Škoda Superb - nabídka motorů (II)
Po všeobecném podrobném představení nové Škody Superb se dnes podíváme na nabídku pohonných jednotek. Na výběr jsou tři benzinové a tři vznětové motory, všechny s přímým vstřikováním paliva do válců a nízkými hodnotami spotřeby a emisí CO2.
Hmotnost špičkového modelu Superb začíná na 1425 kilogramech a ani zákazníkům nejdostupnější pohonné jednotky nemusí být zatěžovány na maximum, aby poskytly jízdní výkony, které odpovídají standardu této prestižní kategorie. Například všechny zážehové a téměř všechny diesely rozjedou Superb na rychlost přes 200 km/h.
Benzinové motory
Čtyřválec TSI 1.4, který má v Superbu premiéru pro značku Škoda, dosahuje i přes svůj menší objem výkonu 125 k a točivého momentu 200 Nm, který je k dispozici v rozsahu 1500-4000/min.
Velmi zajímavým motorem je 1.8 TSI s 160 k, ke kterému se jako alternativa k manuální šestistupňové převodovce dodává také automatická sedmistupňová převodovka DSG.
Vrcholnou motorizací bude nový motor 3.6 FSI V6 s výkonem 260 koní a točivým momentem 350 Nm v rozsahu od 2500 do 5000/min.
Bude dodáván výhradně se šestistupňovou automatickou převodovkou DSG a stálým pohonem všech kol. Rozdělení hnacího momentu je přitom variabilní. Spojka Haldex čtvrté generace elektronicky rozděluje sílu, na zadní kola až 2000 Nm. Při jízdě za normálních trakčních podmínek směřuje až 100 procent hnací síly na přední nápravu.
Vznětové motory
Motor 1.9 TDI PD DPF je základním agregátem řady naftových pohonných jednotek a z hlediska výkonu představuje cenově výhodnou, přesto výkonnou výchozí motorizaci modelové řady Čtyřválec má výkon 105 koní a vrcholu točivého momentu dosahuje na úrovni 250 Nm při 1900/min. Manuální pětistupňová převodovka přenáší sílu motoru na přední kola.
Další výkonnostní třídu vznětových motorů představuje 2.0 TDI PD DPF, který poskytuje výkon 140 k a točivý moment 320 Nm v rozsahu 1800-2500/min. Rozsáhlá akustická opatření podstatně snížila hladinu pracovního hluku obou agregátů se vstřikováním čerpadlo-tryska.
Ještě vyšším nárokům bude vyhovovat, ve voze Škoda poprvé k dispozici, motor 2.0 TDI CR DPF se vstřikováním common-rail. Podává výkon 170 k a točivý moment 350 Nm v rozsahu od 1750 do 2500/min.
Oba silnější naftové motory se budou dodávat v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou. Kromě toho bude k dispozici také automatická převodovka DSG se šesti stupni. Filtr pevných částic bude pro všechny verze nabízen standardně. Motor 1,9 TDI PD/77 kW bude do zemí, kde není zaručena přiměřená kvalita nafty, dodáván bez filtru pevných částic.
Příští týden přineseme ještě informaci o jednotlivých výbavách.
Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, toč.moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
JL, 8.3.2008
Benzinové motory
Čtyřválec TSI 1.4, který má v Superbu premiéru pro značku Škoda, dosahuje i přes svůj menší objem výkonu 125 k a točivého momentu 200 Nm, který je k dispozici v rozsahu 1500-4000/min.
Velmi zajímavým motorem je 1.8 TSI s 160 k, ke kterému se jako alternativa k manuální šestistupňové převodovce dodává také automatická sedmistupňová převodovka DSG.
Vrcholnou motorizací bude nový motor 3.6 FSI V6 s výkonem 260 koní a točivým momentem 350 Nm v rozsahu od 2500 do 5000/min.
Bude dodáván výhradně se šestistupňovou automatickou převodovkou DSG a stálým pohonem všech kol. Rozdělení hnacího momentu je přitom variabilní. Spojka Haldex čtvrté generace elektronicky rozděluje sílu, na zadní kola až 2000 Nm. Při jízdě za normálních trakčních podmínek směřuje až 100 procent hnací síly na přední nápravu.
Typ | 1.4 TSI | 1.8 TSI | 3.6 FSI V6 |
Objem | 1390 | 1798 | 3580 |
Výkon | 92(125)/5000 | 118(160)/5000-6200 | 191(260)/6000 |
Toč.moment | 200/1500-4000 | 250/1500-4200 | 350/2500-5000 |
Rychlost | 201 | 220 | 250 |
Zrychlení | 10,5 | 8,6 | 6,5 |
Spotřeba | 8,6/5,5/6,6 | 10,4/6,0/7,6 | 14,3/7,5/10,0 |
Vznětové motory
Motor 1.9 TDI PD DPF je základním agregátem řady naftových pohonných jednotek a z hlediska výkonu představuje cenově výhodnou, přesto výkonnou výchozí motorizaci modelové řady Čtyřválec má výkon 105 koní a vrcholu točivého momentu dosahuje na úrovni 250 Nm při 1900/min. Manuální pětistupňová převodovka přenáší sílu motoru na přední kola.
Další výkonnostní třídu vznětových motorů představuje 2.0 TDI PD DPF, který poskytuje výkon 140 k a točivý moment 320 Nm v rozsahu 1800-2500/min. Rozsáhlá akustická opatření podstatně snížila hladinu pracovního hluku obou agregátů se vstřikováním čerpadlo-tryska.
Ještě vyšším nárokům bude vyhovovat, ve voze Škoda poprvé k dispozici, motor 2.0 TDI CR DPF se vstřikováním common-rail. Podává výkon 170 k a točivý moment 350 Nm v rozsahu od 1750 do 2500/min.
Oba silnější naftové motory se budou dodávat v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou. Kromě toho bude k dispozici také automatická převodovka DSG se šesti stupni. Filtr pevných částic bude pro všechny verze nabízen standardně. Motor 1,9 TDI PD/77 kW bude do zemí, kde není zaručena přiměřená kvalita nafty, dodáván bez filtru pevných částic.
Příští týden přineseme ještě informaci o jednotlivých výbavách.
Typ | 1.9 TDI | 2.0 TDI PD | 2.0 TDI CR |
Objem | 1896 | 1968 | 1968 |
Výkon | 77(105)/4000 | 103(140)/4000 | 125(170)/4200 |
Toč.moment | 250/1900 | 320/1800-2500 | 350/1750-2000 |
Rychlost | 190 | 207 | 222 |
Zrychlení | 12,5 | 10,2 | 8,8 |
Spotřeba | 7,3/4,8/5,7 | 7,5/5,0/5,9 | 7,8/4,6/6,0 |
Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, toč.moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
JL, 8.3.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout