Škoda Superb také jako GreenLine
Zcela v duchu diskuse o klimatických změnách a výzvách pro automobilový průmysl ukazuje Škoda Auto rychlé a účinné řešení pro snížení spotřeby pohonných hmot i emisí. Po modelech Fabia i Octavia o obou karosářských variantách přichází také Superb s označením GreenLine.
Jméno GreenLine dostaly modely, které ve srovnání se svými sériovými sourozenci vykazují podstatně nižší emise CO2, aniž by však ztratily na agilitě a jízdním komfortu. Škoda Auto už v minulosti představila ekologické verze modelových řad Fabia, Fabia Combi, Octavia a Octavia Combi. S představením nového modelu Superb se nabídka šetrných modelů GreenLine rozšiřuje, když i vlajková loď portfolia značky přichází na trh s konfigurací se sníženou spotřebou.
Základem pro dosažené úspory spotřeby je aerodynamická optimalizace nového modelu Superb. Lehké úpravy přídě zlepšují obtékání vzduchu kolem karoserie. Snížení světlé výšky o 15 mm přineslo zmenšení čelní plochy a zlepšení proudění vzduchu pod vozem. Důležité bylo i snížení hmotnosti Superbu GreenLine TDI jednoduchými opatřeními. Například místo standardního náhradního kola v zavazadlovém prostoru je k dispozici souprava pro nouzové opravy pneumatik. Dalšími opatřeními, která rozhodují o snížení spotřeby pohonných hmot verze GreenLine, je sériová montáž pneumatik s nižším valivým odporem, delší převodové poměry snižující otáčky motoru při cestovních rychlostech a úpravy programu řídicí jednotky motoru.
Nová Škoda Superb patří mezi první vozy střední třídy na evropském trhu, které nabízejí verzi se sníženou spotřebou paliva. Čtyřválec 1,9 TDI PD DPF/77 kW (105 k) spotřebuje v kombinovaném režimu 5,1 litru nafty na 100 km, což odpovídá hodnotě emisí 136 g CO2 na kilometr. Jedná se o první vůz této kategorie, který se hodnotou emisí CO2 dostal pod 140 g/km, tedy pod hranici dobrovolně stanovenou evropskými automobilkami.
JL, 18.6.2008
Základem pro dosažené úspory spotřeby je aerodynamická optimalizace nového modelu Superb. Lehké úpravy přídě zlepšují obtékání vzduchu kolem karoserie. Snížení světlé výšky o 15 mm přineslo zmenšení čelní plochy a zlepšení proudění vzduchu pod vozem. Důležité bylo i snížení hmotnosti Superbu GreenLine TDI jednoduchými opatřeními. Například místo standardního náhradního kola v zavazadlovém prostoru je k dispozici souprava pro nouzové opravy pneumatik. Dalšími opatřeními, která rozhodují o snížení spotřeby pohonných hmot verze GreenLine, je sériová montáž pneumatik s nižším valivým odporem, delší převodové poměry snižující otáčky motoru při cestovních rychlostech a úpravy programu řídicí jednotky motoru.
Nová Škoda Superb patří mezi první vozy střední třídy na evropském trhu, které nabízejí verzi se sníženou spotřebou paliva. Čtyřválec 1,9 TDI PD DPF/77 kW (105 k) spotřebuje v kombinovaném režimu 5,1 litru nafty na 100 km, což odpovídá hodnotě emisí 136 g CO2 na kilometr. Jedná se o první vůz této kategorie, který se hodnotou emisí CO2 dostal pod 140 g/km, tedy pod hranici dobrovolně stanovenou evropskými automobilkami.
JL, 18.6.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout