Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Roomster - motory a VarioFlex (1)

Škodovka – to už není jen Fabia, Octavia nebo Superb, ale od teďka také Roomster, čtvrtá modelová řada, která má všechny předpoklady potvrdit vzestup značky od malého regionálního výrobce se slavnou tradicí k sebevědomé automobilce.

V roce 2003 se na autosalonu ve Frankfurtu představil Roomster jako designová studie. I když byly ohlasy velice příznivé, tak jen málokdo v tu chvíli věřil, že by se v podobné podobě mohl objevit také ve výrobě. Větší šance se přikládaly pozdější verzi Yetti.

Neuplynuly ani tři roky a Roomster je na světě. Zákazníci od něho očekávají hlavně velký vnitřní prostor, kvalitní jízdní vlastnosti, dynamické a úsporné motory, bohatou výbavu - a to vše za rozumnou cenu. Právě takovou kombinaci může Škoda Roomster nabídnout. Mezi největší trumfy patří velký interiér při zachování vnějších kompaktních rozměrů, variabilní systém zadních sedadel VarioFlex umožňující konfigurace ze čtyř- na pětimístný vůz.

Roomster s délkou 4205 mm a šířkou 1684 mm nepůsobí zavalitě jako některá MPV. Vnitřním prostorem si přitom nezadá ani s vozy o třídu vyšší.

Netradičně řešený důmyslný interiér patří k největším magnetům novinky. Přední část „Driving room" je jasně orientovaná na řidiče a vedle příkladné ergonomie a velmi přehledného rozmístění ovládacích prvků nabízí i výraznou dynamiku a emoce. Sekci pro cestující „Living room", bychom mohli nazvat obývací pokoj. Vzhledem k výšce 1607 mm mohou cestující sedět vzadu o 46 mm výše, což jim přináší výhled všemi směry. K tomu přispívá neobvykle vysoká okna zadních dveří, která zasahují až k linii střechy.

Klíčem k variabilitě interiéru je systém uspořádání zadních sedadel VarioFlex.

Z trojice samostatných zadních sedadel jsou obě vnější podélně posuvná (o 80 mm vpřed a 70 mm vzad, celkem o 150 mm). Opěradla zadních sedadel jsou sklopná, u prostředního sedadla slouží opěradlo jako loketní opěra nebo stolek. Všechna tři sedadla lze sklopit vpřed, a zvětšit zavazadlový prostor. Po vyjmutí prostředního užšího sedadla se dvě krajní posunou směrem do středu vozu, čímž se vytvoří komfortnější uspořádání pro dvě osoby. Škoda, že nejdou zapustit do podlahy, takhle je musíme někam odnést a uložit.

Základní objem 477 l je v této kategorii nadprůměrný, při posunutí vnějších zadních sedadel do přední polohy je k dispozici dokonce 530 litrů. Sklopením zadních sedadel objem vzroste na 1555 l, vyjmutím pak na 1780 litrů. Pod rovnou podlahou bez výčnělků se ukrývá plnohodnotné náhradní kolo.

Pro Roomster je připraveno šest pohonných jednotek. Turbodiesely TDI PD mohou být vybaveny filtrem pevných částic a všechny pracují s přímým vysokotlakým vstřikováním paliva systémem čerpadlo-tryska a jsou přeplňované výfukovým turbodmychadlem. Pro všechny je k dispozici pětistupňová mechanická převodovka, pouze verze 1.6 může být kombinována se šestistupňovým automatem tiptronic.

Benzinové motory

Typ

1.2 12V

1.4 16V

1.6 16V

Výkon

64/47/5400

85/63/5000

105/77/5700

Toč.moment

112/3000

126/3300

155/3500

Rychlost

155

171

184

Zrychlení

16,9

13,0

10,9

Prům.spotřeba

6,6

6,8

7,0

Vznětové motory

Typ

1.4 TDI PD

1.4 TDI

1.9 TDI

Výkon

70/51/4000

80/59/4000

10577/4000

Toč.moment

155/1600-2800

195/2200

240/1800

Rychlost

158

165

182

Zrychlení

16,5

14,7

11,5

Prům.spotřeba

5,3

5,1

5,4

Pozn: Výkon (k/kW/min), točivý moment (N.m/min), rychlost (km/h), zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (l/100 km)

Jindřich Lasík


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar