Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Octavia - pohonné jednotky od 115 k do 265 k

Škoda Octavia je k dispozici s řadou vyspělých čtyřválcových motorů – čtyřmi benzinovými a dvěma naftovými motory s výkony od 85 kW (115 k) až po 195 kW (265 k) u modelu Octavia RS. Motor 2,0 TSI o výkonu 150 kW (204 k) bude uveden na trh později a bude standardně dodáván s pohonem všech kol.

Nabídka pohonných jednotek začíná benzinovým motorem 1,5 TSI s výkonem 85 kW (115 k) a naftovým motorem 2,0 TDI s výkonem 85 kW (115 k). Oba motory se pojí s manuální šestistupňovou převodovkou. Základní benzinový motor je stejně jako verze 1,5 TSI s výkonem 110 kW (150 k) k dispozici s mild-hybridní technologií ve spojení s automatickou převodovkou DSG. Mild-hybridní technologie využívá k ukládání energie do 48V lithium-iontové baterie kapalinou chlazený 48V startér-generátor poháněný řemenem. Tato energie získaná při rekuperaci může pomoci spalovacímu motoru elektrickým boostem nebo umožnit modelu Octavia plachtit se zcela vypnutým motorem.


Oba motory 1,5 TSI jsou vybaveny systémem automatického odpojování válců ACT+, který při nízké zátěži automaticky odpojuje dva válce a tím dále snižuje spotřebu. Turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek má vynikající tepelnou účinnost.



U obou motorů 2,0 TSI dosahuje tlak vstřikování paliva 350 barů a disponují proměnným zdvihem ventilů. Ke zvýšení výkonu přispívá vylepšené sání vzduchu a optimalizace tření. Varianta o výkonu 150 kW (204 k) se standardním pohonem všech kol pracuje v Budackově cyklu se zvýšeným kompresním poměrem 12,2:1 a je o 10 kW (14 k) výkonnější než její předchůdce. Vrcholný benzinový motor modelu Octavia RS má nově výkon 195 kW (265 k), tedy o 15 kW (20 k) více než dříve.



U obou motorů 2,0 TDI kliková hřídel s ocelovými písty účinně snižuje tepelné ztráty a zároveň zvyšuje rychlost spalování. Vstřikovací tlak činí 2 200 barů, turbodmychadlo využívá variabilní geometrii lopatek, která zajišťuje optimální plnicí tlak v širokém spektru otáček a díky tomu má motor plynulejší charakteristiku výkonové křivky. Díky optimalizaci systému úpravy výfukových plynů umístěnému v blízkosti motoru vypouští oba motory méně oxidů dusíku (NOx). Během takzvaného procesu Twin Dosing dochází k vstřikování AdBlue před dva SCR katalyzátory, které jsou řazené za sebou.



Škoda 14.2.2024

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar