Škoda začala s výrobou Octavie Green E line
Škoda Auto odstartovala výrobu testovací flotily deseti vozů Octavia Green E Line. Ty budou ve spolupráci s externími partnery sbírat podrobné informace o praktické využitelnosti, spolehlivosti a bezpečnosti elektromobilů.
Octavia Green E Line je první Škoda s čistě elektrickým pohonem a představuje pokračování strategie společnosti zaměřené na ekologicky příznivý provoz osobních automobilů. První vozy Octavia Green E Line vyrazí do provozu již na podzim tohoto roku. Na silnicích je řidiči rozeznají podle designových polepů a nového bezpečnostního prvku – zvukového generátoru, který do rychlosti cca 40 km/h simuluje zvuk motoru.
Elektropohon je integrální součástí řetězce pohonných technologií, které v rámci
snižování emisí a spotřeby spolu se zvyšováním efektivity provozu zákazníkovi Škoda nabízí přes celé portfolio modelů. Ať jde o downsizing, aplikovaný napříč celou motorovou paletou, technologie použité u modelů GreenLine druhé generace (např. start-stop systém, rekuperace brzdné energie) či nejnověji vyvíjený elektropohon, za vývojem vždy stojí snaha nabídnout co nejšetrnější a nejbezpečnější vozy. V tomto duchu nabídne Škoda zákazníkům do budoucna i první plug-in hybridní vůz.
Octavia Green E Line vychází z modelu Octavia Combi. Svou modulární konstrukcí podlahy je sériový model ideálně vhodný pro montáž baterie, elektronické řídící jednotky a elektromotoru. Při vývoji přitom využila Škoda také moduly koncernu Volkswagen. Elektromotor podává v trvalém provozu výkon 60 kW, maximální výkon činí 85 kW. Nejvyšší točivý moment o hodnotě 270 Nm je k dispozici již při rozjezdu, což je dáno charakteristikou pohonu. Octavia Green E Line akceleruje z 0 na 100 km/h za 12 s. Maximální rychlost je
omezena na 135 km/h. Elektrickou energii čerpá Octavia Green E Line z moderního lithium-iontového akumulátoru s dojezdem 150 kilometrů. Baterie se skládá ze 180 jednotlivých lithium-iontových článků s celkovou energií 26,5 kWh, jeho hmotnost činí zhruba 315 kg. Při brzdění motorem se energie do akumulátoru navrací.
JL, 31.8.2011
Elektropohon je integrální součástí řetězce pohonných technologií, které v rámci
snižování emisí a spotřeby spolu se zvyšováním efektivity provozu zákazníkovi Škoda nabízí přes celé portfolio modelů. Ať jde o downsizing, aplikovaný napříč celou motorovou paletou, technologie použité u modelů GreenLine druhé generace (např. start-stop systém, rekuperace brzdné energie) či nejnověji vyvíjený elektropohon, za vývojem vždy stojí snaha nabídnout co nejšetrnější a nejbezpečnější vozy. V tomto duchu nabídne Škoda zákazníkům do budoucna i první plug-in hybridní vůz.
Octavia Green E Line vychází z modelu Octavia Combi. Svou modulární konstrukcí podlahy je sériový model ideálně vhodný pro montáž baterie, elektronické řídící jednotky a elektromotoru. Při vývoji přitom využila Škoda také moduly koncernu Volkswagen. Elektromotor podává v trvalém provozu výkon 60 kW, maximální výkon činí 85 kW. Nejvyšší točivý moment o hodnotě 270 Nm je k dispozici již při rozjezdu, což je dáno charakteristikou pohonu. Octavia Green E Line akceleruje z 0 na 100 km/h za 12 s. Maximální rychlost je
omezena na 135 km/h. Elektrickou energii čerpá Octavia Green E Line z moderního lithium-iontového akumulátoru s dojezdem 150 kilometrů. Baterie se skládá ze 180 jednotlivých lithium-iontových článků s celkovou energií 26,5 kWh, jeho hmotnost činí zhruba 315 kg. Při brzdění motorem se energie do akumulátoru navrací.
JL, 31.8.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout











