Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

 

Sportovní Mégane F1 přebírá pole position

V posledních dvou letech získal Renault ve F1 světové tituly jak v Poháru konstruktérů, tak v klasifikaci jezdců. A to díky Fernandu Alonsovi. Proto také nový Renault Mégane F1 Team R26 dostal svůj název po úspěšném letošním monopostu Renault R26.

 

Kompaktní sportovní automobil, vyvinutý experty Renault Sport Technologies, nasadil laťku hodně vysoko a stal se nejsportovnějším zástupcem řady Megane. Kapota ukrývá nejmodernější zážehový přeplňovaný dvoulitr se čtyřventilovou technikou. Jeho výkon narostl s použitím nové řídicí jednotku a modifikovanému výfukovému potrubí na 230 k (169 kW) při 5500/min. Největší točivý moment dosáhne s funkcí Overboost hodnoty 310 N.m při 3000/min, přičemž 90 procent je k dispozici v rozmezí od 2000 do 6000/min. Motor nadchne bezprostřední reakcí, stejně jako rovnoměrným nárůstem síly. Manuální šestistupňová převodovka přenáší sílu na přední kola podle okamžité situace.

Na stovku zrychlí za pouhých 6,5 s a kilometr s pevným startem absolvuje za 26,6 s. Vzhledem k těmto hodnotám se pyšní nejlepší spotřebou paliva ve své třídě. Na sto kilometrů jízdy spotřebuje v průměru 8,5 litru benzinu.

K silné stránce patří sériový, respektive sportovní podvozek, který se na přání dodává pro Mégane Renault Sport a vyznačuje se mj. speciálními tlumiči a tužším nastavením pružicích vzpěr. Zásluhou modifikovaných nárazových bloků být zdvih pružiny nepatrně prodloužen, čímž se zlepšily jízdní vlastnosti za špatných podmínek.

Agilnější ovládání v zatáčkách a bezpečné jízdní vlastnosti propůjčuje vozu stabilizátor se zvětšeným průměrem vpředu a optimalizované zavěšení zadních kol.

Ideálu opravdového závodního vozu se přibližuje sériově dodávanou uzávěrou diferenciálu, kterou najdeme spíš u okruhových a soutěžních speciálů.

Sportovní podvozek si pochopitelně vyžádal kvalitní brzdy, které „nevadnou" ani při dlouhodobém zatížení. Na přední nápravě převzaly tento úkol 312 mm vysoké kotouče s vnitřním chlazením a čtyřpístkovými třmeny. Vůz používá pneumatiky Michelin Pilot Sport 2 o rozměru 235/40 R18.

Zvnějšku se Mégane F1 Team R26 odlišuje od ostatních Mégane Renault Sport mj. exkluzivním písmem na nárazníku, dveřích a střše, stejně jako nápadnými červenými brzdovými třmeny.

Exkluzivitu interiéru umocňuje destička s číselným označením ve stylu F1 a skořepinová sedala Recaro, nabízející v zatáčkách výborné boční držení těla, což u sportovního vozu nutností. V novém voze si budete připadat jako mistr světa F1. Bezpochyby jde o nejsilnější kompaktní sportovní model ve svém segmentu, který se jako ryba ve vodě cítí na technických tratích rychlostních zkoušek nebo závodních okruzích.

 

Jindřich Lasík, 3.11.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar