Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Scala - novinka v nižší střední třídě

Česká automobilka již vzbudila pozornost na pařížském autosalonu studií Škoda Vision RS. Novým modelem Scala učinila velký krok i po technické stránce. Proto se název Scala, který pochází z latiny a v překladu znamená schody nebo žebřík, k němu skvěle hodí.

Nové dynamické designové prvky a ostře řezané linie dodávají vozu velice emotivní a autentický vzhled se silnou vlastní identitou. Jako první model Škoda charakterizuje nový vůz Škoda Scala další vývojový stupeň designového jazyka, který bude aplikován i v budoucích vozech české automobilky.

I přes kompaktní vnější rozměry vstupuje Škoda Scala do třídy kompaktních vozů s velkoryse pojatým interiérem. Délka nového kompaktního modelu činí 4 362 mm, šířka 1 793 mm a výška 1 471 mm. 2 649 mm dlouhý rozvor náprav modelu Škoda Scala je jedním z parametrů přispívajících k velmi dobrým jízdním vlastnostem.

Velkorysými rozměry interiéru se Škoda Scala v některých parametrech blíží modelu OCTAVIA. Prostor před koleny cestujících na zadních sedadlech činí 73 mm (stejná hodnota 73 mm platí i u vozu Škoda Octavia), šířka ve výšce loktů na zadních sedadlech činí 1 425 mm (1 449 mm Škoda Octavia) a prostor pro hlavu cestujících na zadních sedadlech činí 982 mm (980 mm Škoda Octavia). Jak je pro vozy ŠKODA typické, disponuje vůz Škoda Scala jedním z největších zavazadlových prostorů ve své třídě – základní objem činí 467 l. Sklopením opěradel zadních sedadel lze objem zavazadlového prostoru rozšířit až na 1 410 l.

Vůz také charakterizují moderní, na přání dostupné full LED přední světlomety a full LED zadní skupinové svítilny. Nový kompaktní vůz má jako první model značky Škoda dynamická zadní směrová světla. Pod zadním nárazníkem se skrývá také prvek Simply Clever, dostupný na přání: mechanicky sklopné, elektricky odjistitelné tažné zařízení, které se vyklopí po stisknutí tlačítka v zavazadlovém prostoru. Kromě toho nabízí typické prvky, jako schránku na deštník ve dveřích řidiče (včetně deštníku) nebo škrabku na led ve víčku palivové nádrže, ale i elektricky ovládané páté dveře s funkcí Tip-To-Close, které jsou dostupné na přání.

Nová generace nejlepších online služeb

Moderní vzhled doplňuje také nejnovější digitální technologie integrovaná ve voze. Flexibilně konfigurovatelný Virtuální Kokpit, který je dostupný na přání, má displej o velikosti 10,25”. Jedná se o největší displej v rámci třídy kompaktních vozů. Nejlepší hodnoty v dané třídě vozů mají i displeje infotainment systémů o velikosti až 9,2“.

Díky nové generaci mobilních online služeb Škoda Connect mohou cestující pomocí mobilního telefonu zamknout a odemknout vůz nebo aktualizovat software infotainment systému nebo mapy navigace „vzduchem“. Návštěva prodejce vozů není nutná. Škoda Scala je prvním modelem značky Škoda, který je sériově vybaven připojením k internetu. Zabudovaná karta eSIM poskytuje vysokorychlostní připojení LTE. Další SIM karta nebo sdílené připojení pomocí smartphonu tak není třeba. Ve standardní výbavě bude tato karta eSIM podporovat funkce Tísňového volání a Proaktivní servisní služby.

Motory, podvozek

Škoda Scala nabízí pět různých motorů, které splňují emisní normu Euro 6d-TEMP. Paleta motorů zahrnuje tři benzinové a jeden naftový motor. Později v průběhu roku 2019 přibude agregát s pohonem na ekologický zemní plyn (CNG). Všechny motory mají přímé vstřikování, jsou vybaveny turbodmychadlem, Start-Stop systémem a rekuperací brzdné energie.

K přenosu hnací síly benzinového motoru 1,0 TSI o výkonu 70 kW (95 k) slouží manuální pětistupňová převodovka. Motor 1,0 TSI o výkonu 85 kW (115 k) je standardně vybaven manuální šestistupňovou převodovkou, na přání je dostupná automatická sedmistupňová převodovka DSG. Vrcholem je benzinový čtyřválcový motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k), který je standardně dodáván s manuální šestistupňovou převodovkou, na přání je nabízena automatická sedmistupňová převodovka DSG. Všechny benzinové motory jsou vybaveny filtrem pevných částic.


Čtyřválcový vznětový motor 1,6 TDI o výkonu 85 kW (115 k) působí na klikový hřídel točivým momentem 250 Nm a je standardně vybaven systémem SCR se vstřikováním AdBlue a filtrem pevných částic. Je standardně dodáván s manuální šestistupňovou převodovkou. Na přání je k dispozici automatická sedmistupňová převodovka DSG.

Ekologickou variantou je tříválec 1,0 G-TEC, který pohání primárně zemní plyn (CNG), při kterém se vypouští méně emisí CO2 a NOx než při spalování konvenčních paliv. Po vyčerpání natankovaného zemního plynu může být motor poháněn i benzinem. Aktuální verze agregátu CNG má výkon 66 kW (90 k), k přenosu hnací síly výhradně slouží manuální šestistupňová převodovka.

Již standardně dodávaný podvozek dodává novému vozu Škoda Scala jisté a dynamické jízdní vlastnosti. Ještě více možností individualizace a sportovního charakteru umožňuje nový, na přání dostupný systém Sport Chassis Preset, který nabízí dvě různá nastavení podvozku. Podvozek, který je o 15 mm nižší, nabízí kromě režimu Normal také režim Sport s tužší charakteristikou tlumičů, které jsou elektronicky ovládané ventilem. To umožňuje sportovnější jízdu a intenzivnější kontakt s vozovkou. Řidič může přepínat obě nastavení v menu volby jízdního režimu Driving Mode Select.

Asistenční systémy


Jedním z asistenčních systémů, které jsou k dispozici v rozšířené verzi, je i systém Side Assist. Tento systém, který je dostupný na přání, upozorňuje řidiče na to, když se zezadu blíží vozidla, která mají v úmyslu předjíždět nebo se již nacházejí v mrtvém úhlu. Zatímco známý systém Blind Spot Detect má dosah radaru 20 m, umí systém Side Assist zaregistrovat vozidla až do vzdálenosti 70 m a dokáže tak efektivně varovat před nebezpečím také na dálnicích a rychlostních silnicích. Součástí systému Side Assist je i systém Rear Traffic Alert. Na dlouhých cestách po dálnici až do rychlosti 210 km/h lze také využít adaptivní tempomat (ACC), který je dostupný na přání.

Asistent pro jízdu v pruzích Lane Assist a Front Assist jsou již součástí standardní výbavy. Front Assist včetně funkce nouzové brzdy sleduje pomocí radaru ve městě prostor před vozidlem a pomáhá tak předcházet nehodám. Užitečným pomocníkem při parkování je na přání dostupný parkovací asistent Park Assist, který vůz automaticky zaparkuje do podélných nebo příčných parkovacích míst a také z nich dokáže vyjet.


Vysoká úroveň bezpečnosti

Pro bezpečnou jízdu a lepší viditelnost při jízdě ve tmě a za špatného počasí nabízí full LED přední světlomety a full LED zadní skupinové svítilny. O příjemné prostředí v interiéru se stará ambientní LED osvětlení.

Úroveň bezpečnosti dále zvyšují různé prvky pasivní bezpečnosti. V případě hrozící nehody uzavře proaktivní ochrana cestujících Crew Protect Assist, která je dostupná na přání, automaticky v předstihu boční okna a předepne bezpečnostní pásy na předních sedadlech. V případě nehody chrání cestující ve voze až devět airbagů. Kromě dvou předních airbagů pro řidiče a spolujezdce nabízí nový kompaktní model kolenní airbag pod volantem. Na přání jsou dostupné také boční airbagy vpředu a hlavové airbagy a boční airbagy vzadu. Multikolizní brzda zabraňuje nekontrolovanému pohybu vozidla po srážce. Tísňové volání se aktivuje automaticky v případě aktivace airbagů nebo předpínačů bezpečnostních pásů cestujících na předních sedadlech. Mimo to ho lze kdykoliv spustit i manuálně.




Škoda 24.10.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar