Škoda Octavia Green E Line už letos na silnice
Na mezinárodním kongresu elektromobility dopravní fakulty pražského ČVUT, představila Škoda v podobě vozu Octavia Green E Line poprvé v České republice studii s čistě elektrickým pohonem. Ještě v letošním roce vyrazí na silnice první zkušební flotila.
Octavia Green E Line vychází z modelu Škoda Octavia Combi. Svou modulární konstrukcí podlahy je sériový model ideálně vhodný pro montáž baterie, elektronické řídící jednotky a elektromotoru. Při vývoji přitom Škoda využila moduly koncernu Volkswagen. Elektromotor podává v trvalém provozu výkon 60 kW, maximální výkon činí 85 kW. Nejvyšší točivý moment 270 Nm je k dispozici již při rozjezdu, což je dáno charakteristikou pohonu. Tato agilita je ideální zejména ve městě. Z 0 na 100 km/h akceleruje za 12 s a maximální rychlost je omezena na 135 km/h. Elektrickou energii čerpá z moderního lithium-iontového akumulátoru s dojezdem 150 km. Baterie se skládá ze 180 jednotlivých lithium-iontových článků s celkovou energií 26,5 kWh, jeho hmotnost činí zhruba 315 kilogramů. Při brzdění motorem se energie do akumulátoru navrací.
Blok akumulátoru je umístěn pod střední a zadní podlahou a částečně i v zavazadlovém prostoru. Pro pasažéry je k dispozici pět plnohodnotných míst k sezení a prostor pro posádku je stejný jako u verze se spalovacím motorem.
Přepravní prostor není montáží akumulátoru takřka vůbec o mezen. Zavazadlový prostor nabízí maximální objem 490 litrů.
Pokud se zásoba energie chýlí ke konci, je možno lithium-iontový akumulátor pomocí normované zásuvky jednoduše dobít. Při napojení na běžnou domovní síť 230 voltů trvá úplné nabití cca osm hodin. Je-li k dispozici napětí 400 voltů, zkrátí se doba nabití na čtyři hodiny.
Ekologická orientace vozu Octavia Green E Line ovlivnila také designéry. Studie je nalakována v odstínu perlová bílá. Chromované prvky na přídi, zádi a na kolech tvoří decentně elegantní akcent. Působivý barevný kontrast proti tomu tvoří jasně orámovaná tmavá plocha čelního skla a lesklá černá střecha vozu. Do střechy jsou integrovány tři velkoplošné solární moduly. V interiéru průběžně pokračuje jasná hra kontrastů z exteriéru.
Ekologické zaměření vozu v detailech doplňuje řada řešení za účelem úspory elektrické energie. Střecha s integrovanou fotovoltaickou skleněnou plochou poskytuje prostor pro získávání energie pomocí fotovoltaických panelů. V interiéru jsou běžné žárovky nahrazeny LED-diodami. Sdružený přístroj poskytuje informace o aktuálním výkonu, spotřebě a stavu nabití akumulátorů, takže řidič je neustále informován o spotřebě energie.
Už v průběhu tohoto roku plánuje Škoda vyslat na silnice testovací flotilu vozů Octavia Combi s elektrickým pohonem.
Blok akumulátoru je umístěn pod střední a zadní podlahou a částečně i v zavazadlovém prostoru. Pro pasažéry je k dispozici pět plnohodnotných míst k sezení a prostor pro posádku je stejný jako u verze se spalovacím motorem.
Přepravní prostor není montáží akumulátoru takřka vůbec o mezen. Zavazadlový prostor nabízí maximální objem 490 litrů.
Pokud se zásoba energie chýlí ke konci, je možno lithium-iontový akumulátor pomocí normované zásuvky jednoduše dobít. Při napojení na běžnou domovní síť 230 voltů trvá úplné nabití cca osm hodin. Je-li k dispozici napětí 400 voltů, zkrátí se doba nabití na čtyři hodiny.
Ekologická orientace vozu Octavia Green E Line ovlivnila také designéry. Studie je nalakována v odstínu perlová bílá. Chromované prvky na přídi, zádi a na kolech tvoří decentně elegantní akcent. Působivý barevný kontrast proti tomu tvoří jasně orámovaná tmavá plocha čelního skla a lesklá černá střecha vozu. Do střechy jsou integrovány tři velkoplošné solární moduly. V interiéru průběžně pokračuje jasná hra kontrastů z exteriéru.
Ekologické zaměření vozu v detailech doplňuje řada řešení za účelem úspory elektrické energie. Střecha s integrovanou fotovoltaickou skleněnou plochou poskytuje prostor pro získávání energie pomocí fotovoltaických panelů. V interiéru jsou běžné žárovky nahrazeny LED-diodami. Sdružený přístroj poskytuje informace o aktuálním výkonu, spotřebě a stavu nabití akumulátorů, takže řidič je neustále informován o spotřebě energie.
Už v průběhu tohoto roku plánuje Škoda vyslat na silnice testovací flotilu vozů Octavia Combi s elektrickým pohonem.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout








