Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Škoda Octavia RS 245 - nový sportovní model

Přijíždí nejsilnější Škoda Octavia v historii. – Octavia RS 245 o výkonu 180 kW (245 k) – to je o 11 kW (15 k) více než měla dosud nejsilnější verze RS 230. Silný motor a inovativní technika podvozku včetně elektrohydraulicky ovládané uzávěrky předního diferenciálu (VAQ) zaručují skvělý zážitek z jízdy.

Nová příď se širokou maskou chladiče a širokými otvory pro vstup chladicího vzduchu s voštinovou strukturou v nově tvarovaném nárazníku propůjčují vozu dynamický vzhled. Jak žebra masky chladiče, tak i její rámeček jsou v lesklém černém laku. Nově strukturované světlomety krystalického vzhledu jsou sériově vybaveny Full-LED technologií a funkcí adaptivních světlometů AFS. Také mlhové světlomety, zadní skupinová světla a osvětlení registrační značky jsou krystalické optice a vybaveny prvky LED.

Černé jsou i kryty vnějších zpětných zrcátek a lichoběžníkové koncovky výfuku. Na masce chladiče a na pátých dveřích je umístěno logo RS s lesklým černým písmenem „V“ (z anglického „Victory“). Detaily jako spoiler na zádi liftbacku, resp. na hraně střechy u verze kombi jsou další znaky emocionálního a sportovního designu. S výrazným zvukem ze sportovního výfuku se Octavia RS 245 i akusticky předvádí coby špičkový sportovec.

Sportovní styl dominuje i převážně černému interiéru – od stropu až po podlahu s kryty pedálů z ušlechtilé oceli. Sportovní sedadla s potahem z materiálu Alcantara se zvýšenými bočnicemi a integrovanými hlavovými opěrkami dobře drží tělo při rychlém průjezd zatáček. S dynamickým prostředím ladí sportovní multifunkční volant s věncem potaženým perforovanou kůží a integrovanými páčkami řazení pro volitelnou převodovku DSG.

Ambientní LED osvětlení v dekoračních lištách v typickém designu RS 245 ponoří interiér do deseti individuálně volitelných barev. Do přístrojového panelu je integrován barevný Maxi DOT displej.
Pod kapotou pracuje čtyřválcový benzinový motor TSI o výkonu 180 kW (245 k) – to je o 11 kW (15 k) více než u dosud nejsilnější varianty tohoto modelu. Maximální točivý moment 370 Nm je k dispozici v rozsahu od 1600 do 4300/min Zákazník může volit mezi šestistupňovou manuální převodovkou nebo novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Liftback zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,6 s, kombi za 6,7 s. Mimořádně působivé jsou také hodnoty pružného zrychlení. Sprint ze 60 na 100 km/h na pátý převodový stupeň zvládá s manuální převodovkou za pouhých 6,4 s (Octavia Combi RS 245: 6,5 s), na zrychlení z 80 na 120 km/h stačí pouze 6,6 s (Octavia Combi RS 245: 6,8 s.

Díky sportovními podvozku je světlá výška vozu Škoda Octavia RS 245 oproti běžným modelům této modelové řady o 14 milimetrů nižší. Rozchod kol zadní nápravy je o 38 mm širší než u předchozí verze. Sériová kola z lehkých slitin v černém designu jsou devatenáctipalcová. Součástí sériové výbavy je i stabilizační program ESC se sportovním režimem a elektrohydraulicky ovládaný samosvorný přední diferenciál VAQ. Tato funkce diferenciálu umožňuje mimořádně dynamickou akceleraci při výjezdu ze zatáčky.

Omezuje prokluz na jednom z předních kol a optimalizuje přenos hnacího momentu na vozovku. Elektrohydraulická uzávěrka diferenciálu VAQ se nabízí výhradně pro vrcholný model RS 245. Volba jízdního profilu Performance Mode Select a Performance Sound Generator umožňují individuální nastavení funkcí pohonu, řízení, sportovního zvuku a komfortních funkcí dle přání řidiče. Dynamický charakter dále zvýrazňuje i progresivní řízení a volitelně dodávaná adaptivní regulace podvozku Dynamic Chassis Control (DCC).

ŠKODA Connect nabízí progresivní mobilní online-služby ve dvou kategoriích - Infotainment Online (informace/zábava) a Care Connect (asistence řidiče). Nová generace infotainment systémů Bolero, Amundsen a Columbus dostala skleněný design a kapacitní displeje reagující už na lehký dotyk..
Care Connect umožňuje nouzové volání (automaticky v případě nehody, při níž budou aktivovány zádržné systémy), systém po stisknutí tlačítka zalarmuje asistenční službu nebo naváže spojení s odborníky, kteří zodpovědí dotazy, týkající se např. jednotlivých funkcí vozu.

Elektronické asistenční systémy výrazně překonávají úroveň běžnou ve třídě kompaktních vozů. Novinkami v programu jsou asistent pro couvání s přívěsem, prediktivní ochrana chodců (brzdí při hrozící kolizi s chodci) jako součást systému Front Assist, Blind Spot Detect (varuje před vozidly v mrtvém úhlu zpětných zrcátek), Rear Traffic Alert (senzory na zádi varují při vycouvávání z parkoviště před vozy, blížícími se z boku), Manoevre Assist (při parkovacích manévrech brzdí vůz při jízdě vpřed i při couvání, pokud senzor rozpozná překážku) a Crew Protect Assist (při hrozící nehodě zavře okna a střešní okno a předepne bezpečnostní pásy řidiče a spolujezdce). Crew Protect Assist spolupracuje se systémem Front Assist včetně funkce nouzové brzdy City.

Osvědčený adaptivní tempomat Adaptive Cruise Control (ACC – při zadané rychlosti udržuje požadovaný odstup od vozidla před sebou) je ve voze ŠKODA OCTAVIA RS 245 aktivní až do rychlosti 210 km/h.

Mezi četné ‚Simply Clever’ detaily nového vozu patří mj. držáky lahví ve středovém panelu (umožňující otevírání PET-lahví jednou rukou), vyhřívaný volant, dva USB-konektory pro cestující na zadních sedadlech, klíč s možností personalizace (až tři uživatelé si mohou uložit individuální nastavení klimatizace, sedaček, hlasitosti audiosystému a volbu jízdního profilu) a vyjímatelná LED-svítilna v zavazadlovém prostoru verze kombi, jejíž akumulátor se za jízdy automaticky nabíjí.



Škoda 3.2.2017


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar