Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda nabízí nezávislá topení

Více bezpečnosti, více komfortu, nižší zátěž motoru a nižší spotřeba paliva po nastartování – nezávislé topení nabízí víc než pouze příjemné teploty v interiéru. Výhodou je skutečnost, že v zimě zajišťují výhled z vozu a tepelnou pohodu cestujících.

Pro modely Yeti, Octavia a Superb dodává ŠKODA výkonné nezávislé topné systémy přímo z výroby nebo umožňuje jejich dodatečnou montáž. Obsluha je jednoduchá. Systémy nabízené společností ŠKODA AUTO je možné obsluhovat pomocí dálkového ovládání (s dosahem až 1000 metrů) nebo tlačítkem opatřeným příslušným symbolem na ovládacím panelu klimatizace. Ke komfortu přispívá i skutečnost, že prostřednictvím infotainmentu lze naprogramovat časy zapnutí a vypnutí nezávislého topení i jeho automatické spuštění. Přitom musí řidič pouze zadat informaci, kdy se chce vydat na cestu a jakou teplotu v interiéru svého vozu chce v tomto okamžiku mít. O zbytek se postará elektronika.

Pohodlí, které posádka vozu díky nezávislému topení získá, je značné. Není třeba odstraňovat ze skel námrazu ani rozmrazovat zámek dveří, což šetří čas i námahu. Již při vyjetí se teploty v interiéru pohybují na pocitově příjemné úrovni. Dále je třeba zmínit výrazné zlepšení bezpečnosti. Skla bez námrazy poskytují hned po usednutí za volant výborný výhled na vozovku a dění na silnici. Příjemné teploty kromě toho zlepšují od prvního okamžiku koncentraci řidiče.

Moderní nezávislá topení předehřívají nejen interiér vozu, ale také chladicí soustavu motoru. Tím odpadá zátěž spojená se startováním studeného motoru a snižuje se tak jeho opotřebení. Studený start totiž představuje pro motor přibližně takovou zátěž, která se vyrovná zhruba 70 kilometrům jízdy po dálnici.

Předehřátí motoru se navíc pozitivně projevuje ve spotřebě paliva během prvních kilometrů. Spotřeba nezávislého topení je přitom během ohřevu přiměřená. V závislosti na modelu spotřebují topné systémy během půlhodinového ohřevu přibližně 0,2 litru paliva. Obdobné množství paliva ale ohřátý motor ušetří, čímž dojde k vyrovnání spotřeby. Navíc díky ohřevu motoru nezávislým topení jsou emise škodlivin po nastartování nižší než u studeného motoru.

Nezávislé topení lze ovšem používat nejen v zimě. Při vysokých letních teplotách je možné aktivovat větrání a tímto způsobem ochlazovat interiér vozu.



Škoda 10.12.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar