Škoda Roomster - motory a VarioFlex (1)
Škodovka – to už není jen Fabia, Octavia nebo Superb, ale od teďka také Roomster, čtvrtá modelová řada, která má všechny předpoklady potvrdit vzestup značky od malého regionálního výrobce se slavnou tradicí k sebevědomé automobilce.
Neuplynuly ani tři roky a Roomster je na světě. Zákazníci od něho očekávají hlavně velký vnitřní prostor, kvalitní jízdní vlastnosti, dynamické a úsporné motory, bohatou výbavu - a to vše za rozumnou cenu. Právě takovou kombinaci může Škoda Roomster nabídnout. Mezi největší trumfy patří velký interiér při zachování vnějších kompaktních rozměrů, variabilní systém zadních sedadel VarioFlex umožňující konfigurace ze čtyř- na pětimístný vůz.
Roomster s délkou 4205 mm a šířkou 1684 mm nepůsobí zavalitě jako některá MPV. Vnitřním prostorem si přitom nezadá ani s vozy o třídu vyšší.
Netradičně řešený důmyslný interiér patří k největším magnetům novinky. Přední část „Driving room" je jasně orientovaná na řidiče a vedle příkladné ergonomie a velmi přehledného rozmístění ovládacích prvků nabízí i výraznou dynamiku a emoce. Sekci pro cestující „Living room", bychom mohli nazvat obývací pokoj. Vzhledem k výšce 1607 mm mohou cestující sedět vzadu o 46 mm výše, což jim přináší výhled všemi směry. K tomu přispívá neobvykle vysoká okna zadních dveří, která zasahují až k linii střechy.
Klíčem k variabilitě interiéru je systém uspořádání zadních sedadel VarioFlex.
Z trojice samostatných zadních sedadel jsou obě vnější podélně posuvná (o 80 mm vpřed a 70 mm vzad, celkem o 150 mm). Opěradla zadních sedadel jsou sklopná, u prostředního sedadla slouží opěradlo jako loketní opěra nebo stolek. Všechna tři sedadla lze sklopit vpřed, a zvětšit zavazadlový prostor. Po vyjmutí prostředního užšího sedadla se dvě krajní posunou směrem do středu vozu, čímž se vytvoří komfortnější uspořádání pro dvě osoby. Škoda, že nejdou zapustit do podlahy, takhle je musíme někam odnést a uložit.
Základní objem 477 l je v této kategorii nadprůměrný, při posunutí vnějších zadních sedadel do přední polohy je k dispozici dokonce 530 litrů. Sklopením zadních sedadel objem vzroste na 1555 l, vyjmutím pak na 1780 litrů. Pod rovnou podlahou bez výčnělků se ukrývá plnohodnotné náhradní kolo.
Pro Roomster je připraveno šest pohonných jednotek. Turbodiesely TDI PD mohou být vybaveny filtrem pevných částic a všechny pracují s přímým vysokotlakým vstřikováním paliva systémem čerpadlo-tryska a jsou přeplňované výfukovým turbodmychadlem. Pro všechny je k dispozici pětistupňová mechanická převodovka, pouze verze 1.6 může být kombinována se šestistupňovým automatem tiptronic.
Benzinové motory
Typ | 1.2 12V | 1.4 16V | 1.6 16V |
Výkon | 64/47/5400 | 85/63/5000 | 105/77/5700 |
Toč.moment | 112/3000 | 126/3300 | 155/3500 |
Rychlost | 155 | 171 | 184 |
Zrychlení | 16,9 | 13,0 | 10,9 |
Prům.spotřeba | 6,6 | 6,8 | 7,0 |
Vznětové motory
Typ | 1.4 TDI PD | 1.4 TDI | 1.9 TDI |
Výkon | 70/51/4000 | 80/59/4000 | 10577/4000 |
Toč.moment | 155/1600-2800 | 195/2200 | 240/1800 |
Rychlost | 158 | 165 | 182 |
Zrychlení | 16,5 | 14,7 | 11,5 |
Prům.spotřeba | 5,3 | 5,1 | 5,4 |
Pozn: Výkon (k/kW/min), točivý moment (N.m/min), rychlost (km/h), zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (l/100 km)
Jindřich Lasík
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout