Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Stíhací závod řemenáčů

V sobotu 13. srpna se v Lázní Bohdaneč uskuteční již osmý ročník Stíhacího závodu řemenových motocyklů do roku výroby 1925. Snahou pardubického veteran klubu je přiblížit zájemcům z řad laické veřejnosti nejstarší období motorismu.

Na první ročník závodu se v roce 2003 sjelo cca pě posádek, tvořených převážně členy VK Pardubice. Postupem let se podařilo přilákat i další účastníky. Zatím nejlepším ročníkem byl rok 2009, ale podle letošní startovní listiny by mohl být tento rok letošním ročníkem překonán.
Závod se původně jezdil v Pardubicích na Dukle („na Letce“), kde místní komunikace tvoří ovál. Vzhledem ke stále se přiostřujícímu tempu jezdců, je letošní ročník připraven ve spolupráci s Léčebnými Lázněmi Bohdaneč, v areálu lázní - před tzv. Gočárovým pavilonem, který bude tvořit důstojnou kulisu.
Trať bude proti minulým ročníkům kratší a pomalejší, ale věříme, že vykompenzovaná lázeňskou kulisou. Do dnešního dne se ke startu přihlásilo šestnáct jezdců, ale vystaveny budou i další zajímavé stroje.


Časový harmonogram
9.00 začátek prezence
10.30Zahájení závodu
11.00Start 1.jízdy
11.30Start 2.jízdy
13.30Start 3.jízdy


„Doufáme, že kubistický Gočárův pavilon navodí tu správnou atmosféru let minulých z počátku dvacátého století, kdy průkopníci pokroku osedlávali stejné stroje, jaké zde budou předvedeny. Mírným úskalím je bohužel nová trať, která nedává možnost dosahovati maximálních rychlostí. Však více než na rychlost bude kladen důraz na váš krasojezdný styl a bravurní vedení stroje, které bude moci náležitě vyniknouti, „ říká David Říha, prezident VCC Pardubice.



Pokyny pro vůdce motorových kol !
- vůdce motorového kola je povinen být řádně ustrojen
- účastníkům závodu se zapovídá :
• zkracovat si vyznačenou trať
• tropit si posměšky z ostatních jezdců
• hustilkou či jinak postrkovat ostatní jezdce
- vjezd do posledního kola každé rozjížďky bude jezdci signalizován zvoněním
- nebezpečí na trati signalizováno červeným praporkem


Řemenové motocykly jsou rozděleny do dvou kategorií – na stroje vybavené plochým nebo klínovým řemenem. Každý jezdec absolvuje tři rozjížďky vždy po čtyřech kolech o délce jednoho kola 400 m. Počítají se dva nejlepší časy ze tří rozjížděk. Vítězem se stává jezdec, který dosáhne v součtu 2 nejlepších časů nejlepšího výsledku.



JL, 12.8.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar