Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

 

Škoda Octavia Scout jako SUV

Škoda Auto rozšiřuje paletu modelů o atraktivní verzi Octavia Scout, která značce otvírá prostor pro další expanzi v dynamicky rostoucím segmentu vozů pro volný čas. Na světě je tak první opravdové SUV z mladoboleslavské automobilky.

Octavia Scout vychází z modelu Octavia Combi 4x4. K jejím trakčním schopnostem a vnitřnímu prostoru s velkým zavazadlovým objemem (až 1620 l) přidává více individuality a robustnosti. Světlá výška je ve srovnání s klasickým modelem s pohonem pouze předních kol větší o 40 mm, oproti Octavii 4x4 o 16 mm. To je základ pro ještě snazší překonávání špatných cest s vyjetými kolejemi či úseků s nezpevněným povrchem.

Novinka je s délkou 4581 mm o zhruba jeden centimetr delší, 1,5 cm širší a 1,3 cm vyšší než Octavia Combi 4x4. Vnější robustnost vozu zvýrazňuje nový přední a zadní nárazník, boční ochranné lišty lakované v barvě karoserie a nástavce prahů. Vůz má černé podélné střešní nosiče, pod hlavními projektorovými světlomety jsou v nárazníku integrované přední mlhovky, na prazích ozdobné lišty s nápisy Scout a na blatnících ochranné lemy.

Přední i zadní část vozu chrání zespoda velký nájezdový kryt. Standardem jsou rovněž 17" kola Proteus, jejichž tvar brání jejich poškození při jízdě v terénu. Záď vozu zdobí nápis s označením modelu a leštěná koncovka výfuku z ušlechtilé oceli.

V interiéru zaujme kůží obšitý volant, hlavice řadicí páky a madlo parkovací brzdy. Pod přední loketní opěrkou se nalézá praktický a objemný Jumbo-Box, speciálně pro vůz Octavia Scout byly připraveny zvláštní potahové látky sedadel a pevné madlo na přístrojové desce před spolujezdcem.

Škoda Octavia Scout je k dispozici s jedním ze dvou čtyřválcových pohonných jednotek. Benzinový motor 2,0 FSI má výkon 110 kW (150 k) a největší točivý moment 200 Nm při 3500/min, turbodiesel 2,0 TDI PD disponuje 103 kW (140 k) a 320 Nm při 2600/min a je vybaven bezúdržbovým filtrem pevných částic. Oba motory jsou spojeny s šestistupňovou přímo řazenou převodovkou.

Vůz používá osvědčený systém pohonu všech kol, známý z modelu Octavia Combi 4x4. Systém pracuje s proměnným rozdělováním točivého momentu mezi koly přední a zadní nápravy podle jejich okamžitých trakčních schopností, a to prostřednictvím mezinápravové lamelové spojky Haldex.

Poprvé bude Škoda Octavia Scout vysta vystavena na zářijovém autosalonu v Paříži a na trh uvedena v prvním čtvrtletí roku 2007.

JL, 25.8.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar