Škoda Octavia Green E Line - zatím jen studie
Na pařížském autosalonu představuje Škoda Auto koncept Octavia Green E Line s čistě elektrickým pohonem. S ním prokazuje svou schopnost inovace a svou technologickou kompetenci i v této perspektivní oblasti. Nasazení první testovací flotily je plánováno už na rok 2011.
Studie Green E Line vychází z modelu Octavia Combi. Svou modulární konstrukcí podlahy je sériový model vhodný pro montáž baterie, elektronické řídicí jednotky a elektromotoru, který podává v trvalém provozu výkon 60 kW, maximální výkon činí 85 kW. Nejvyšší točivý moment 270 Nm je k dispozici už při rozjezdu, což je dáno charakteristikou tohoto pohonu. Z 0 na 100 km/h zrychluje za pouhých dvanáct sekund. Maximální rychlost je omezena na 135 km/h.
Elektrickou energii čerpá z ion-lithiového akumulátoru a dojezd 140 kilometrů splňuje požadavky většiny řidičů, kteří v Evropě dojíždějí do zaměstnání. Baterie se skládá ze 180 jednotlivých lithium-iontových článků o průměru 150
mm a délce 650 mm. Akumulátor má kapacitu 26,5 kWh, jeho hmotnost činí zhruba 315 kg. Blok akumulátoru je umístěn pod střední a zadní podlahou a částečně také v zavazadlovém prostoru.
Prostor pro pět cestujících je totožný s běžnou Octavií Combi se spalovacím motorem. Řidič permanentně dostává důležité informace o aktuálním výkonu, spotřebě a stavu nabití akumulátoru i zbývajícím dojezdu vozu. Displej navigačního systému zobrazuje aktuální tok energie. Řidič tak v každé situaci ví, zda právě proud spotřebovává nebo zda je energie získávána zpět – například při brzdění nebo brzděním motorem při sjíždění svahu.
Ekologický pohon se projevuje také na vnějším vzhledu. Studie je lakována v odstínu perlová bílá. Chromované prvky na přídi, zádi a na kolech tvoří decentně elegantní akcent. Působivý barevný kontrast proti tomu tvoří lesklá černá střecha vozu s panoramatickým střešním oknem s integrovanými fotovoltaickými články.
Už během roku 2011 plánuje Škoda vyslat na silnice testovací flotilu vozů Octavia Green E Line. Od praktického testu automobilka očekává doplňující poznatky pro další vývoj elektrického pohonu.
JL, 1.10.2010
Elektrickou energii čerpá z ion-lithiového akumulátoru a dojezd 140 kilometrů splňuje požadavky většiny řidičů, kteří v Evropě dojíždějí do zaměstnání. Baterie se skládá ze 180 jednotlivých lithium-iontových článků o průměru 150
mm a délce 650 mm. Akumulátor má kapacitu 26,5 kWh, jeho hmotnost činí zhruba 315 kg. Blok akumulátoru je umístěn pod střední a zadní podlahou a částečně také v zavazadlovém prostoru.
Prostor pro pět cestujících je totožný s běžnou Octavií Combi se spalovacím motorem. Řidič permanentně dostává důležité informace o aktuálním výkonu, spotřebě a stavu nabití akumulátoru i zbývajícím dojezdu vozu. Displej navigačního systému zobrazuje aktuální tok energie. Řidič tak v každé situaci ví, zda právě proud spotřebovává nebo zda je energie získávána zpět – například při brzdění nebo brzděním motorem při sjíždění svahu.
Ekologický pohon se projevuje také na vnějším vzhledu. Studie je lakována v odstínu perlová bílá. Chromované prvky na přídi, zádi a na kolech tvoří decentně elegantní akcent. Působivý barevný kontrast proti tomu tvoří lesklá černá střecha vozu s panoramatickým střešním oknem s integrovanými fotovoltaickými články.
Už během roku 2011 plánuje Škoda vyslat na silnice testovací flotilu vozů Octavia Green E Line. Od praktického testu automobilka očekává doplňující poznatky pro další vývoj elektrického pohonu.
JL, 1.10.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout