Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda testuje elektrickou Octavii Green E Line

Cílem zkušebního provozu je získání praktických uživatelských zkušeností s elektrickým pohonem v běžném každodenním silničním provozu. Jde o první čistě elektricky poháněný automobil české automobilky.

„Škoda a celý koncern Volkswagen jsou dlouhodobě zaměřeny na trvale udržitelnou mobilitu na bázi regenerativních zdrojů energií. Elektrický pohon bude pro bezemisní mobilitu bezpochyby nabývat na významu. Ve spolupráci s koncernem jsme na velice dobré cestě, “ říká Dr. Eckhard Scholz, člen představenstva za oblast Technického vývoje.
Zkušební flotila vozů Octavia Green E Line má poskytnout důležité poznatky pro další vývoj elektrického pohonu až do stavu připraveného pro sériovou výrobu. Výchozím modelem pro elektromobil se stala Škoda Octavia Combi, která se díky své modulární podvozkové skupině výborně hodí pro montáž sady baterií, elektronického řízení a elektromotoru. Elektromotor podává maximální výkon 85 kW. Nejvyšší točivý moment o hodnotě 270 Nm je k dispozici už při rozjezdu, což je dáno charakteristikou tohoto pohonu. Octavia Green E Line akceleruje z 0 na 100 km/h za pouhých 12 s.
Maximální rychlost činí 135 km/h. Elektrickou energii čerpá Octavia Green E Line z lithium-iontového akumulátoru. Dojezd 140 kilometrů splňuje požadavky většiny lidí, kteří v Evropě dojíždí do zaměstnání. Akumulátor se skládá ze 180 jednotlivých článků o průměru 55 mm a o délce 233 mm. Baterie disponuje energií 26,5 kilowatthodin, její hmotnost činí kolem 315 kilogramů.
Blok je umístěn pod střední a zadní částí podlahy a částečně i v zavazadlovém prostoru. Pro posádku je k dispozici pět míst k sezení.

Aktivity české automobilky na poli elektromobility jsou důležitou součástí rozsáhlé strategie v oblasti pohonů a paliv. Škoda přitom ve střednědobém horizontu počítá s mixem různých pohonů. Mezi ně patří i další optimalizace vysoce efektivních motorů TDI a TSI a jejich převodovek. S úspornými motory a nízkými spotřebami patří vozy Škoda již dnes k nejhospodárnějším automobilům na trhu. Nejnovějším příkladem je Citigo, jehož spotřeba v nejúspornější verzi Green tec činí 4,2 l/100 km a emise g/km.


Přehled technických dat

Jmenovitý výkon: 60 kW
Maximální výkon: 85 kW po dobu 60 s
Točivý moment: 270 Nm (4 s), resp. 255 Nm 60 s)
Maximální rychlost: 135 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 12 s
Dojezd: 140 km
Akumulátor: lithium-iontová baterie
Hmotnost akumulátoru: cca 315 kg
Energie akumulátoru: 26,5 kWh
Nabití na 80 % kapacity:
- 8 hodin při napětí 230 V (jednofázový proud)
- 2 hodiny při 400 V (třífázový proud)


JL, 12.1.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar