Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Superb (II) - komfort bez hranic

V minulém čísle jsme přiblížili techniku a první jízdní zkušenosti se Škodou Superb třetí generace. Dnes se podíváme na komfort a nové technologie, kterými se může Superb pyšnit. Právem je vlajkovou lodí značky Škoda.

Začneme interiérem, který může připadat na Superb jednodušší, ale v tomto případě účel světí prostředky. Luxusnější nádech dodává dvoubarevná kombinace a dekorativní lišty. Příkladná ergonomie všech přístrojů a ovladačů jen dokazuje, že není třeba nic měnit. V mnohém připomíná přístrojová deska Octavii se skvěle přehlednými přístroji.
Technické výhody modulární koncepce (MQB) umožnily prodloužení rozvoru o 80 mm na 2 841 mm. Rozšířil se také rozchod, který činí vpředu 1 584 mm a vzadu 1 572 mm. To se pochopitelně odrazilo ve větším interiéru.

Přední i zadní sedadla, dělená tradičně v poměru 60:40 poskytují dostatek místa ve všech směrech. Vzadu i v případě, že před vámi sedí řidič vyšší postavy, podle odhadu klidně „metr devadesát“, kdy zbývá ještě dost prostoru pro kolena. O místě nad hlavou ani nemluvě.
Možností ovládat sedadlo spolujezdce elektricky i ze zadních sedadel se třetí generace modelu Superb řadí k hrstce vozů, ve kterých je i cestujícím vzadu umožněno měnit uspořádání na palubě. Ovládací prvky se nacházejí na vnitřní straně sedadla spolujezdce a dosáhneme na ně ze zadního místa. Sedadlo spolujezdce se posouvá podélně vpřed nebo vzad, lze jej seřídit výškově nebo měnit sklon opěradla. Tím lze individuálně měnit prostor před koleny cestujícího sedícího vpravo vzadu.Na přání mohou být všechna sedala vyhřívaná, přední i funkci ventilace.Ideální pozici za volantem si najde řidič prakticky během několika sekund, a také výhled z vozu do všech směrů je výtečný.

Zavazadlový prostor se oproti minulé generaci zvětšil o 30 litrů na 625 litrů. Víko můžeme otevřít „mávnutím“ nohy (tzv.virtuální pedál) pod zadním nárazníkem nebo i ručně a vyklápí se elektricky do výšky 1868 mm. Pod podlahou je místo pro rezervu, kterou si ale musíte přikoupit za 2100 Kč.Virtuální pedál a elektricky ovládané páté dveře fungují v kombinaci se systémem automatického zamykání a startování KESSY. K odemykání a zamykání vozu již není nutné brát klíč do ruky. Otvor zavazadlového prostoru je dlouhý 1 167 mm a široký 1 082 mm a nákladová hrana je 711 mm od země.

„Život“ za volantem usnadňuje řada asistenčních systémů, až nám někdy připadá, aby se řidič nezapomínal věnovat řízení. Už základní výbava zahrnuje systém Front Assistant včetně funkce nouzového automatického brzdění, systém elektronické kontroly tlaku v pneumatikách je nyní u nových vozů povinný, naopak novinkou je elektronická parkovací brzda. V základu se může zákazník těšit ještě například mna autoradio s barevným displejem 5“, osm, reproduktorů, možnost připojit USB, zadní parkovací čidla, dvouzonou klimatizaci nebo tempomat.

Součástí volitelné výbavy je také elektricky nastavitelná a posuvná panoramatická střecha o rozměrech 1002 × 1200 mm z tónovaného a tepelně izolačního skla. V nabídce je také nezávislé topení, které předehřívá interiér a odmrazuje skla. Tato technika umožňuje ochlazování interiéru, např. pokud je vůz vystaven prudkému slunci. Čelní sklo je na přání vyhřívané, stejně jako trysky ostřikovačů.
Parkování a vyjíždění z parkovacího místa ještě nikdy nebylo tak snadné jako nyní. Na přání může být Superb poprvé vybaven parkovacím asistentem Automatic Parking Assist třetí generace. Vyspělý systém vůz poloautomaticky navede do podélné mezery, umožní z ní vyjet za podpory asistentu a popředu i pozadu zajede do příčné mezery.

Systém řidiči pomáhá tím, že automaticky provádí optimální pohyby volantem, aby vůz zaparkoval v ideální stopě. Vyměření mezery, určení výchozí pozice i pohyby volantu po aktivaci asistentu probíhají automaticky, řidič pak musí jen přidávat plyn a brzdit. Přitom však může do automatického řízení kdykoli zasáhnout a vypnout jej.

Automatic Parking Assist se aktivuje tlačítkem na středovém panelu. Aby bylo možné rozpoznat mezeru vhodnou k zaparkování, musí vůz jet rychlostí maximálně 40 km/h, odstup od řady stojících vozů musí být v rozmezí 0,5 až 2 m. Ultrazvukové senzory sledují pravou i levou stranu ulice, např. v jednosměrných ulicích, a hledají mezeru. Zapnutím ukazatele změny směru jízdy řidič zvolí stranu, na kterou chce parkovat. Pokud asistent identifikuje podélnou mezeru, která nabízí minimálně 80 cm nad celkovou délku vozu, objeví se na multifunkčním displeji hlášení „Identifikována mezera“. U mezer kolmo k okraji vozovky musí boční odstup od ostatních aut činit 35 cm. Následně je řidič naveden do správné výchozí pozice a vyzván k zařazení zpětného chodu (při couvání do mezery). Tím řidič aktivuje automatické řízení a už jen přidává plyn a brzdí. Pokud by se vůz blížil k překážce, systém jej automaticky zabrzdí funkcí nouzové brzdy. Vyspělost parkovacího asistentu dokládá i fakt, že rozpozná mezery v zatáčkách, u obrubníků nebo např. mezi stromy.

Parkovací asistent může být na přání doplněn o Intelligent Parking Assist (kontrola odstupu při parkování se sledováním okolí). Kontrola odstupu při parkování podporuje řidiče při parkování a spolupracuje se všemi systémy infotainmentu, které jsou k dispozici. O měření vzdálenosti vozu od objektů se starají senzory vpředu a vzadu. Při odstupu menším než 120 cm vepředu, příp. 160 cm vzadu, následuje akustické varování a v závislosti na odstupu od překážky se frekvence signálního tónu zvyšuje až do podoby nepřerušovaného tónu, který zazní při odstupu nižším než 30 cm. Boční senzory rozpoznají překážky vedle vozu a při příliš malém odstupu zazní varovný tón. Vedle akustických signálů se poloha vozu ve spojení se systémy infotainmentu ŠKODA zobrazuje také na jejich displeji.



JL 14.5.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar