Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Slavia - jen žákovský automobil?

Sedmým žákovským vozem ŠKODA spojuje 31 žáků Středního odborného učiliště ŠKODA AUTO historii se současností. Otevřená ŠKODA SLAVIA v jubilejním roce společnosti ŠKODA AUTO připomíná svým jménem první jízdní kola, která Václav Laurin a Václav Klement po založení podniku v roce 1895 vyráběli.

ŠKODA SCALA v karosářské verzi spider kombinuje jasné a emocionální linie moderního kompaktního modelu s počátky automobilismu, kdy měly vozy většinou otevřenou karoserii. Od prvního výkresu až po stavbu vozu prováděli žáci všechny pracovní kroky sami, za podpory svých pedagogů a odborníků ze společnosti ŠKODA AUTO, jmenovitě z oblasti designu, výroby a technického vývoje. Tento již sedmý žákovský vůz značky ŠKODA od roku 2014 znovu dokládá vysokou kvalitu vzdělávání ve Středním odborném učilišti strojírenském ŠKODA AUTO.

Alois Kauer, který je od února 2020 novým vedoucím ŠKODA Akademie, říká: „Žákovský vůz je stěžejním projektem každého ročníku Středního odborného učiliště ŠKODA AUTO. V tomto již sedmém ročníku naši žáci při plánování, přípravě konstrukce a výrobě působivého modelu dokládají vysoký standard vzdělání v naší společnosti. Mají možnost postavit si své auto snů a současně přitom spolupracují s profesionály z různých oblastí automobilky. Seznamují se tak již v rámci výuky s postupy, které se po skončení studia na učilišti stanou součástí jejich práce v naší společnosti.“

V sedmém ročníku projektu žákovského vozu ŠKODA využilo 26 zapojených žáků a 5 žákyň poprvé jako základ svého vysněného vozu model ŠKODA SCALA. Kompaktní hatchback přitom proměnili v mimořádně sportovní verzi spider. Dali mu jméno SLAVIA a odkazují se tak v roce 125. výročí založení společnosti na první jízdní kola, vyráběná zakladateli podniku Václavem Laurinem a Václavem Klementem v Mladé Boleslavi.

Při tvorbě žákovského vozu SLAVIA se žáci nechali inspirovat speciálem ŠKODA 1100 OHC. Sportovní prototyp, představený v roce 1957, byl otevřený dvoumístný závodní vůz, který ŠKODA koncipovala pro dálkové závody. Díky své ploché a aerodynamické laminátové karoserii a hmotnosti pouhých 550 kg dosahoval vůz ŠKODA 1100 OHC, poháněný čtyřválcovým motorem o výkonu 92 k a o objemu 1,1 l, v závislosti na převodových poměrech, maximální rychlosti 190 až 200 km/h

Sportovní akcenty v interiéru vytvářejí čtyřbodové bezpečnostní pásy a speciální závodní sedadla značky SPARCO, jejichž sedáky a opěradla jsou potažené černou perforovanou kůží. Bočnice sedadel jsou potažené černou karbonovou kůží s bílými kontrastními švy. Výrazné švy vytvářejí akcenty také na dalších dílech v interiéru z černé kůže, například na středové loketní opěrce, manžetě řadicí páky, na madle páky ruční brzdy nebo na dělicí stěně za sedadly. Tuto kombinaci nalezneme i na dolních dvou třetinách věnce volantu. Horní třetina volantu je stejně jako hlavice řadicí páky potažená bílou kůží. Pozornost upoutá zejména kožená dělicí stěna v černé barvě za sedadly, ve které jsou zabudovány dva basové reproduktory, které drží dva vyšití lvi. Subwoofer má výkon 2 250 W, ostatní reproduktory pak 320 W. Do zavazadlového prostoru vozu SLAVIA se vejdou dva elektrické skútry značky ŠKODA. Tyto sklápěcí elektrické skútry jsou perfektním a ekologickým řešením pro takzvaný „poslední kilometr“ do cíle cesty.

Stejně jako u sériového modelu SCALA dodává i karosářské verzi spider sportovně-emocionální vzhled výrazný design, který se vyznačuje precizními liniemi a propracovanými plochami a který zaujme a nadchne. Odpovídající dynamiku poskytuje vozu ŠKODA SLAVIA benzinový motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k), známý z modelu SCALA, a sedmistupňová převodovka DSG. Ze sériového vozu pochází také přední a zadní náprava, řízení, kompletní elektronika včetně kabeláže i asistenční systémy. Nedotčena zůstala také palubní deska, Virtuální Kokpit a infotainment systém.



Typ karoserie: Spider, otevřená karoserie bez střechy

Výchozí model: ŠKODA SCALA

Počet dveří/míst k sezení:: 2/2
Barva: Bílý lak v odstínu Crystal Blue s doplňky v černé barvě Black Magic
Speciální fosforeskující pigment zajišťující výrazně „svítící“ linie a logo značky ŠKODA
Karoserie:
Délka - 4362 mm
Šířka - 1793 mm
Výška - 1410 mm
Rozvor - 2649 mm
Světlá výška - 180 mm
Hmotnost - 1210 kg
Pohon:Motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k)
Sedmistupňová převodovka DSG, pohon předních kol
Brzdy (přední/zadní):kotoučové/kotoučové (OCTAVIA RS)
Kola:20" z lehké slitiny Xtreme (KODIAQ RS)
pneumatiky 235/30 ZR20
Interiér:
Potah černou kůží (perforovaná kůže, hladká kůže, karbonová kůže) s bílými
Sportovní sedadla se čtyřbodovými bezpečnostními pásy
Zvláštnosti:
Upravený přední a zadní nárazník
Integrovaný spoiler v pátých dveřích
Prahové lišty MONTE CARLO
Individuálně nastavitelné světelné diody
Osvětlený nápis ŠKODA s funkcí brzdového a couvacího světla
Audiosystém o výkonu 320 W se subwooferem o výkonu 2 250 W



Škoda 21.7.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar