Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Octavia Scout s novou technikou

Po liftbacku, kombi a nejrychlejší variantě Škodě Octavia RS přichází s řadou technických a výbavových novinek i nejvšestrannější člen rodiny. Modernizovaná Škoda Octavia Scout je v nabídce se třemi motory a nejmodernější technikou pohonu všech kol s elektronicky řízenou lamelovou spojkou.

Se světlou výškou, která je v porovnání s modelem ŠKODA OCTAVIA COMBI o 30 mm zvýšená, zvládá tento kompaktní pětidveřový vůz i nezpevněný terén. Kromě toho přesvědčí dobrou stoupavostí, schopností táhnout těžký přívěs a řadou řešení Simply Clever.

Výrazně přepracovaný model ŠKODA OCTAVIA SCOUT má stejnou příď jako Octavia nejnovější generace. Má nově profilovanou kapotu, novou příď se širší maskou chladiče doplněnou po stranách o světlomety s krystalickým vzhledem, s novou technologií full-LED se systémem adaptivního osvětlení (AFS). Modifikované jsou přední mlhové světlomety i zadní skupinové svítilny rovněž využívající technologie LED. Jeho svébytný charakter podtrhují stříbrně lakované prvky v předním i zadním nárazníku. Součástí sériové výbavy je také paket pro špatné cesty s plastovým zakrytováním částí podlahy včetně, brzdového a palivového vedení pod vozem.

Škoda Octavia Scout přesvědčí svou, pro třídu kompaktních vozů, velkorysou nabídkou prostoru, přehlednou karoserií, výraznou všestranností, vysokou funkčností a dobrými jízdními vlastnostmi. Ještě větší potěšení z jízdy i mimo zpevněné silnice zajistí vedle vyšší světlé výšky i sériový pohon všech kol s elektronicky řízenou lamelovou spojkou. Při jízdě v terénu se projeví výhody větších nájezdových úhlů – 16,6 stupňů vzadu a 14,5 stupňů vpředu.

Součástí sériové výbavy je elektronická uzávěrka diferenciálu (EDS). EDS zaručuje stabilní rozjezd na nezpevněném povrchu a je aktivní na přední i zadní nápravě.
Pro bezpečné a snadné sjíždění svahů na nezpevněném povrchu je k dispozici funkce Offroad, která bez zásahu řidiče udržuje konstantní rychlost. Řidiči v tomto specifické režimu usnadňuje jízdu moderní management motoru, který s asistencí samočinných zásahů brzdového systému zaručuje bezpečné sjíždění svahů.
Mezi Simply Clever-řešení patří mimo jiné vyhřívaný volant a sedadla s potahovou látkou Thermo Flux, která mimo jiné podstatně zvyšuje prodyšnost a zaručuje špičkový komfort jízdy za různých klimatických podmínek – modernizovaný vůz ŠKODA OCTAVIA SCOUT je tedy dobrodruhem v nejlepším slova smyslu. Zavazadlový prostor má objem 610 až 1740 litrů a díky své šířce 1010 mm velice vhodný i pro bezproblémovou přepravu rozměrných předmětů. Praktičnost zvyšuje také řada odkládacích prostor v interiéru. Maximální přípustná hmotnost přívěsu činí v závislosti na motorizaci až dvě tuny.


Technika, motory


ŠKODA OCTAVIA SCOUT vychází z modelu ŠKODA OCTAVIA COMBI. Novinkou v nabídce je motor 2,0 TDI (110kW) v kombinaci s pohonem všech kol a sedmistupňovou převodovkou DSG.
Přepracovaný model bude při uvedení na trh k dispozici s celkem třemi různými čtyřválcovými motory:


1,8 TSI: 132 kW (180 k),
rychlost 216 km/h,
0 – 100 km/h za 7,8 s
kombinovaná spotřeba 6,8 l/100 km



2,0 TDI: 110 kW (150 k)
rychlost 207 km/h
0 – 100 km/h za 9,1 s
kombinovaná spotřeba 5,0 l/100 km



2,0 TDI: 135 kW (184 k)
rychlost 219 km/h
0 – 100 km/h za 7,8 s
spotřeba 5,1 l/100 km



Infotainment a ŠKODA Connect


Na palubě se nachází všechny moderní systémy infotainmentu nové generace vozů ŠKODA. Kapacitní dotykové displeje jsou provedeny ve skleněném designu (kromě sériového systému Swing). Navigační systém Columbus, jakožto vrcholná verze, disponuje monitorem s úhlopříčkou 9,2 palce, WLAN-hotspotem a LTE-modulem. Volitelně je k dispozici automatické nouzové volání eCall. Mobilní online-služby ŠKODA Connect jsou ideálním doplňkem moderního infotainmentu. Definují nová měřítka v oblasti navigace, zábavy i asistence a mohou být konfigurovány dokonce na domácím počítači.


Asistenční systémy


Bohatá nabídka asistenčních systémů ve voze ŠKODA OCTAVIA SCOUT nastavuje nová měřítka ve své třídě. Mezi novinky patří asistent pro jízdu s přívěsem, Blind Spot Detect (varuje před vozidly v mrtvém úhlu) a Rear Traffic Alert (při couvání z parkoviště sleduje provoz za vozem a vozidla přijíždějící ze stran). Crew Protect Assist (při hrozící nehodě zavře okna, střešní okno a přitáhne bezpečnostní pásy na předních sedadlech) je propojen s vylepšeným systémem Front Assist včetně funkce nouzové brzdy City a prediktivní ochranou chodců. Zdokonaleny byly také funkce parkovacího asistentu.



Škoda 21.12.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar