South Bohemia Classic - 150 posádek na startu
Mezi největší veteránské soutěže v České republice se zařadila jednoznačně setinová rallye South Bohemia Classic, kterou už deset let připravují nadšenci, kteří se podílejí i na Rallye Český Krumlov. Vloni jsme ji navštívili poprvé a byli jsme nadšeni. Je totiž na stejné úrovni, jako třeba rakouské nebo německé podobné soutěže.
V pátek v 16.30 hodin se v Českých Budějovicích vydá na trasu první etapy na 150 posádek, přičemž více než sto s automobily vyrobenými do roku 1980. Součástí je i devět automobilů kategorie Exclusive.
První etapa s názvem Dotek Šumavy měří 157 kilometrů a vede přes Hlubokou, Holašovice, Kratochvíli, Prachatice, Smědeč do Českého Krumlova, kde je čeká od 20 hodin průjezd starobylým městem. Po krátké pause pokračují do cíle u hotelu Relax v Dolní Vltavici.
V sobotu se začíná už v 8.10 hodin do 16 hodin je třeba ujet 258 kilometrů. Vltavská promenáda vede přes Frymburk, Přední Výtoň, vyšší Brod, Rožmberk opět do Českého Krumlova. Tady je padesátiminutová přestávka na oběd a po směr Kaplice na Grand Prix od 13 hodin. Následuje průjezd Pohorskou vsí k Baronova mostu a dále směr Malonty, Rožmberk do cíle opět v Dolní Vltavici. Obě etapy jsou proloženy zvláštními zkouškami na přesnost.
Ve startovní listině najdeme i několik zajímavých jmen, jako je moderátor Rey Koranteng, který stejně jako služebně nejstarší soutěžní jezdec Marcel Tuček pojede se Škodou Felicia. Českokrumlovští soutěžáci Jan Pícha i Jindra Kunc vytáhnou legendární Škodu 130 RS. S MINI 1275 GT pojede jeden z našich nejzkušenějších specialistů na setinové rally a jízdy pravidelnosti Miloš Kašpar nebo Petr Fiala s BMW 3.0.
Chybět nebudou legendární či méně známé značky, namátkou jmenujme Jaguar, MG, Mercedes-Benz, Porsche, Alfa Romeo, Cadillac, Austin Healey, Ferrari, Chevrolet, Škoda, Rover, Cobra, Apal nebo Triumph, Maserati, De Lorean, Bitter, Alfa Romeo atd. Nejstarším vozem je Aero 30 z roku 1937.
„Naším hlavním cílem při letošním jubilejním ročníku je navštívit místa, která se posádkám za desetiletou historii soutěže nesmazatelně zapsala do paměti. Úplně všechny perly bohužel nezvládneme objet, to by musela rallye trvat čtyři dny. Kromě slavného českokrumlovského zámku ale veteránisté uvidí například Hlubokou a Rožmberk, pojedou kolem jihočeských rybníků a Lipna do šumavských lesů či kopcovitého rakouského příhraničí, trasa vede také údolím Vltavy nebo malebnou přírodou Novohradských hor,“ představuje hlavní body chystané trati Pavel Kacerovský z pořádající agentury ČK motorsport.
Vrcholem bude Grand Prix Kaplice, která se pojede v průběhu sobotního odpoledne. „Tato novinka se při loňské premiéře setkala s velkým ohlasem. Snažíme se o to, aby letošní kaplická Velká cena a její doprovodný program byly pro všechny ještě zajímavější.“
Trasa
https://southbohemiaclassic.cz/trasa-2019/
Posádky:
https://southbohemiaclassic.cz/trasa-2019/https://southbohemiaclassic.cz/wp-content/uploads/2019/08/sbc2019_prihlasene-posadky.pdf
Concours d Elegance u Lipna
První ročník přehlídky unikátních exemplářů z automobilové historie se uskuteční v sobotu 7. září od 16 hodin v Dolní Vltavici. Současně s dojezdem účastníků rallye bude v areálu Hotel Resortu RELAX vystaveno v rámci akce South Bohemia Concours d‘Elegance několik vskutku ohromujících strojů.
• Tatra 57 Sport (1933)
• Walter Junior (1934)
• Vauxhall ASX Light Six Saloon (1934)
• MG SA (1936)
• BMW 327 (1938)
• Chevrolet AC Fleetmaster (1948)
• Jaguar XK 120 Racing (1954)
• Jaguar XK 140 FHC (1956)
• Jaguar E-Type FHC (1962)
• Jaguar E-Type OTS (1963)
• Maserati Ghibli (1967)
• Jaguar XKSS Lynx
• Jaguar XJS
• Jaguar XJS kabrio
Jaguar XKSS Lynx
Jedná se o sportovní automobil, odvozený z ryze závodního speciálu, ikonického modelu D-Type, který několikrát zvítězil 24 hodin Le Mans. Stal se tak nejlepším anglickým závodním autem jako jeho civilní verze, spočívající v osazení nárazníků, čelního okna, vyříznutí příčky v kokpitu, stahovací střechy a dvířek spolujezdce. Vše ostatní bylo zachováno.
V roce 1957 Jaguar vyrobil pouze 16 kusů, následně došlo k požáru továrny, a když byla po určité době obnovena produkce, k výrobě tohoto modelu se firma již nevrátila. Začal se vyrábět nový model E-Type. Nejznámějším majitelem jednoho ze šestnácti originálů se stal herec a vášnivý závodník Steve McQueen, který tento vůz nazýval zelenou krysou. A přestože vlastnil celkem 220 různých aut, toto bylo prý jeho nejoblíbenější.
Pod celohliníkovou karosérií se ukrývá řadový šestiválec 4,2 litru o výkonu více než 300 k. Z 0 na 100 km/h zrychlí za pět sekund a dosahuje rychlosti až 250 km/h.
JL + PR 4.9.2019
První etapa s názvem Dotek Šumavy měří 157 kilometrů a vede přes Hlubokou, Holašovice, Kratochvíli, Prachatice, Smědeč do Českého Krumlova, kde je čeká od 20 hodin průjezd starobylým městem. Po krátké pause pokračují do cíle u hotelu Relax v Dolní Vltavici.
V sobotu se začíná už v 8.10 hodin do 16 hodin je třeba ujet 258 kilometrů. Vltavská promenáda vede přes Frymburk, Přední Výtoň, vyšší Brod, Rožmberk opět do Českého Krumlova. Tady je padesátiminutová přestávka na oběd a po směr Kaplice na Grand Prix od 13 hodin. Následuje průjezd Pohorskou vsí k Baronova mostu a dále směr Malonty, Rožmberk do cíle opět v Dolní Vltavici. Obě etapy jsou proloženy zvláštními zkouškami na přesnost.
Ve startovní listině najdeme i několik zajímavých jmen, jako je moderátor Rey Koranteng, který stejně jako služebně nejstarší soutěžní jezdec Marcel Tuček pojede se Škodou Felicia. Českokrumlovští soutěžáci Jan Pícha i Jindra Kunc vytáhnou legendární Škodu 130 RS. S MINI 1275 GT pojede jeden z našich nejzkušenějších specialistů na setinové rally a jízdy pravidelnosti Miloš Kašpar nebo Petr Fiala s BMW 3.0.
Chybět nebudou legendární či méně známé značky, namátkou jmenujme Jaguar, MG, Mercedes-Benz, Porsche, Alfa Romeo, Cadillac, Austin Healey, Ferrari, Chevrolet, Škoda, Rover, Cobra, Apal nebo Triumph, Maserati, De Lorean, Bitter, Alfa Romeo atd. Nejstarším vozem je Aero 30 z roku 1937.
„Naším hlavním cílem při letošním jubilejním ročníku je navštívit místa, která se posádkám za desetiletou historii soutěže nesmazatelně zapsala do paměti. Úplně všechny perly bohužel nezvládneme objet, to by musela rallye trvat čtyři dny. Kromě slavného českokrumlovského zámku ale veteránisté uvidí například Hlubokou a Rožmberk, pojedou kolem jihočeských rybníků a Lipna do šumavských lesů či kopcovitého rakouského příhraničí, trasa vede také údolím Vltavy nebo malebnou přírodou Novohradských hor,“ představuje hlavní body chystané trati Pavel Kacerovský z pořádající agentury ČK motorsport.
Vrcholem bude Grand Prix Kaplice, která se pojede v průběhu sobotního odpoledne. „Tato novinka se při loňské premiéře setkala s velkým ohlasem. Snažíme se o to, aby letošní kaplická Velká cena a její doprovodný program byly pro všechny ještě zajímavější.“
Trasa
https://southbohemiaclassic.cz/trasa-2019/
Posádky:
https://southbohemiaclassic.cz/trasa-2019/https://southbohemiaclassic.cz/wp-content/uploads/2019/08/sbc2019_prihlasene-posadky.pdf
Concours d Elegance u Lipna
První ročník přehlídky unikátních exemplářů z automobilové historie se uskuteční v sobotu 7. září od 16 hodin v Dolní Vltavici. Současně s dojezdem účastníků rallye bude v areálu Hotel Resortu RELAX vystaveno v rámci akce South Bohemia Concours d‘Elegance několik vskutku ohromujících strojů.
• Tatra 57 Sport (1933)
• Walter Junior (1934)
• Vauxhall ASX Light Six Saloon (1934)
• MG SA (1936)
• BMW 327 (1938)
• Chevrolet AC Fleetmaster (1948)
• Jaguar XK 120 Racing (1954)
• Jaguar XK 140 FHC (1956)
• Jaguar E-Type FHC (1962)
• Jaguar E-Type OTS (1963)
• Maserati Ghibli (1967)
• Jaguar XKSS Lynx
• Jaguar XJS
• Jaguar XJS kabrio
Jaguar XKSS Lynx
Jedná se o sportovní automobil, odvozený z ryze závodního speciálu, ikonického modelu D-Type, který několikrát zvítězil 24 hodin Le Mans. Stal se tak nejlepším anglickým závodním autem jako jeho civilní verze, spočívající v osazení nárazníků, čelního okna, vyříznutí příčky v kokpitu, stahovací střechy a dvířek spolujezdce. Vše ostatní bylo zachováno.
V roce 1957 Jaguar vyrobil pouze 16 kusů, následně došlo k požáru továrny, a když byla po určité době obnovena produkce, k výrobě tohoto modelu se firma již nevrátila. Začal se vyrábět nový model E-Type. Nejznámějším majitelem jednoho ze šestnácti originálů se stal herec a vášnivý závodník Steve McQueen, který tento vůz nazýval zelenou krysou. A přestože vlastnil celkem 220 různých aut, toto bylo prý jeho nejoblíbenější.
Pod celohliníkovou karosérií se ukrývá řadový šestiválec 4,2 litru o výkonu více než 300 k. Z 0 na 100 km/h zrychlí za pět sekund a dosahuje rychlosti až 250 km/h.
JL + PR 4.9.2019
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout