SsangYong Actyon Sports - elegantní pikap
Značka SsangYong není v segmentu offroadů žádným nováčkem, přestože se na našem trhu příliš dlouho nevyskytuje. Jihokorejský koncern však staví automobily s pohonem všech kol už půl století a přes dvacet let také motory a převodovky v licenci Mercedes Benz.
Vozy nalézají hodně příznivců nejen díky moderní technice a vysoké kvalitě, ale také stále více atraktivnějším designem a novými modely, což platí o nejnovějším přírůstku Actyon Sports A 200 XDi. Sportovně elegantní design se vyznačuje aerodynamickými liniemi, čímž se už na pohled odlišuje od vzhledu obvyklých SUV. Světlomety v nás při troše fantasie evokují ostrý orlí zrak, kapota motoru a lichoběžníková maska chladiče napodobují motiv žraloka. Tři horizontální chromovaná žebra zvyšují dynamiku a podtrhují sebevědomý výraz. Karoserie vyniká pevností a solidností. Pro nosnou strukturu z vysoce pevnostní oceli se stabilní ocelový rám. Vysokou míru pasivní bezpečnosti garantuje v oblasti prostoru pro cestující žebřinová struktura s dodatečným zesílením v podélném i příčném směru a střešních sloupků.
Přístrojová deska orientovaná na řidiče je ergonomicky uspořádána, středová konzole je mírně natočená. Ovládací prvky jsou logicky uspořádány podle funkcí. Atraktivnost zvyšují chromované doplňky, komfort pak posilovač řízení s výškově nastavitelným volantem, četné otvory ventilace a držáky Isofix.
Srdcem modelu Actyon Sports je vznětový přeplňovaný čtyřválec se vstřikováním common- rail a elektronicky řízeným turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek. Společně se vstřikovacím tlakem 1600 baru a sběrnicí dat ECU 32 bit je nyní konkurenceschopnější a umožňuje dosáhnout točivého momentu 310 N.m při 1800-2700/min. Sériově je dodáván s pětistupňovou mechanickou převodovkou, na přání také se čtyřstupňovým automatem.
Přední kola jsou zavěšena na dvojitých příčných ramenech, což přispívá k lepší jízdní dynamice, zadní náprava je pětiprvková.
Pikap může být vybaven pouze pohonem zadních kol (na český trh se nedodává) nebo elektricky přiřaditelným pohonem všech kol 4WD, případně na přání ještě terénní redukcí pro jízdu v náročném terénu.
V České republice se prodává verze N1 za 579 815 Kč.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1998 cm³
Výkon: 104 kW (141 k) při 4000/min
Toč.moment: 310 N.m při 1800-2700/min
Rychlost: 163 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 15,1 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 11,3/7,2/8,7 l/100 km
Rozměry: 4965 x 1900 x 1755 mm
Rozvor: 3060 mm
Světlá výška: 190 mm
Ložná plocha: 1270 x 1600 x 530 mm
Jindřich Lasík, 2.4.2007
Přístrojová deska orientovaná na řidiče je ergonomicky uspořádána, středová konzole je mírně natočená. Ovládací prvky jsou logicky uspořádány podle funkcí. Atraktivnost zvyšují chromované doplňky, komfort pak posilovač řízení s výškově nastavitelným volantem, četné otvory ventilace a držáky Isofix.
Srdcem modelu Actyon Sports je vznětový přeplňovaný čtyřválec se vstřikováním common- rail a elektronicky řízeným turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek. Společně se vstřikovacím tlakem 1600 baru a sběrnicí dat ECU 32 bit je nyní konkurenceschopnější a umožňuje dosáhnout točivého momentu 310 N.m při 1800-2700/min. Sériově je dodáván s pětistupňovou mechanickou převodovkou, na přání také se čtyřstupňovým automatem.
Přední kola jsou zavěšena na dvojitých příčných ramenech, což přispívá k lepší jízdní dynamice, zadní náprava je pětiprvková.
Pikap může být vybaven pouze pohonem zadních kol (na český trh se nedodává) nebo elektricky přiřaditelným pohonem všech kol 4WD, případně na přání ještě terénní redukcí pro jízdu v náročném terénu.
V České republice se prodává verze N1 za 579 815 Kč.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1998 cm³
Výkon: 104 kW (141 k) při 4000/min
Toč.moment: 310 N.m při 1800-2700/min
Rychlost: 163 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 15,1 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 11,3/7,2/8,7 l/100 km
Rozměry: 4965 x 1900 x 1755 mm
Rozvor: 3060 mm
Světlá výška: 190 mm
Ložná plocha: 1270 x 1600 x 530 mm
Jindřich Lasík, 2.4.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout