Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda začala s výrobou Octavie Green E line

Škoda Auto odstartovala výrobu testovací flotily deseti vozů Octavia Green E Line. Ty budou ve spolupráci s externími partnery sbírat podrobné informace o praktické využitelnosti, spolehlivosti a bezpečnosti elektromobilů.

Octavia Green E Line je první Škoda s čistě elektrickým pohonem a představuje pokračování strategie společnosti zaměřené na ekologicky příznivý provoz osobních automobilů. První vozy Octavia Green E Line vyrazí do provozu již na podzim tohoto roku. Na silnicích je řidiči rozeznají podle designových polepů a nového bezpečnostního prvku – zvukového generátoru, který do rychlosti cca 40 km/h simuluje zvuk motoru.
Elektropohon je integrální součástí řetězce pohonných technologií, které v rámci
snižování emisí a spotřeby spolu se zvyšováním efektivity provozu zákazníkovi Škoda nabízí přes celé portfolio modelů. Ať jde o downsizing, aplikovaný napříč celou motorovou paletou, technologie použité u modelů GreenLine druhé generace (např. start-stop systém, rekuperace brzdné energie) či nejnověji vyvíjený elektropohon, za vývojem vždy stojí snaha nabídnout co nejšetrnější a nejbezpečnější vozy. V tomto duchu nabídne Škoda zákazníkům do budoucna i první plug-in hybridní vůz.
Octavia Green E Line vychází z modelu Octavia Combi. Svou modulární konstrukcí podlahy je sériový model ideálně vhodný pro montáž baterie, elektronické řídící jednotky a elektromotoru. Při vývoji přitom využila Škoda také moduly koncernu Volkswagen. Elektromotor podává v trvalém provozu výkon 60 kW, maximální výkon činí 85 kW. Nejvyšší točivý moment o hodnotě 270 Nm je k dispozici již při rozjezdu, což je dáno charakteristikou pohonu. Octavia Green E Line akceleruje z 0 na 100 km/h za 12 s. Maximální rychlost je
omezena na 135 km/h. Elektrickou energii čerpá Octavia Green E Line z moderního lithium-iontového akumulátoru s dojezdem 150 kilometrů. Baterie se skládá ze 180 jednotlivých lithium-iontových článků s celkovou energií 26,5 kWh, jeho hmotnost činí zhruba 315 kg. Při brzdění motorem se energie do akumulátoru navrací.


JL, 31.8.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar