Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alcar - Bezpečná kola pro radost

Škoda Rapid v novém vydání

V pěkném prostředí pohoří Taunus, nedaleko Frankfurtu nad Mohanem, prezentuje v těchto dnech Škoda Auto evropským novinářům další z letošních novinek – Škoda Rapid, jak v provedení liftback tak Spaceback.

Poprvé se Škoda Rapid objevila v roce 2011 na indickém trhu, o rok později přišla do Evropy a v roce 2013 začal prodej také v Číně. Dosud se prodalo na 800 tisíc vozů, přičemž jen vloni 134 tisíc

V pěkných testovacích trasách jsme si vyzkoušeli oba modely shodou okolností s tříválci o objemu 1,4 litru, poprvé v provedení se zážehovým a dvoustupňovou převodovkou DSG, podruhé diesel s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou. Zatímco benzínová verze potěší spíš milovníky dynamické jízdy, tak diesel zase úsporným provozem. Podle palubního počítače lze na jednu nádrž při eko jízdě ujet skoro tisíc kilometrů.

Od minulého provedení se facelif liší mj. bixenonovými světlomety vpředu, denními světly LED a novým ztvárněním mlhovek. Asistent dálkových světel Light Assist umí rozeznat následovaná a protijedoucí vozidla a v případě potřeby automaticky ztlumí dálkové světlo. Spaceback získal prodloužené okno pátých dveří. Zákazník může nyní také vybírat z pěti designů kol.

Důvodem zvýšeného zájmu je bezpochyby…a podle nás i přiblížení se rozměrům Octavie první řady. Dovolili bychom si tvrdit, že Rapid je takovou menší Octavií a pro rodiny s dětmi naprosto dostačující jak nabídkou vnitřního prostoru i velkostí zavazadlového prostoru. U Spacebacku jej lze zvětšit z 415 l na 1381 litrů, v liftbacku s 550 l na 1490 litrů. Jedním z důvodu velkého objemu je délka liftbacku 4483 mm, což je o 179 mm víc než Spaceback, který má však k dispozici dvojitou podlahu.

Díky nové přídi působí Rapid nyní širším dojmem. Záď s černě zabarvenými svítilnami působí sportovněji. Nový0 interiér nabízí tradičně velkorysou prostornost.
K bezpečnostnímu standardu patří stabilizační systém ESC s integrovanými systémy ABS, ASR, EDS, brzdovým asistentem, multikolizní brzdou, která snižuje v případě nehody riziko dalších kolizí, a kontrolou tlaku v pneumatikách. Volitelně jsou navíc v nabídce: asistent rozpoznání únavy řidiče Driver Alert, Front Assist včetně funkce nouzové brzdy City, mlhové světlomety s integrovanou funkcí Corner, asistent rozjezdu do kopce, signalizace vzdálenosti při parkování vpředu a vzadu.

Verze se vznětovým motorem byla v provedení Monte Carlo. Černé designové prvky zvýrazňují dynamický charakter. Rámeček mřížky chladiče a kryty vnějších zpětných zrcátek jsou černé, stejně jako hrana předního a zadního spoileru a prahové lišty. V rámci standardní výbavy má černá 16“ kola s broušeným obvodovým kruhem, na přání jsou v nabídce černá leštěná 17“ kola.

Zadní boční okna a sklo pátých dveří jsou zatmavená (SunSet), stejně tak zadní svítilny. Sportovní charakter ukazuje navíc černě lakovaný zadní difuzor. Tříramenný sportovní volant potažený perforovanou kůží a červené ozdobné obšití zajišťují efektní kontrast. V černé kůži s červeným ozdobným obšitím je také hlavice řadicí páky, středová loketní opěra a loketní opěry ve dveřích. Řidič a spolujezdec sedí na sportovních sedadlech, která jsou potažena individuálními látkami v černo-červeném designu se šedými podélnými pruhy. Na palubní desce podtrhuje sportovní pocit lišta s karbonovým vzhledem. Pedály jsou z ušlechtilé oceli. Sdružený panel přístrojů je stejně jako dříve podbarven speciální sportovní grafikou. Jak můžete vidět na fotografiích, Rapid Monte Carlo vypadá skutečně dobře.



Zážehové motory

Typ1.0 TSI/701.4 TSI/811.4 TSI/92(A)
Počet válců334
Objem9999991395
Výkon70/5000-5500815000-550092/5000-6000
Toč.moment160/1500-3500200/2000-3500200/1400-400
Rychlost187(186)200(198)208(205)
Zrychlení11,09,89,0(8,9)
Spotřeba5,4/4,0/4,55,5/4,0/4,66,2/4,2/4,9




Vznětové motory
Typ1.4 TDI/661.4 TDi/85
Počet válců34
Objem14221596
Výkon66/3000_325085/3500-4000
Toč.moment230/1750-25002501500-3000
Rychlost185(183)201(198)
Zrychlení11,7 (11,6)10,0 (9,9)
Spotřeba4,4/3,7/4,04,7/4,0/4,2




Pozn: Objem – cm³, výkon – kW/min, toč.moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km

Údaje v závorce jsou pro verze s DSG


J.Lasík 15.5.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2017 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar