Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Superb Combi - první kilometry nás nadchly

První fotografie nové Škody Superb Combi třetí generace proběhly tiskem asi před měsícem, světová prezentace se uskuteční na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, ale už nyní se s ním mohou seznámit novináři při evropské prezentaci.

Testovací jízdy, při nichž jsme mohli vyzkoušet různé motorizace i převodovky, nás zavedly jižně od Mnichova k malebnému prostředí jezer Chiemsee a Tegernsee, kde jsme potkávali nové Mercedesy Benz GLA, jejichž prezentace probíhala ve stejnou dobu v Kitzbühlu.

Jako první jsme vyzkoušeli verzi 1.8 TSI ve spojení s dvouspojkovou převodovkou DSG po silnicích nejrůznějších tříd, od zatáčkovitých partií pod Wendelsteinem až po dálnici. Motor o výkonu 132 kW nás potěšil svojí dynamikou, skvěle naladěným podvozkem a ani do kabiny neproniká žádný zvuk. Tohle auto s bychom si uměli představit na delší trasy, stejně jako dvoulitrový turbodiesel o výkonu 110 kW nebo 140 kW. Záleží jen, zda dáváte přednost benzinu nebo naftě. Vyzkoušeli jsme i různá nastavení podvozku, kdy můžete vybírat mezi režimy Comfort, Normal a Sport. Ale máme dojem, že s „normálem“ vystačíte za každé situace.

Při krátké zastávce v podhůří Alp se o škodováckou novinku živě zajímal i německý majitel předchozí generace Superbu Combi, a tak jsme mohli pořídit i snímek s názvem „setkání generací“. Během odpoledne a dopoledne následujícího dne jsme najezdili se Superbem Combi tři stovky kilometrů. Při zpáteční cestě na letiště jsme si vyzkoušeli silnější dvoulitrový turbodiesel s výkonem 140 kW, se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou a pohonem všech kol v nejvyšší luxusní výbavě Laurin Klement, který by se mohl stát „černým koněm“ mnoha podnikatelů. Tento model je ideálním společníkem na dlouhé cesty. Kdyby to šlo, tak bychom s ním upřednostnili i cestu z Mnichova do Prahy před letadlem a čekáním na letišti.

Marně jsme hledali na novém kombíku nějaké slabé místo, něco co bychom mohli zkritizovat. Bohužel nás nic nenapadlo, a nebyli jsme sami. Všechno na svém místě, jednoduché a přehledné, jak je ostatně v koncernu VW zvykem. Přístrojová deska je hodně podobná Octavii, ale díky chromovaným rámečkům z ní vyzařuje větší luxus, což je pochopitelné.

Škoda Superb Combi má s liftbackem shodný rozvor náprav 2841 mm i rozchod kol 1584 mm/1572 mm. Na výšku se zvětšil o 9 mm a na délku o 6 mm, tedy o zanedbatelné hodnoty.
Ještě než se budeme Superbu Combi věnovat podrobně, tak si řekněme, že zavazadlový prostor má objem 660 litrů (včetně prostoru pro rezervu ca 40 l), po sklopení opěradel zadních sedadel se zvětší na 1950 litrů. A to jsou hodnoty, jakými se v segmentu nemůže hned tak někdo pochlubit. Za velice praktický doplněk považujeme polohovatelnou podlahu za příplatek 4500 Kč.

Pro verze s pohonem předních kol jsou připraveny zážehové motory:

1.4 TSI - 92 kW a 110 kW
1.8 TSI – 132 kW
2.0 TSI – 162 kW


Vznětové motory:

1.6 TDi – 88 kW
2.0 TDi – 110 kW a 140 kW

Verzi s pohonem všech kol můžete buď se zážehovým čtyřválcem 1.4 TSI – 110 kW a 206 kW nebo s turbodieselem 2.0 TDi – 110 kW a 140 kW.

Škoda Superb Combi je nabízena, stejně jako liftback ve čtyřech výbavách (Active, Ambition, Style, LK) od 629 900 Kč (1.4 TSI Active), respektive 630 900 Kč (1.6 TDi Active) do 1 036 900 Kč (2.0 TDI/140 kW 4x4 LK)

http://www.skoda-auto.cz/SiteCollectionDocuments/skoda-auto/ke-stazeni/novy-superb-cenik.pdf


Podrobný
popis připravujeme.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar