Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda VisionC na Auto Guangzhou 2014

Hlavní lákadlem expozice značky ŠKODA na autosalonu Auto Guangzhou (20. až 29. listopadu) bude čínská premiéra designové studie ŠKODA VisionC. Působivá studie vozu s karoserií kupé naznačuje budoucí design vozů ŠKODA s výrazným, moderním a mladistvým tvaroslovím a dokazuje emocionální sílu značky.

ŠKODA kromě toho představí celou šíři aktuální palety čínských modelů, která je širší a atraktivnější než kdykoli předtím. Jen v průběhu roku zdvojnásobila svou čínskou paletu na šest lokálně vyráběných modelů. S produktovou ofenzívou a výstavbou lokálních výrobních kapacit chce značka zvýšit své prodeje v Říši středu na více než 500.000 vozů ročně. Za prvních deset měsíců roku 2014 dodala ŠKODA svým zákazníků v Číně 224.600 vozů. To odpovídá nárůstu o 12,7 procenta oproti stejnému období minulého roku.
Čínskou premiérou designové studie „KODA VisionC předznamenala značka novou éru svého designu: designu, který zvýrazňuje hodnoty značky a odráží aktivní životní styl moderního člověka. Emocionálně pojaté, dynamické a elegantní pětidveřové kupé „ŠKODA VisionC“ nadchne svým expresivním tvaroslovím, puristickými liniemi a dokonalými proporcemi.

Studie současně využívá výhody moderní technologie MQB koncernu Volkswagen: inovativní techniku pohonu CNG, nízkou hmotnost a optimalizovanou aerodynamiku.
Studie současně splňuje nejvyšší nároky na funkčnost a praktické vlastnosti. Například pro vozy značky ŠKODA typické velké páté dveře umožňují optimální přístup do zavazadlového prostoru.


Modelová paleta

Vedle studie ŠKODA VisionC prezentuje automobilka v Kuang-čou v posledních měsících výrazně obnovenou čínskou modelovou paletu. Nabídka v Říši středu v současné době zahrnuje celkem osm modelů s logem okřídleného šípu: Fabia, Rapid, Rapid Spaceback, Octavia, Yeti, Yeti 4x4, Superb a Superb Combi. S výjimkou modelů Yeti 4x4 a Superb Combi se všechny tyto vozy vyrábí v Číně.

Bestsellerem je i v Čině model ŠKODA Octavia. Čínská produkce probíhá ve spolupráci s firmou Shanghai Volkswagen (SVW) v automobilce v Ning-po. V dosavadním průběhu roku dodala ŠKODA čínským zákazníkům 89.600 vozů řady Octavia. Jen v říjnu vzrostly prodeje modelu Octavia v Číně o 24,2 procenta oproti stejnému měsíci roku 2013. Nová ŠKODA Octavia se v Číně prodává se dvěma efektivními benzínovými motory 1,4 TSI a 1,6 l.

Na čínský trh byla v letošním roce uvedena také ŠKODA Rapid Spaceback. Hatchback, odvozený od modelu Rapid, prodávaného v Číně od roku 2013, rozšiřuje nabídku mezi modely ŠKODA Fabia a ŠKODA Octavia. Dynamický a svěží design oslovuje především mladší zákazníky. Jak už je pro vozy značky ŠKODA typické, zaujme i tento mladý kompaktní vůz dostatkem prostoru, řadou ‚Simply Clever’ - nápadů, špičkovou úrovni bezpečnosti, nízkou spotřebou a vynikajícím poměrem ceny a užitné hodnoty.

V Kuang-čou představí značka jak model ŠKODA Rapid Spaceback, tak model Rapid. Od ledna do října prodeje obou variant v Čině vzrostly o 60,4 procent. ŠKODA Rapid se tak stala druhou nejsilnější modelovou řadou značky ŠKODA v Říši středu.
Jako třetí nový model letos na čínský trh vstoupila ŠKODA Yeti, poprvé k dostání ve dvou variantách: jako elegantní a stylová ŠKODA Yeti do města i jako pro terén a dobrodružství laděná ŠKODA Yeti Outdoor.

Lokálně vyráběná ŠKODA Yeti s rozvorem prodlouženým o šest centimetrů splňuje požadavky domácích zákazníků na velkorysou nabídku prostoru na zadních sedadlech. Volitelně může mít ŠKODA Yeti v Číně namontované rezervní kolo také zvenku na pátých dveřích. V Číně je Yeti v nabídce se třemi benzinovými motory. Agregát o objemu 1,6 l je exkluzivně k dispozici pro městskou verzi. K dispozici jsou také motory 1,4 TSI a 1,8 TSI. Od ledna do října 2014 se pro model ŠKODA Yeti (v obou variantách) rozhodlo 15 700 čínských zákazníků.

ŠKODA představí také v polovině roku 2015 důkladně modernizovaný Superb v obou karosářských verzích. Od ledna do října dodala ŠKODA svým zákazníkům v Číně 25.900 vozů Superb a Superb Combi.


ŠKODA je v Číně úspěšná

ŠKODA je v Číně přítomná od roku 2007. Dosud dodala značka svým čínským zákazníkům zhruba 1,2 milionu vozů. Prvním lokálně vyráběným modelem se v roce 2007 stala ŠKODA Octavia. V roce 2008 následovala ŠKODA Fabia a v roce 2009 ŠKODA Superb. Roku 2013 byl uveden model ŠKODA Yeti, nejprve jako importovaný vůz, od konce roku 2013 pak jako model lokálně vyráběný ve spolupráci se společností Shanghai Volkswagen. Od začátku roku 2013 je na čínském trhu kompaktní model ŠKODA Rapid, v roce 2014 následovaly nová ŠKODA Octavia, ŠKODA Rapid Spaceback a ŠKODA Yeti v městské verzi. Jako importovaný model nabízí značka vůz ŠKODA Superb Combi.

V posledních letech ŠKODA svou pozici v Číně důsledně posilovala. Od roku 2010 je Říše středu nejsilnějším trhem značky ŠKODA. Od počátku svých čínských aktivit sází automobilka na spolupráci se Shanghai Volkswagen. Od vstupu značky na čínský trh sjelo z linek automobilky SVW zhruba 1,1 milionu vozů značky ŠKODA. To odpovídá zhruba deseti procentům z celkových deseti milionů vozů, celkem vyrobených v SVW od roku 1983. Vozy značky ŠKODA se v současné době vyrábí ve třech čínských závodech: Ning-po, An-tching a I-čeng.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar