Ssangyong Korando se vrací v nové podobě
Po několika letech se na vybrané evropské trhy včetně České republiky vrací značka Ssangyong, korejská automobilka patřící dnes už pod křídla indické společnosti Mahindra&Mahindra.
Mnozí si jistě pamatují na celkem zdařilé modely Musso nebo Korando či méně podařené Actyon, Kyron, nebo dokonce Rodius. Ještě dnes mnohé z nich můžeme vídat na našich silnicích.
Prvním počinem nové velké společnosti je model Korando, jenž se v Koreji již prodává a zjara roku 2011 zamíří do Evropy. Koncem osmdesátých let minulého století představil Ssangyong první generaci Koranda, licenci Jeep CJ-7, jenž se ve výrobě udržel až do devadesátých let. V roce 1997 přišla druhá generace s příhradovým rámem, tuhou zadní nápravou a nezávislým zavěšením kol vpředu. V prostorném interiéru třídveřového modelu se pohodlně usadilo pět cestujících. Paleta pohonných jednotek zahrnovala tři vznětové a dva zážehové motory (licence Mercedes Benz). Výkonové spektrum čtyř, pěti nebo šestiválců sahá od 95 k do 211 k. Po skončení produkce byla zařízení prodána do Ruska, kde výroba SUV pokračovala dál.
Nyní přichází zcela nová generace, jejíž design byl svěřen renomované firmě Ital Design Giorgetta Giugiara. Svými rozměry (délka 4,41 m, šířka 1,83 m, výška 1,70 m) je hodně kompaktní, ale menší než například Kia Sportage nebo Ford Kuga. Interiér nabízí dost prostoru čtyřem osobám, v pěti už bude na delší cesty trochu těsno. Řidič a spolujezdec sedí o něco výše, jak je ostatně v SUV zvykem. Zadní lavice s nastavitelným opěradlem lze dvěma jednoduchými pohyby sklopit a zvětšit tak zavazadlový prostor ze základních 486 litrů.
V první fázi bude k dispozici vznětový dvoulitr přeplňovaný turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek a výkonu 129 kW (175 k) při 4000/min. Točivý moment dosahuje svého maxima 360 Nm v rozmezí 2000 až 3000/min. Ve spojení se šestistupňovou mechanickou převodovkou spotřebuje na sto kilometrů v průměru šest litrů. V příštím roce se nabídka rozšíří o další dvoulitry – zážehový o výkonu 85 kW (115 k) i vznětový se 110 kW (150 k).
V základní verzi je Korando vybaveno pouze pohonem předních kol, verze 4x4 má být za příplatek. V tom případě elektromagnetická spojka dokáže přenést na zadní kola až 50 procent síly. Do rychlosti 40 km/h lze nastavit pevné rozdělení 50:50 mezi obě nápravy.
Vozy bude prodávat společnost SsangYong ČR, s. r. o., která byla založená v roce 2005 a patří do skupiny Emil Frey AG se sídlem v Zürichu. V ČR působí Emil Frey od roku 1992 a je významným prodejcem korejských a japonských značek. Do ČR a SR přijdou první nové vozy Korando C během ledna 2011 a ihned se zahájí jejich prodej. Připravuje se oživení prodejní sítě, přičemž servisní síť funguje bez přerušení na patnácti místech v obou zemích.
A.S, 11.1.2011
Prvním počinem nové velké společnosti je model Korando, jenž se v Koreji již prodává a zjara roku 2011 zamíří do Evropy. Koncem osmdesátých let minulého století představil Ssangyong první generaci Koranda, licenci Jeep CJ-7, jenž se ve výrobě udržel až do devadesátých let. V roce 1997 přišla druhá generace s příhradovým rámem, tuhou zadní nápravou a nezávislým zavěšením kol vpředu. V prostorném interiéru třídveřového modelu se pohodlně usadilo pět cestujících. Paleta pohonných jednotek zahrnovala tři vznětové a dva zážehové motory (licence Mercedes Benz). Výkonové spektrum čtyř, pěti nebo šestiválců sahá od 95 k do 211 k. Po skončení produkce byla zařízení prodána do Ruska, kde výroba SUV pokračovala dál.
Nyní přichází zcela nová generace, jejíž design byl svěřen renomované firmě Ital Design Giorgetta Giugiara. Svými rozměry (délka 4,41 m, šířka 1,83 m, výška 1,70 m) je hodně kompaktní, ale menší než například Kia Sportage nebo Ford Kuga. Interiér nabízí dost prostoru čtyřem osobám, v pěti už bude na delší cesty trochu těsno. Řidič a spolujezdec sedí o něco výše, jak je ostatně v SUV zvykem. Zadní lavice s nastavitelným opěradlem lze dvěma jednoduchými pohyby sklopit a zvětšit tak zavazadlový prostor ze základních 486 litrů.
V první fázi bude k dispozici vznětový dvoulitr přeplňovaný turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek a výkonu 129 kW (175 k) při 4000/min. Točivý moment dosahuje svého maxima 360 Nm v rozmezí 2000 až 3000/min. Ve spojení se šestistupňovou mechanickou převodovkou spotřebuje na sto kilometrů v průměru šest litrů. V příštím roce se nabídka rozšíří o další dvoulitry – zážehový o výkonu 85 kW (115 k) i vznětový se 110 kW (150 k).
V základní verzi je Korando vybaveno pouze pohonem předních kol, verze 4x4 má být za příplatek. V tom případě elektromagnetická spojka dokáže přenést na zadní kola až 50 procent síly. Do rychlosti 40 km/h lze nastavit pevné rozdělení 50:50 mezi obě nápravy.
Vozy bude prodávat společnost SsangYong ČR, s. r. o., která byla založená v roce 2005 a patří do skupiny Emil Frey AG se sídlem v Zürichu. V ČR působí Emil Frey od roku 1992 a je významným prodejcem korejských a japonských značek. Do ČR a SR přijdou první nové vozy Korando C během ledna 2011 a ihned se zahájí jejich prodej. Připravuje se oživení prodejní sítě, přičemž servisní síť funguje bez přerušení na patnácti místech v obou zemích.
A.S, 11.1.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout