Sportovní Civic Type R na scéně
Společnost Honda Motor Europe Ltd představila nový Civic Type R – následovník modelu, jehož kombinace dostupnosti, výborných jízdních vlastností a každodenní použitelnosti umožnila dosáhnout prodeje přesahujících všechna očekávání.
S ohledem na dostatečnou sílu předchozího provedení nebylo nutné výkon motoru dále zvyšovat. Proto je opět poháněn atmosférickým čtyřválcem 2.0 DOHC i-VTEC, jenž díky novému vyvažovacímu hřídeli a elektronicky ovládané škrticí klapce dosahuje nyní výkonu 201 k při 8000/min (dříve 200 k při 7400 /min.).
Zatímco jízdní výkony (zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,6 s, rychlost 235 km/h) jsou prakticky shodné s předchozím Type R, nový model je díky vylepšením motoru pružnější a dynamičtější.
Klíčovou součástí motoru nadále zůstávají systém proměnlivého časování ventilů VTEC a technologie variabilního vačkového hřídele sání VTC. Dynamika a vysokootáčkový charakter motoru zůstaly zachovány, avšak k přepnutí na vyšší zdvih s delším časováním ventilů nyní dochází při nižších otáčkách 5200/min, z nichž motor může pokračovat až k hranici 8000/min. Vpravo od digitálního tachometru je umístěn ukazatel-VTEC, který se při dosažení této hodnoty otáček rozsvítí.
Základem všech třídveřových verzí se stal podvozek pětidveřového provedení, což představuje ideální platformu pro výkonné provedení. U modelu Civic Type R bylo zavěšení kol vyladěno s ohledem na ostřejší jízdní dynamiku a sportovnější výkony.
Již pětidveřový model Civic nabízí jednu z nejtužších konstrukcí karosérie v C-segmentu, u Type R byla dále vyztužena, neboť její vlastnosti hrají důležitou roli při zajištění vysoké citlivosti a dynamiky podvozku.
Agresivně vyhlížející karosérií doplňuje řada integrovaných aerodynamických součástí, které jsou společně se sníženým podvozkem o 15 mm (oproti pětidveřové verzi a Type S) a se standardně nabízenými sedmipaprskovými 18" koly z lehkých slitin důkazem potenciálu, který v sobě vůz skrývá.
Řidič i spolujezdec mají k dispozici sedadla s prvotřídním bočním vedením, která jsou na opěradlech čalouněna černou Alcantarou s červenými švy, zatímco sedáky a zadní strana opěradel jsou potaženy červenou tkaninou. Stejná barevná kombinace byla použita i na zadních sedadlech. Vysoce praktický a mimořádně atraktivní dvouúrovňový koncept přístrojového panelu známý z ostatních verzí řady Civic zůstal zachován, avšak červeně podsvícené číselníky přístrojů lemují kovové rámečky na obou ukazatelích.
Logickým vyústěním filozofie Type R je odlehčená verze. Odstraněním audiosystému, krytu zavazadlového prostoru nebo spodního krytu motoru a snížením množství zvukové izolace klesla hmotnost o 40 kg. Také tento model bude homologován pro automobilové závody ve skupině N a A.
JL, 15.9. 2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout