita, současně došlo ke zlepšení komfortu. Rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravou, typické pro sportovní vozy, přináší lepší vyvážení a ovladatelnost a posiluje tak skutečné sportovní zážitky.


Podvozek prošel mnoha viditelnými i neviditelnými změnami, které vyústily v lepší ovladatelnost, zvýšenou stabilitu v přímém směru i v zatáčkách a větší potěšení z jízdy pro řidiče i spolujezdce. Vylepšené tlumiče, upravený elektrický posilovač řízení a modifikované pružiny dotvářejí sportovní a živý podvozek.


Propracované naladění nezávislého zavěšení podporuje agilitu a rychlé reakce, které Subaru BRZ může nabídnout. Přední náprava typu McPherson má zvýšenou tuhost, což přináší pocit přímější kontroly nad vozem. Současně bylo možné umístit motor SUBARU BOXER ještě níže. Zadní náprava s dvojitými příčnými rameny zvyšuje přilnavost pneumatik ve výjezdech ze zatáček. To vše dohromady dává SUBARU BRZ větší komfort jízdy a zároveň zajišťuje potřebnou stabilitu.


Systém Vehicle Stability Control – pokročilý elektronický stabilizační systém monitoruje celou řadu hodnot, včetně zrychlení do všech směrů nebo úhlu natočení volantu a vozu.
K dispozici jsou čtyři režimy, včetně režimu TRACK. Řidič má možnost vypnout stabilizační systém.
BRZ je vybaveno asistentem rozjezdu do kopce Hill Start Assist, který podrží brzdu po jednu až dvě sekundy poté, co ji při rozjezdu řidič pustí. To vozu zabraňuje couvnutí při rozjezdu do kopce nebo vpřed při couvání do kopce.


Design

Design zadního spoileru výrazně připomíná křídlo letadla, což je přímý odkaz na spojení značky Subaru s leteckým průmyslem. Kromě toho jeho aerodynamické vlastnosti zlepšují stabilitu vozu.

Vizuálně nejvýraznějším prvkem jsou světlomety. BRZ je prvním Subaru s full-LED světlomety, které byly integrovány do typických a nezaměnitelných sdružených svítilen Subaru. Technologii LED využívají také směrovky a mlhová světla. Tato technologie poskytuje více světla a spotřebovává méně energie.

Při úpravách zadní části vozu bylo hlavním cílem vizuálně podtrhnout jeho nízký a široký charakter. Sdružené svítilny jsou vybaveny full-LED technologií, která vůz opticky rozšiřuje. Zadní spoiler má také lepší aerodynamické vlastnosti a přináší zvýšenou stabilitu ve vyšších rychlostech.


Dekorativní prvky na blatnících dodávají vozu sportovní charakter a elegantnější výraz. Hliníková kola o průměru 17 palců mají 10paprskový design, který zajišťuje propracovanější a sportovnější vzhled. Jsou také pevnější, což přispívá k lepší ovladatelnosti. Difuzor a dvě koncovky výfuku, jež podtrhují sportovní charakter BRZ, byly zachovány.


Interiér


Volant je o něco menší než u předchozího modelu a byl upraven pro lepší držení. Jeho součástí jsou ovládací prvky audiosystému a možnost přepnout mezi různými informacemi na přístrojovém panelu. Uprostřed umístěný otáčkoměr a barevný displej o úhlopříčce 4,2 palce se nachází přímo za volantem. Displej může zobrazovat široký rozsah informací, od palubního počítače po speciálně navržené menu pro sportovní řidiče, jako jsou například stopky.
Pozice za volantem, rozvržení a ergonomie kabiny byly již dříve silnou stránkou modelu BRZ. Aktuální modelová specifikace získala Audio Infotainment Gen. 3.1 s lepší konektivitou pro smart telefony a intuitivnějším ovládáním, podobným chytrým telefonům. 7” displej, konektivita se smartphony (SUBARU STARLINK Apple Carplay, Android Auto), kalibrace času prostřednictvím GPS (synchronizace hodin), funkce hlasového ovládání, bezdrátová aktualizace systému OTA (over the air). Navigační systém je s bezplatným 3letým updatem a možností bezdrátové aktualizace MOTA (Map update Over the Air). Součástí nového systému je i mnohem výkonnější procesor, který přispívá k vyšší rychlosti a rychlejším reakcím. Výrobcem audia a navi systému je Harman/Kardon.


Cena


Katalogové ceny MY20 a limitovaná edice BRZ Final Edition
Subaru BRZ MY2020 se bude v České republice prodávat v konfiguraci 2.0R Sport, a to buď se šestistupňovou manuální, nebo automatickou převodovkou. V této specifikaci najdete kompletní sportovní i komfortní výbavu.


• doporučená cena: 890 000 Kč
• příplatek za automatickou převodovku: 40 000 Kč
• příplatek za kožená sedadla s vyšívaným logem BRZ a výhřevem: 60 000 Kč
• příplatek za metalické a perleťové barvy karoserie: 12 000 Kč


Motorizace 2.0R je kompatibilní s emisní normou EURO 6d-TEMP EVAP-ISC (DG), ke které se váže nejpozdější datum registrace k 31.12.2020. Modelový rok 2020 tak bude na delší dobu poslední verzí modelu BRZ s homologací pro prodej na evropském trhu (s možností doprodeje v roce 2021).



Final Edition

Do výroby Květen a Červen 2020 (pouze) výrobce zařadil možnost objednání speciální edice Final Edition a připravil exklusivních 150 vozů pro Evropu (při ročním prodeji k 600 autům). Z této zvláštní specifikace je do České republiky objednáno 43 vozů (Německo 38, Itálie 35, Švýcarsko a Benelux objednali po 15, …)

Řada Final Edition je okamžitě rozpoznatelná exteriérovými prvky, jinak nedostupnými, jako jsou jedinečná černá 17palcová hliníková kola o půl palce širší 17x7.5J, přes které prosvítají typicky červeně lakované brzdy Brembo (vpředu 4 a vzadu 2pístkové), a to buď v „Subaru modré“ perleti WR Blue Pearl nebo temné Crystal Black Silica, jiné barvy karoserie nebudou možné. V interiéru pak edice nabízí kožené potahy vyhřívaných sedadel v unikátním provedení s kombinací modré kůže Alcantara®, obšívání části volantu a čalounění dveří v téže barvě, včetně stehování u páky ruční brzdy a řazení. Doplňky interiéru zvýrazňuje lesklá čerň. Tlumiče pérování Sachs mají exkluzivní nastavení.

Cena modelu limitované edice se šestistupňovou manuální převodovkou, je 1 000 000 Kč vč. DPH.


Základní technické údaje


Motor: zážehový atmosférický čtyřválec
Objem: 1998 cm³
Kompresní poměr: 12,5 : 1
Výkon: 147 kW (200 k) při 7000/min
Točivý moment: 205 Nm při 6400-6600/min
Převodovka: 6MT
Rychlost: 226 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 7,6 s
Spotřeba (město/mimo město(kombin.): 12/6,5/8,6 l/100 km
Rozměry: 4240 x 1775 x 1320 mm
Rozvor kol: 2570 mm



Subaru 15.10.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar