Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Octavia Scout - testování v Sestriere

V prostředí Savojských alp, v místech loňských olympijských her v Sestriere, prezentuje v těchto dnech a.s. Škoda Auto nový model Octavia Scout. Bohužel ani tam nebyly ideální sněhové podmínky, ale přesto jsme si mohli novinku dobře vyzkoušet na nejrůznějším povrchu.

Nejlépe jsme „skota“ otestovali po dálnici a místních klikatých silnicích, než jsme dorazili k uměle zasněžené a místy zledovatělé biatlonové trati. Právě tady nás jízdní vlastnosti zajímali nejvíce, a proto jsme trať absovovali s vypnutým systémem ESP. První dojem byl víc než dobrý, nejen díky osvědčenému pohonu všech kol s tradiční elektrohydraulicky ovládanou vícelamelovou spojkou Haldex, ale především zvýšenou světlou výškou 180 mm. Tato hodnota je dosud největší, jaká se kdy u sériového vozu Škoda objevila.
Oproti klasické Octavii Combi s pohonem předních kol je o 40 mm větší, v porovnání s modelem 4x4 pak o 17 milimetrů. K větší světlé výšce přispěla také nová 17“ kola z lehké slitiny s pneumatikami 225/50 R17. Dobré obutí je jednou z klíčových rolí na nezpevněných cestách.
Škoda Octavia Scout se na pohled pozná nejen zvýšeným podvozkem, ale originálním charakteristickým designem. Přední nárazník je částečně lakován v barvě karoserie, přičemž jsou do jeho spodní části integrovány ještě mlhovky. Pod otvorem nasávání chladicího vzduchu byl umístěn stříbrně lakovaný plastový díl. Stejný díl najdeme také na zádi vozu. Motor a převodovku zakrývá standardně dodávaný ochranný kryt. Atraktivní vzhled vozu ve stlyů allroadů umocňují nejen modifikované nárazníky, ale rovněž nástavce prahů, lemy blatníků a ochranné lišty na dveřích.
Konstrukce podvozku odpovídá Octavii Combi 4x4. Přední vzpěry McPherson a zadní víceprvková náprava zaručují ve spojení s pohonem 4x4 kvalitní jízdní vlastnosti po nezpevněných cestách.
Interiér je v podstatě shodný s kombi 4x4, nejvýraznější změnou je robustní stříbrně lakované madlo před spolujezdcem, které přijde jistě vhod při překonávání terénních nerovností.
Interiér se dodává v barevném provedení Scout Onyx, přístrojová deska pak v provedení Onyx/Onyx. Čalounění dostalo nový vzor a potahová látka má strukturu jemné tmavé síťové tkaniny. Na přání může být provedení interiéru alcantara Onyx, kdy jsou sedadla čalouněná v kombinaci alcantara/kůže/umělá kůže, a naproti tomu výplně dveří umělou kůží Onyx.
Líbila se nám perforovaná kůže na volantu v místech nejčastějšího držení a také příplatkové kryty pedálů z ušlechtilé oceli.
Během testovacích jízd jsme si mohli vyzkoušet obě nabízené pohonné jednotky – zážehový čtyřválec 2.0 FSI o výkonu 150 k (cena 734 900 Kč) a turbodiesel 2.0/140 k (780 900 Kč), tedy stejné jaké najdeme v nabídce pro Octavii Combi 4x4. Tento motor potěší především mohutným točivým momentem 320 Nm při 1750/min, který se právě nejlépe využije na špatných cestách.
Podle našeho názoru větší šance bude mít zřejmě vznětový přeplňovaný čtyřválec, vykazující přeci jen příznivější spotřebu na sto kilometrů. I přes větší pohotovostní hmotnost, je o 60 kg těžší než Octavia Combi, udává výrobce průměrnou spotřebu 6,2 litrů na sto kilometrů, což je zhruba jen o tři desetiny víc než u klasické verze 4x4.
Naproti tomu benzinový dvoulitr umožní zase o něco svižnější jízdu, což jsme si vyzkoušeli na úzkých horských silnicích. Tady je udávána spotřeba 8,7 l/100 km. Obě pohonné jednotky jsou kombinovány se šestistupňovou mechanickou převodovkou.
Standardní výbava zahrnuje mj. čtyři airbagy, ESP, projektorové halogenové světlomety, kola z lehké slitiny 7,0Jx17“ Proteus nebo malý kožený paket – volant, hlavice a manžety řadicí páky a madlo ruční brzy potažené kůží. Jinak sériová výbava vychází z modelu Octavia Combi 4x4 Elegance.
Po prvních zkušenostech s Octavií Scout jsme dospěli k přesvědčení, že největšího zájmu by se mohla těšit v alpských zemích jako je Rakousko, Švýcarsko, části Německa, nebo i ve Velké Británii či ve Skandinávii. Poměr užitné hodnoty a ceny by mohl sehrát zásadní roli u zájemců, kteří touží po automobilu jako je například Audi Allroad, ale nemají tolik peněz.


Benzinový motor 2.0 FSI
Výkon: 110 kW (150 k) při 6000/min
Toč.moment: 200 N.m při 2500/min
Rychlost: 200 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,0 s
Spotřeba
(město/mimo město/kombin): 11,9/6,9/8,7 l/100 km

Vznětový motor 2.0 TDI PD
Výkon: 103 kW (140 k) při 4000/min
Toč.moment: 320 N.m při 1750/min
Rychlost: 197 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,2 s
Spotřeba
(město/mimo město/kombin.):8,0/5,4/6,2 l/100 km

Rozměry: 4581 x 1784 x 1533 mm
Rozvor: 2578 mm

Jindřich Lasík, 16.2.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar