Škoda Superb (IV) - šest motorů, mild-hybrid a plug-in
Škoda Auto nabízí pro nový Superb šest všestranných, moderních a velmi úsporných pohonných jednotek s výkony od 110 kW (150 k) do 195 kW (265 k). Patří mezi ně benzinový motor 1,5 TSI s mild-hybridní technologií, která se u vlajkové lodi Škoda z portfolia modelů se spalovacími motory objevuje poprvé.
Nová generace plug-in hybridního pohonu, jehož základem je motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) z nejnovější řady motorů EA211 evo2, je k dispozici výhradně pro model Superb Combi a poskytuje systémový výkon 150 kW (204 k). Výkon je přenášen na přední kola prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky DSG. Nová vysokonapěťová baterie s celkovou brutto kapacitou 25,7 kWh je přibližně dvakrát větší než její předchůdce a umožňuje dojezd na čistě elektrický pohon více než 100 km v režimu WLTP.
Díky maximálnímu nabíjecímu výkonu 11 kW v domácích wallboxech a nabíjecích místech střídavého proudu lze baterii dobít z 0 % na 100 % za 2,5 hodiny. Nabíjení na veřejných rychlonabíjecích stanicích stejnosměrného proudu je ještě rychlejší. Díky maximálnímu nabíjecímu výkonu 50 kW může trvat nabití baterie z 10 % na 80 % pouhých 25 minut. Energie se obnovuje také při brzdění. Infotainment modelu Superb Combi iV je vybaven speciálními funkcemi pro přesnou lokalizaci nabíjecích stanic; v budoucnu bude podporovat také funkci Plug & Charge.
Novým základním motorem je zážehový motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k), rovněž z nejnovější řady motorů EA211 evo2, s mild-hybridní technologií. Poprvé je ve voze Škoda Superb použit 48V řemenem poháněný startér-generátor a 48V lithium-iontová baterie. Energie získaná při rekuperaci, která částečně nahrazuje brzdění, může pomoci spalovacímu motoru elektrickým boostem nebo umožnit modelu Superb plachtit se zcela vypnutým motorem.
Čtvrtá generace modelu Superb je k dispozici s dalšími dvěma benzinovými motory a dvěma naftovými motory. Stejně jako 1,5 TSI jsou všechny spojeny se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Dva benzinové agregáty 2,0 TSI mají výkon 150 kW (204 k) a ve vrcholném modelu 195 kW (265 k). Dva naftové motory 2,0 TDI mají výkon 110 kW (150 k) a 142 kW (193 k). Poslední jmenovaný a vrcholný benzinový motor jsou standardně dodávány s pohonem všech kol. Všechny motory splňují poslední emisní normu Euro 6D.
Přehled pohonných jednotek
Benzinové motory
Naftové motory
Plug-in hybrid (výhradně pro kombi)
Superb je na přání k dispozici s novým adaptivním podvozkem DCC Plus, který je u modelu Superb L&K součástí standardní výbavy. Tato nová verze využívá dva nezávisle řízené ventily k oddělení odskokové a kompresní části odpružení. Dříve byly obě funkce řízeny jedním ventilem. Nová generace umožňuje rychlejší nastavení tlumení a širší rozsah tlumicích charakteristik. Řidič i cestující si rozdílu všimnou v podobě rychlejších reakcí, lepší jízdní dynamiky a vyššího jízdního komfortu. Při vhodném nastavení DCC Plus zůstává karoserie vozu vyrovnanější a méně náchylná k vibracím a vertikálním pohybům, zejména při jízdě po špatném povrchu vozovky, dlažebních kostkách a dalších nerovnostech.
Škoda 15.11.2023
Díky maximálnímu nabíjecímu výkonu 11 kW v domácích wallboxech a nabíjecích místech střídavého proudu lze baterii dobít z 0 % na 100 % za 2,5 hodiny. Nabíjení na veřejných rychlonabíjecích stanicích stejnosměrného proudu je ještě rychlejší. Díky maximálnímu nabíjecímu výkonu 50 kW může trvat nabití baterie z 10 % na 80 % pouhých 25 minut. Energie se obnovuje také při brzdění. Infotainment modelu Superb Combi iV je vybaven speciálními funkcemi pro přesnou lokalizaci nabíjecích stanic; v budoucnu bude podporovat také funkci Plug & Charge.
Novým základním motorem je zážehový motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k), rovněž z nejnovější řady motorů EA211 evo2, s mild-hybridní technologií. Poprvé je ve voze Škoda Superb použit 48V řemenem poháněný startér-generátor a 48V lithium-iontová baterie. Energie získaná při rekuperaci, která částečně nahrazuje brzdění, může pomoci spalovacímu motoru elektrickým boostem nebo umožnit modelu Superb plachtit se zcela vypnutým motorem.
Čtvrtá generace modelu Superb je k dispozici s dalšími dvěma benzinovými motory a dvěma naftovými motory. Stejně jako 1,5 TSI jsou všechny spojeny se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Dva benzinové agregáty 2,0 TSI mají výkon 150 kW (204 k) a ve vrcholném modelu 195 kW (265 k). Dva naftové motory 2,0 TDI mají výkon 110 kW (150 k) a 142 kW (193 k). Poslední jmenovaný a vrcholný benzinový motor jsou standardně dodávány s pohonem všech kol. Všechny motory splňují poslední emisní normu Euro 6D.
Přehled pohonných jednotek
Benzinové motory
Typ | pohon | výkon kW (k) | převodovky |
1,5 TSI mHEV | 4×2 | 110 (150) | 7stupňová DSG |
2,0 TSI | 4×2 | 150 (204) | 7stupňová DSG |
2,0 TSI | 4×4 | 195 (265) | 7stupňová DSG |
Naftové motory
2,0 TDI | 4×2 | 110 (150) | 7stupňová DSG |
2,0 TDI | 4×4 | 142 (193) | 7stupňová DSG |
Plug-in hybrid (výhradně pro kombi)
1,5 TSI PHEV | 4×2 | 150 (204) | 6stupňová DSG |
Superb je na přání k dispozici s novým adaptivním podvozkem DCC Plus, který je u modelu Superb L&K součástí standardní výbavy. Tato nová verze využívá dva nezávisle řízené ventily k oddělení odskokové a kompresní části odpružení. Dříve byly obě funkce řízeny jedním ventilem. Nová generace umožňuje rychlejší nastavení tlumení a širší rozsah tlumicích charakteristik. Řidič i cestující si rozdílu všimnou v podobě rychlejších reakcí, lepší jízdní dynamiky a vyššího jízdního komfortu. Při vhodném nastavení DCC Plus zůstává karoserie vozu vyrovnanější a méně náchylná k vibracím a vertikálním pohybům, zejména při jízdě po špatném povrchu vozovky, dlažebních kostkách a dalších nerovnostech.
Škoda 15.11.2023
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout