Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Superb Combi - víc, než elegantní

S novým modelem Superb Combi, který zaujme nadprůměrnou nabídkou prostoru, chce Škoda definovat nová měřítka v tomto segmentu. Nezaměnitelný design s typickou tváří značky, výrazná záď a dynamická silueta pomáhají novému modelu v aktuální nabídce na trhu zřetelně vyčnívat.

Nový Superb Combi je dlouhý 4838 mm, široký 1817 mm a vysoký 1481 mm. S připočtením standardně dodávaného střešního nosiče, který se dodává buď eloxovaný nebo černý, činí výška 1510 mm. Jeho nadprůměrná ložná kapacita dosahuje rekordních hodnot: zavazadlový prostor pojme 633 litrů a při sklopených zadních sedadlech 1865 litrů. Šířka pátých dveří umožňuje i naložení větších předmětů. Nízká nákladová hrana s výškou pouhých 600 milimetrů nad vozovkou umožňuje pohodlnou manipulaci se zavazadly.
Bohatá vnitřní výbava pětidveřového kombi je identická s výbavou výchozího modelu (viz Novinky).
K tomu je nutno ještě přičíst velký počet chytrých detailů. Poprvé bude možno vybavit vůz značky Škoda systémem KESSY pro bezklíčové odemykání / zamykání a startování. Vysílač impulsů v těle klíče přitom komunikuje s řídicí jednotkou ve voze a při dotyku kliky odemkne zámek dveří. Vůz je možné také zamknout bez použití klíče nebo dálkového ovládání centrálního zamykání. Dveře se zamknou stisknutím tlačítka na vnější klice. Motor se startuje a zhasíná tlačítkem vpravo na sloupku volantu.
Dalším zajímavým prvkem jsou na přání dodávané elektricky ovládané páté dveře, s nimiž je dodáván automatický roletový kryt zavazadlového prostoru, jinak dostupný na přání. Při otevření pátých dveří se roletový kryt automaticky odsune do střední polohy, a uvolní tak větší plochu pro manipulaci se zavazadly. Dalším chytrým detailem je výsuvná mezipodlaha, kterou lze při otevřených pátých dveřích vysunout až nad zadní nárazník. Hliníkové lišty, síťový program a háčky v zavazadlovém prostoru umožňují optimální zajištění nákladu. V nabídce figuruje mj. i držák jízdních kol, který je po sejmutí horního dílu mezipodlahy možno namontovat na podlahu zavazadlového prostoru.
Nový je rovněž koncept osvětlení zavazadlového prostoru v pátých dveřích. Neosvětluje jen zavazadlový prostor, ale i celou plochu kolem zádě vozu. Další svítilna, tentokrát vyjímatelná, se nachází na levé straně zavazadlového prostoru. Je vybavena akumulátorem a v případě potřeby ji můžeme vyjmout z držáku, který funguje zároveň k dobíjení. Ve svítilně je integrován magnet, pomocí něhož jej lze upevnit na karoserii a použít například při opravě kola.
Přes den zajistí v interiéru světlou, vzdušnou atmosféru elektricky ovládané dvoudílné panoramatické okno, které je možno uzavřít ochrannou roletou.
Také autorádia a navigační systémy splní přání náročného zákazníka. Do datové sítě vozidla lze integrovat dvě různá autorádia o velikosti 2 DIN s CD přehrávačem, schopným přehrávat i záznamy ve formátu MP3, a nabízí velké množství komfortních a pomocných funkcí. Základem elektronické navigace je systém Amundsen s dotykovou obrazovkou, pomocí níž lze všechny funkce intuitivně ovládat. Vrcholem nabídky je navigační systém Columbus s dotykovou obrazovkou a pevným diskem
Stejně jako výchozí model Superb může být i Superb Combi vybaven asistentem pro rozjezd do svahu HHC (Hill Hold Control). Elektronický stabilizující systém ESP disponuje rovněž stabilizací přívěsu TSA (Trailer Stability Assist) při použití tažného zařízení montovaného z výroby. Tato funkce přijde vhod, neboť kombi může s motorizacemi 2.0 TDI CR DPF/125 kW 4×4 a 3.6 FSI V6/191 kW 4×4 táhnout přívěsy o celkové hmotnosti až 2000 kilogramů. Nejen v takovém provozu poskytuje dobré služby pohon všech kol 4×4 s lamelovou spojkou Haldex čtvrté generace.
Paleta motorů odpovídá rovněž z větší části nabídce Superbu. Zpočátku lze vybírat ze tří zážehových a dvou vznětových motorů, všechny s přímým vstřikováním paliva.
Vznětový motor 2.0 TDI PD DPF poskytuje výkon 103 kW (140 k) a je nabízen v kombinaci s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou nebo se šestistupňovou převodovkou DSG. Jeho točivý moment činí 320 Nm v rozsahu od 1800 do 2500/min. Špičkovým agregátem z naftového dua je motor 2.0 TDI CR DPF pracující se vstřikovacím systémem common-rail, který poskytuje výkon 125 kW (170 k) a dosahuje točivého momentu 350 Nm v rozsahu od 1750 do 2500/min. I tento motor spolupracuje s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou nebo automatizovanou dvouspojkovou převodovkou DSG.
Úspěšné tažení přímého vstřikování paliva pokračuje u zážehových motorů. Čtyřválec TSI 1.4 navzdory svému nízkému zdvihovému objemu a díky přeplňování turbodmychadlem dosahuje výkonu 92 kW (125 k) a točivého momentu 200 Nm v rozmezí od 1500 do 4000/min, a pracuje s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou.
Součásti palety benzinových motorů je také 1.8 TSI o výkonu 118 kW (160 k) s točivým momentem 250 Nm od 1500 do 4500/min. Vedle ručně řazené šestistupňové převodovky je k dispozici také automatizovaná sedmistupňová převodovka DSG. Špičkovou motorizací je 3.6 FSI V6 o výkonu 191 kW (260 k) a točivým momentem 350 Nm v rozsahu od 2500 do 5000/min. Agregát 3.6 FSI V6 je nabízen výhradně s automatizovanou šestistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol. Rozdělení hnacího momentu je přitom variabilní díky řídicí jednotce spojky Haldex čtvrté generace. Při jízdě za normálních trakčních podmínek směřuje 96 procent výkonu k přední nápravě. Pro 1.8 TSI a 2.0 TDI CR DPF je pohon 4×4 k dispozici na přání.
Podvozek do značné míry vychází z modelu Superb. Aby však vyhovoval vyššímu užitečnému zatížení a vyšší celkové hmotnosti, byla konfigurace upravena. Nápravnice zadní nápravy je ke karoserii přichycena silentbloky. Tyto spojovací prvky z kovu a pryže zvyšují jízdní komfort a nápravnici akusticky odpojí od karoserie, aniž by to mělo negativní vliv na stabilitu a vedení nápravy. Toto odpojení zabrání tomu, aby se hluky z odvalování pneumatiky a jemné vibrace a kmity přenášely do karoserie a vedly ke vzniku nežádoucích hluků v interiéru.
Přední náprava McPherson s trojúhelníkovými rameny je stejně jako u Superbu uchycena v hliníkové nápravnici, což zlepšuje kinematiku a současně snižuje hmotnost nápravy. Při odladění podvozku byl kladen důraz na vyvážený poměr mezi agilitou a komfortem. Pružení excelentně zvládá nerovné povrchy vozovky, naklánění karoserie v zatáčkách je díky širokému rozchodu a pečlivé konfiguraci jednotlivých součástí podvozku do značné míry potlačeno. Vyšší dynamiku jízdy stejně jako u výchozího modelu Superb zajišťuje elektromechanické řízení.

Zážehové motory

Typ1.4 TSI1.8 TSI3.6 FSI V6
Objem139017983580
Výkon92(125)/5000118 (160)/5000–6200191(260)/6000
Toč.moment200/1500 – 4000250/1500 – 4200350/2500 – 5000
Rychlost199218247
Zrychlení10,68,76,6
Kombin. spotřeba6,97,310,2
Převodovka6MT6MT6AT DSG


Vznětové motory
Typ2.0TDI PD/1032.0 TDI CR/125
Objem19681968
Výkon103(140)/4000125(170)/4200
Toč.moment320/1800 – 2500350/1750 – 2500
Rychlost205220
Zrychlení10,38,9
Kombin.spotř.6,15,9
Převodovka6MT6MT



Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), kombin.spotřeba – l/100 km


JL, 21.9.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar