Škoda Octavia se spotřebou 4,4 litru
Také Škoda Auto se hlásí k trendu snižování spotřeby pohonných hmot: downsizing a common rail jsou základními kameny pro efektivní využívání paliva. Již u modelů Fabia GreenLine a Superb GreenLine byl položen základ účinných a finančně dostupných vozů s hospodárným a ekologicky šetrným provozem.
Octavia GreenLine doplňuje světovou premiérou nabídku vozů s optimalizovanou spotřebou v portfoliu značky Škoda a představujte vysoce efektivní alternativu známých sériových vozů. Opatření k dosažení energetických úspor byla pečlivě sladěna, stejně jako všechny detaily samotných komponentů pro snížení spotřeby. Celek pak přináší výborné výsledky v oblasti hospodárnosti.
Srdcem je nový motor 1.6 TDI CR DPF, jehož emise CO2 dosáhly hodnot, které byly pro vývoj definovány jako cílové. Výsledkem je 116 g/km emisí CO2 v kombinovaném cyklu, což odpovídá spotřebě 4,4 l/100 km.
Díky vstřikování common rail se čtyřválec vyznačuje tichým chodem a silným zátahem. S výkonem 77 kW (105 k) a točivým momentem 250 Nm při 1900/min nabízí jízdní výkony více než přiměřené její třídě. Filtr pevných částic je standardní součástí výfukového potrubí.
Úpravy a omezení v seznamu standardní i mimořádné výbavy pomáhají udržet pohotovostní hmotnost na nízké úrovni. Díky tomu musí pohonná jednotka uvést do pohybu menší objem hmoty. Vedle toho zajišťují aerodynamické změny na podvozku lepší obtékání vzduchu a montáž pneumatik se sníženým valivým odporem redukuje síly potřebné pro zrychlení, resp. pro udržení vyšší rychlosti vozu. Tyto pneumatiky jsou navíc provozovány s tlakem vzduchu o zhruba 15 procent vyšším.
Řidič není omezován žádnými kompromisy z pohledu praktického využití svého vozu. Užitná hodnota zůstává zachována, pouze spotřeba paliva je v porovnání se standardním modelem o 4,5 % nižší.
JL, 11.3.2009
Srdcem je nový motor 1.6 TDI CR DPF, jehož emise CO2 dosáhly hodnot, které byly pro vývoj definovány jako cílové. Výsledkem je 116 g/km emisí CO2 v kombinovaném cyklu, což odpovídá spotřebě 4,4 l/100 km.
Díky vstřikování common rail se čtyřválec vyznačuje tichým chodem a silným zátahem. S výkonem 77 kW (105 k) a točivým momentem 250 Nm při 1900/min nabízí jízdní výkony více než přiměřené její třídě. Filtr pevných částic je standardní součástí výfukového potrubí.
Úpravy a omezení v seznamu standardní i mimořádné výbavy pomáhají udržet pohotovostní hmotnost na nízké úrovni. Díky tomu musí pohonná jednotka uvést do pohybu menší objem hmoty. Vedle toho zajišťují aerodynamické změny na podvozku lepší obtékání vzduchu a montáž pneumatik se sníženým valivým odporem redukuje síly potřebné pro zrychlení, resp. pro udržení vyšší rychlosti vozu. Tyto pneumatiky jsou navíc provozovány s tlakem vzduchu o zhruba 15 procent vyšším.
Řidič není omezován žádnými kompromisy z pohledu praktického využití svého vozu. Užitná hodnota zůstává zachována, pouze spotřeba paliva je v porovnání se standardním modelem o 4,5 % nižší.
JL, 11.3.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout