Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alcar - Bezpečná kola pro radost

Škoda Vision RS odhaluje design příští generace

Ještě před světovou premiérou na říjnovém autosalonuv Paříži nyní ŠKODA prostřednictvím designových skic nabízí první ochutnávku dynamické studie ŠKODA VISION RS. Krátké video naznačuje, jak ŠKODA VISION RS vznikala v oddělení ŠKODA Design, vedeném šéfdesignerem Oliverem Stefanim.

Již první designové skici ukazují, jak výrazný vliv měla aerodynamika na tvary designové studie ŠKODA VISION RS. Precizní příď s originálně tvarovanými nízkými světlomety působí mimořádně dynamicky. To potvrzuje i sportovně střižená záď s dominantním difuzorem a aerodynamicky optimalizovaným střešním spoilerem. ŠKODA VISION RS je 4356 mm dlouhá, 1810 mm široká a jen 1431 mm vysoká. Rozvor náprav měří 2650 mm.

ŠKODA VISION RS se řadou designových řešení odkazuje na závodní vozy ŠKODA, ukazuje směr, jakým se bude rozvíjet design sportovních vozů ŠKODA s přívlastkem RS a současně připomíná 117letou historii motorsportu automobilky ŠKODA. Písmena RS, poprvé použitá v roce 1974 u soutěžních speciálů 180 RS a 200 RS, celosvětově proslavily úspěšné modely 130 RS. Od roku 2000 je ŠKODA používá pro označování sportovně laděných vrcholných modelů.

Oddělení ŠKODA Design sídlí ve vile postavené v roce 1890 na břehu řeky Jizery v areálu tzv. Česany. Dnes jde o součást technologicky vyspělé a přísně střežené oblasti Technického vývoje společnosti ŠKODA AUTO. Po přestěhování v roce 2008 bylo oddělení v roce 2015 dále modernizováno a rozšířeno. Idylické místo, kde se potkávají technologie budoucnosti s historií, generuje mimořádnou atmosféru podporující kreativní práci. Právě zde šéfdesignér ŠKODA AUTO Oliver Stefani, ve spolupráci se 150 zaměstnanci z 26 zemí světa, rozvíjí budoucí designový jazyk značky ŠKODA. Samotná vila byla soukromou rezidencí Franze Hillera, který v přilehlém areálu, vystavěném v průběhu 19. století, vyráběl česanou přízi. Ta dala místu také lidové označení „Česana“, pod kterým jej dnes známe. Výroba komponentů pro vozy ŠKODA se do areálu přestěhovala v polovině 20. století, později se pak v areálu usadila oddělení, která vyvíjela nové vozy ŠKODA.



Škoda 31.8.2018







































Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2018 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar