Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Octavia - Asistenční systémy (II)

Výrazně přepracované modely Octavia a ŠKODA Octavia Combi se v oblasti asistenčních systémů dostaly na vrchol ve své třídě. Řada těchto systémů byla dosud známá jen z vozů vyšších tříd, některé z nich se nyní dostávají do velkého modelu kompaktní třídy poprvé.

Front Assist s prediktivní ochranou chodců

Prediktivní ochrana chodců (Predictive Pedestrian Protection) se uplatní v městském provozu: v rozsahu od 10 do 60 km/h nouzově zabrzdí, pokud hrozí, že vozu nebezpečně zkříží cestu chodec. Prediktivní ochrana chodců je součástí volitelného systému Front Assist, vybaveného funkcí nouzové brzdy City.



Blind Spot Detect a Rear Traffic Alert


Na přání lze nově objednat asistenční systém Blind Spot Detect, který zajistí bezpečné přejíždění do vedlejšího jízdního pruhu. K tomu využívá dvou zadních radarových senzorů s dosahem zhruba 20 m. Pokud se zezadu rychle blíží jiné vozidlo nebo pokud se nachází v mrtvém úhlu, rozsvítí se varovná LED kontrolka na příslušném vnějším zrcátku. Pokud řidič i přesto dá znamení o změně směru jízdy, LED několikrát za sebou krátce jasně zabliká.

Nový systém Rear Traffic Alert chrání vůz při couvání z příčných parkovacích míst – velice brzy rozpozná blížící se vozidla. Data zajišťují radarové senzory systému Blind Spot Detect. Upozornění se stupňuje – po optickém a akustickém signálu nakonec dojde k automatickému brzdění. Rear Traffic Alert je pevnou součástí systému Blind Spot Detect.


Asistent pro jízdu s přívěsem


Další novinkou je volitelný asistent pro jízdu s přívěsem (Trailer Assist), který usnadňuje couvání s přívěsem. Řidič nastaví úhel ve kterém chce couvat otočným spínačem ovládání zpětných zrcátek. Při následném citlivém sešlápnutí plynu natočí systém volant tak, aby odpovídal nastavenému kurzu. Pokud by byl úhel mezi vozem a přívěsem příliš velký, vyšle systém varování, případně v kritických situacích sám nouzově zabrzdí.



Manoeuvre Assist

Při couvání bez přívěsu pomáhá řidiči také nový asistenční systém Manoeuvre Assist, který sám zabrzdí, pokud za vozem rozpozná překážku. Z technického hlediska asistent funguje, stejně jako Trailer Assist, díky vylepšené funkci ultrazvukových parkovacích senzorů.


Další asistenční systémy


Při přepracování zůstaly osvědčené asistenční systémy beze změny. Adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control), pracující na bázi radaru, pomáhá řidiči udržovat zvolenou rychlost a odstup od vpředu jedoucího vozidla. Nově vyvinutý radarový senzor, integrovaný do masky chladiče, je v závislosti na konkrétní verzi aktivní až do rychlosti 210 km/h.

Lane Assist pomáhá řidiči udržet vozidlo v jízdním pruhu tím, že případně provede lehkou korekci řízení. Asistent Driver Alert rozpozná únavu řidiče a navrhne mu, aby si udělal přestávku. Hrozí-li kolize, aktivuje se proaktivní ochrana posádky Crew Protect Assist, která uzavře boční okna, střešní okno a přitáhne bezpečnostní pásy řidiče a spolujezdce. Crew Protect Assist spolupracuje se systémem Front Assist. Pokud dojde ke kolizi, zabrání standardně dodávaná multikolizní brzda tomu, aby se ŠKODA OCTAVIA po nárazu nekontrolovaně pohybovala dál.

Travel Assist s rozpoznáváním dopravních značek upozorňuje pomocí kamery na rychlostní limity či jiné dopravní značky graficky na palubním počítači a na displeji navigace. Parkovací asistent samostatně navede modernizovaný vůz ŠKODA OCTAVIA a ŠKODA OCTAVIA COMBI na parkovací místo a z podélného místa i sám vyjede. Nabídku doplňuje asistent dálkových světel Auto Light Assist, který automaticky zapíná a vypíná dálková světla.


Škoda 14.1.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar