Škoda Superb (II) - přehled pohonných jednotek
Nový model dostává bohatou paletu motorů, splňující požadavky zákazníků lépe, než dosud. K dispozici jsou tři benzinové a tři vznětové motory, všechny s přímým vstřikem a vynikají nízkými hodnotami spotřeby a emisí CO2.
Hmotnost špičkového modelu začíná na 1425 kg, takže i nejdostupnější motory nemusí být zatěžovány na maximum, aby poskytly jízdní výkony, které odpovídají standardu této prestižní kategorie. Všechny zážehové a téměř i vznětové motorizace rozjedou Superb přes 200 km/h.
Zážehové motory
Pro benzinové motory je charakteristické přímé vstřikování paliva. Čtyřválec 1.4, který má v Superbu premiéru, dosahuje i přes svůj menší objem výkonu 92 kW (125 k) a točivého momentu 200 Nm, který je k dispozici v rozsahu 1500-4000/min. Jak jsme se přesvědčili, o tenhle motor by mohl být mezi zákazníky velký zájem. Kupodivu si s velkým a těžkým automobilem dobře poradí.
Zajímavým benzinovým motorem je 1.8 TSI s výkonem 118 kW (160 k) a točivým momentem 250 Nm v rozsahu od pouhých 1500 do 4200/min. Jako alternativa se k manuální šestistupňové převodovce dodává automatická sedmistupňová převodovka DSG.
Vrcholnou motorizací bude šestiválec 3.6 FSI V6 s výkonem 191 kW (260 koní) a točivým momentem 350 Nm v rozsahu od 2500 do 5000/min. Bude dodáván výhradně se šestistupňovou automatickou převodovkou DSG a stálým pohonem všech kol. Spojka Haldex čtvrté generace elektronicky sleduje rozdělení hnacího momentu, přičemž na zadní kola lze nasměrovat až 200 Nm. Za normálních trakčních podmínek směřuje až 100 procent hnací síly na přední nápravu.
Vznětové motory
Základním agregátem vznětových motorů je osvědčený 1.9 TDI PD DPF, který z hlediska výkonu představuje cenově výhodnou i výkonnou výchozí motorizaci modelové řady Superb. Manuální pětistupňová převodovka přenáší sílu motoru na přední kola.
Dalším je motor 2.0 TDI PD DPF s výkonem 103 kW (140 koní) a točivým momentem 320 Nm v rozsahu 1800 – 2500/min. Rozsáhlá akustická opatření snížila hladinu pracovního hluku obou agregátů se vstřikováním čerpadlo-tryska.
V modelu Škoda se poprvé objevuje 2.0 TDI CR DPF se vstřikováním common-rail o výkonu 125 kW (170 koní) a točivém momentu 350 Nm v rozsahu od 1750 do 2500/min. Oba silnější turbodiesely se budou dodávat v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou. Kromě toho bude k dispozici také šestistupňová automatická převodovka DSG.
Pozn: objem - cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), kombin.spotřeba – l/100 km
Dokončení zítra
JL, 16.5.2008
Zážehové motory
Pro benzinové motory je charakteristické přímé vstřikování paliva. Čtyřválec 1.4, který má v Superbu premiéru, dosahuje i přes svůj menší objem výkonu 92 kW (125 k) a točivého momentu 200 Nm, který je k dispozici v rozsahu 1500-4000/min. Jak jsme se přesvědčili, o tenhle motor by mohl být mezi zákazníky velký zájem. Kupodivu si s velkým a těžkým automobilem dobře poradí.
Zajímavým benzinovým motorem je 1.8 TSI s výkonem 118 kW (160 k) a točivým momentem 250 Nm v rozsahu od pouhých 1500 do 4200/min. Jako alternativa se k manuální šestistupňové převodovce dodává automatická sedmistupňová převodovka DSG.
Vrcholnou motorizací bude šestiválec 3.6 FSI V6 s výkonem 191 kW (260 koní) a točivým momentem 350 Nm v rozsahu od 2500 do 5000/min. Bude dodáván výhradně se šestistupňovou automatickou převodovkou DSG a stálým pohonem všech kol. Spojka Haldex čtvrté generace elektronicky sleduje rozdělení hnacího momentu, přičemž na zadní kola lze nasměrovat až 200 Nm. Za normálních trakčních podmínek směřuje až 100 procent hnací síly na přední nápravu.
Typ | 1.4 TSI | 1.8 TSI | 3.6 FSI V6 |
Objem | 1390 | 1798 | 3580 |
Výkon | 92(125)/5000 | 118 (160)/5000–6200 | 191(260)/6000 |
Toč.moment | 200/1500 – 4000 | 250/1500 – 4200 | 350/2500 – 5000 |
Rychlost | 201 | 220 | 250 |
Zrychlení | 10,5 | 8,6 | 6,5 |
Spotřeba | 6,6 | 7,6 | 10,0 |
Vznětové motory
Základním agregátem vznětových motorů je osvědčený 1.9 TDI PD DPF, který z hlediska výkonu představuje cenově výhodnou i výkonnou výchozí motorizaci modelové řady Superb. Manuální pětistupňová převodovka přenáší sílu motoru na přední kola.
Dalším je motor 2.0 TDI PD DPF s výkonem 103 kW (140 koní) a točivým momentem 320 Nm v rozsahu 1800 – 2500/min. Rozsáhlá akustická opatření snížila hladinu pracovního hluku obou agregátů se vstřikováním čerpadlo-tryska.
V modelu Škoda se poprvé objevuje 2.0 TDI CR DPF se vstřikováním common-rail o výkonu 125 kW (170 koní) a točivém momentu 350 Nm v rozsahu od 1750 do 2500/min. Oba silnější turbodiesely se budou dodávat v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou. Kromě toho bude k dispozici také šestistupňová automatická převodovka DSG.
Typ | 1.9 TDI PD | 2.0TDI PD | 2.0 TDI CR |
Objem | 1896 | 1968 | 1968 |
Výkon | 77(105)/4000 | 103(140)/4000 | 125(170)/4200 |
Toč.moment | 250/1900 | 320/1800 – 2500 | 350/1750 – 2500 |
Rychlost | 190 | 207 | 222 |
Zrychlení | 12,5 | 10,2 | 8,8 |
Kombin.spotř. | 5,7 | 5,9 | 6,0 |
Pozn: objem - cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), kombin.spotřeba – l/100 km
Dokončení zítra
JL, 16.5.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout