Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Octavia RS iV - sportovní i ekologická

ŠKODA AUTO nabízí poprvé model RS s plug-in hybridním pohonem Na první pohled ji poznáme díky černým designovým prvkům karoserie. Nová Octavie bude nabízena také také ve třech dalších elektrifikovaných verzích.

{*4]

{*6]

Pohon zajišťuje benzinový motor 1,4 TSI o výkonu 110 kW (150 k) a elektromotor o výkonu 85 kW. Celkový systémový výkon činí 180 kW (245 k). Maximální točivý moment, který činí 400 Nm, je přenášen přes šestistupňovou automatickou převodovkou DSG na přední kola. Emise CO2 činí cca 30 g/km v režimu WLTP*. Vůz tak již nyní plní emisní normu EU6d, která bude závazná od 1. ledna 2021 pro všechna nově zaregistrovaná vozidla v EU.

Vůz je standardně dodáván se specifickými LED předními mlhovými světlomety a černými 18“ koly z lehké slitiny. Pozornost poutají brzdové třmeny lakované v červené barvě, typické pro vůz RS. Na přání jsou nabízena 19“ kola z lehké slitiny. Maska chladiče, vzduchové clony Air Curtain, difuzor na specifickém předním nárazníku, boční spoiler a difuzor na zadním nárazníku a lišty kolem bočních oken jsou ve sportovním černém provedení. Verze liftback má černý zadní spoiler, verze kombi nabízí střešní spoiler v barvě vozu.


Sportovní interiér RS

Při pohledu dovnitř upoutá pozornost převážně černý interiér. Tříramenný multifunkční sportovní volant s logem vRS je vybaven páčkami řazení pro převodovku DSG. Přední sportovní sedadla jsou potažena látkou v černé barvě. Na přání nabízí ergonomická sedadla s čalouněním v kombinaci materiálu Alcantara® a kůže, a také nastavení hloubky sedáku. Sedadla, kožený volant, loketní opěrky dveří a přístrojová deska potažená materiálem Alcantara® mají ozdobné červené nebo stříbrnošedé prošití. Sportovní vzhled interiéru doplňují dekorační lišty se specifickým designem pro vůz RS a pedály, které mají hliníkový vzhled.

Systémový výkon 204 k

Plug-in hybridní pohon je nabízen u modelu OCTAVIA iV RS a také ve výbavových stupních Ambition a Style. V modelu OCTAVIA iV nabízí kombinace benzinového motoru 1,4 TSI a elektromotoru o výkonu 85 kW celkový systémový výkon 150 kW (204 k). Maximální točivý moment činí 350 Nm. OCTAVIA iV s plug-in hybridním pohonem je také vybavena šestistupňovou automatickou převodovkou DSG, která je ovládána systémem shift-by-wire. Vůz nabízí dojezd v čistě elektrickém módu v režimu WLTP až 60 km*. Emise CO2 činí cca 30 g/km*. OCTAVIA iV

tak splňuje emisní normu EU6d.
Ve sportovním režimu zrychluje z 0 na 100 km/h za 7,3 s, maximální rychlost 225 km/h. Dynamické jízdní vlastnosti zajišťuje standardně dodávané progresivní řízení a speciální nastavení sportovního podvozku.


Vysokonapěťová lithium-iontová baterie obou vozů iV má kapacitu 37 Ah, respektive 13 kWh. Baterii lze pohodlně dobít doma z běžné domácí zásuvky nebo pomocí wallboxu. Konektor k nabíjení baterie se nachází pod krytkou v předním nárazníku na straně řidiče. Klasická 12V baterie se nachází v zavazadlovém prostoru. Objem zavazadlového prostoru verze liftback činí 450 l, objem zavazadlového prostoru verze kombi činí 490 l. Objem benzinové nádrže činí 40 l, tedy o 5 l méně než u vozů OCTAVIA jen se spalovacím motorem.

Dva motory e-TEC s mild-hybridní technologií

OCTAVIA je první vůz ŠKODA, který nabízí dvě výkonové varianty motoru e-TEC s mild-hybridní technologií. Začátek výroby těchto verzí je naplánován na léto 2020. U tříválcového motoru 1,0 TSI o výkonu 81 kW (110 k) a čtyřválcového motoru 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k), v kombinaci se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG, je použit 48V řemenový startér-generátor a 48V lithium-iontový akumulátor s kapacitou 0,6 kWh, který je umístěný pod sedadlem spolujezdce. Charakteristickým znakem obou vozů je plaketa e-TEC na pátých dveřích.

Mild-hybridní technologie umožňuje shromažďovat energii získanou rekuperací při brzdění a ukládat ji do 48V baterie. Tato elektrická energie je následně použita pro podporu spalovacího motoru startér-generátorem. Tato podpora může dosahovat až 50 Nm točivého momentu. Systém také umožňuje plachtění se zcela vypnutým spalovacím motorem. Jakmile je opět vyžadován výkon motoru, nastartuje startér-generátor motor ve zlomku sekundy.

Řemenový startér-generátor také pomáhá k rychlejší a komfortnější aktivaci Start-Stop systému. Start spalovacího motoru je také tišší a doprovází jej méně vibrací. 48V akumulátor také umožňuje pomocí měniče stejnosměrného proudu dobíjet 12V baterii. Mild-hybridní technologie použitá v obou motorech e-TEC snižuje spotřebu paliva až o 0,4 l/100 km.

*Jedná se o předběžné údaje, které se mohou změnit.


Škoda 3.3.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar