Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Superb Combi také ve verzi Scout

Od poloviny roku 2019 nabízí ŠKODA třetí generaci své vlajkové lodi SUPERB poprvé také v robustní verzi SCOUT. ŠKODA AUTO tak pokračuje v tradici offroadových modelů OCTAVIA SCOUT, KODIAQ SCOUT a KAROQ SCOUT. SUPERB SCOUT, dodávaný výlučně ve verzi kombi, sází na offroadový vzhled

S robustními lemy karoserie, standardně dodávaným pohonem všech kol a paketem pro špatné cesty, který zahrnuje kryt pohonného ústrojí, kryty prahů a zvětšení světlé výšky o 15 mm. Díky největšímu objemu zavazadlového prostoru ve své třídě - 660 až 1950 litrů je možné přepravovat objemné outdoorové vybavení. Kromě toho je SUPERB SCOUT s tažnou kapacitou 2200 kg ideální pro tažení přepravníků pro lodě či koně nebo obytných přívěsů.

Výhody pohonu všech kol i na suché vozovce

Standardně dodávaný pohon všech kol nabízí enormní výhody nejen mimo zpevněné silnice, například na štěrku, blátě nebo na zasněžených cestách. V mnoha situacích zvyšuje pohon na přední a zadní nápravě trakci a jízdní stabilitu, a to i na suchém povrchu. Za běžného provozu jsou poháněna pouze přední kola, pokud dojde ke ztrátě jejich trakce, převede elektronicky řízená hydraulická lamelová spojka páté generace během několika milisekund automaticky část hnacího momentu i na zadní kola. Hnací moment tak zůstane zachován a síla se bez přičinění řidiče dostane vždy tam, kde je jí zapotřebí.

V případě potřeby směřuje až 90 procent hnací síly na zadní nápravu nebo až 85 procent na jediné kolo. Elektronická řídicí jednotka automaticky zasáhne už při minimálním rozdílu mezi otáčkami kol obou náprav. Zaznamenávají a zpracovávají se také informace jako otáčky motoru, poloha plynového pedálu, otáčky jednotlivých kol, úhel natočení volantu a příčné i podélné zrychlení. Při brzdění motorem, při nízkém zatížení nebo při normální jízdě v přímém směru směřuje naprostá většina hnacího momentu na přední nápravu.

ŠKODA SUPERB SCOUT dostala výrazný offroadový vzhled. Vedle robustního předního a zadního nárazníku se vyznačuje i ližinami hliníkového designu a plastovými kryty podběhů, prahů a spodní části dveří. Střešní nosič a rámečky bočních oken jsou chromované, kryty vnějších zpětných zrcátek mají hliníkový design. Robustní vzhled podtrhují osmnáctipalcová hliníková kola Braga, volitelně nabízená i ve dvoubarevném provedení, nebo nová devatenáctipalcová dvoubarevná hliníková kola Manaslu. Interiér je v typickém stylu SCOUT, zdobí jej speciální lišty v dekoru dřeva, potahy sedadel mají specifický vzor s kontrastním prošíváním a na přání je k dispozici kombinace materiálu Alcantara® a kůže (na českém trhu dodávána standardně). Díky velkému prostoru a všestrannosti je SUPERB SCOUT vhodný jak pro lifestylově a sportovně založené zákazníky, tak i pro rodiny s dětmi a je také ideální jako prostorný vůz na dlouhé jízdy pro fleetové zákazníky.

Výkonné a efektivní motory

ŠKODA SUPERB SCOUT je k dispozici výhradně s nejsilnějším naftovým a benzinovým motorem této modelové řady. Vznětový agregát 2,0 TDI má výkon 140 kW (190 k) a maximální točivý moment 400 Nm. Zážehový motor 2,0 TSI dosahuje maximálního výkonu 200 kW (272 k) a jeho maximální točivý moment činí 350 Nm. Kromě pohonu na všechna kola jsou standardně obě varianty vybaveny sedmistupňovou převodovkou DSG a jsou také velmi úsporné díky systému Start-stop a rekuperaci brzdné energie. Díky dodatečnému režimu Off-road ve volbě jízdního režimu Driving Mode Select podává vůz dobré výkony i mimo asfaltové cesty. Na přání je k dispozici adaptivní podvozek (DCC).



Škoda 9.3.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar