Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Karoq po modernizaci

Modernizovaný KAROQ přináší výraznější vzhled, protáhlejší karoserii a vylepšené aerodynamické vlastnosti. Díky nové přídi a širší, šestihranné masce chladiče má nyní ŠKODA KAROQ robustnější vzhled.

Nový přední nárazník je lakovaný v barvě vozu. V jeho spodní části se nachází široký nasávací otvor s krystalickou mřížkovanou strukturou. Příď zakončuje robustní, černý přední spoiler. Vzduchové clony Air Curtain v předním nárazníku usměrňují tok vzduchu kolem předního nárazníku a dále kolem předního kola, a snižují tak víření a proudění vzduchu. V kombinaci s pohonem všech kol je KAROQ poprvé vybaven aerodynamickými kryty palivové nádrže, které zakrývají také zadní nápravu a pomáhají snižovat odpor vzduchu pod vozem.

Na masku chladiče navazují přední světlomety, které jsou užší než u předchůdce. Dynamický vzhled podtrhují také nová dvoudílná světla pro denní svícení. Poprvé ŠKODA KAROQ nabízí na přání Matrix-LED přední světlomety se dvěma LED moduly pro potkávací a dálková světla umístěnými nad sebou. Výrazný vzhled se čtyřokou tváří je ještě patrnější v noci po zapnutí potkávacích světel. Základní verze LED světlometů má oddělené LED moduly v horní části. Pod nimi se nacházejí mlhové světlomety.

Novou záď zdobí prodloužený zadní spoiler lakovaný v barvě vozu, který ho opticky rozšiřuje. Společně s bočními finlety, které jsou známé také z výroby letadel, upravuje střešní spoiler víření vzduchu za vozem, zlepšuje aerodynamické vlastnosti a pomáhá tak snižovat emise CO2 Černý plastový zadní difuzor má výrazný tvar. Nová, ostře řezaná Top LED zadní světla jsou součástí standardní nabídky – jsou vybavena animovanými ukazateli směru a jedinečným uvítacím efektem.

Nová ŠKODA KAROQ nabízí devět barev karoserie, včetně nových metalických odstínů oranžová Phoenix a šedá Graphite

Novinka je k dispozici ve výbavových stupních Ambition, Style, Style Exclusive a také ve verzi SPORTLINE a SPORTLINE Exclusive, která je typická černě lakovanými doplňky, např. střešními nosiči, lištami kolem bočních oken a rámečkem masky chladiče. Délka nového vozu KAROQ činí 4 390 mm, šířka 1 841 mm. Rozvor činí u verze s pohonem předních kol 2 624 mm, resp. 2 629 mm u verze s pohonem všech kol.

Interiér je nyní komfortnější a šetrnější k životnímu prostředí. Nová, na přání dostupná ECO látka je potah vyrobený z recyklovaných veganských materiálů.

Specifické loketní opěrky dveří v barvě hnědá moka jsou potaženy materiálem Suedia.
Modernizovaná ŠKODA KAROQ nabízí kromě nových dekorů a potahů sedadel další komfortní prvky. Od výbavy Style je na přání poprvé k dispozici elektricky ovládané sedadlo spolujezdce s funkcí paměti, které je součástí komfort paketů. Integrovaná paměťová funkce ukládá osobní nastavení a aktivuje se jednoduchým stiskem tlačítka. Na přání jsou také k dispozici elektricky ovládané bederní opěry řidiče a spolujezdce a variabilní systém zadních sedadel VarioFlex se zadní lavicí, kterou tvoří tři samostatná sedadla dělená v poměru 40:20:40.



ŠKODA KAROQ nabízí pět moderních, úsporných motorů generace Evo, které pokrývají výkonové spektrum od 81 kW (110 k) do 140 kW (190 k). Benzinové motory pracují se vstřikovacími tlaky až 350 barů a jsou tak velmi úsporné.. Motor 2,0 TSI o výkonu 140 kW (190 k) je určený výhradně pro model KAROQ SPORTLINE a je vybaven sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol. Motor 2,0 TDI o výkonu 110 kW je na přání k dispozici s pohonem všech kol a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG.

TypPočet válcůVýkon kW(k)PřevodovkaToč.mom.Nm
1,0 TSI EVO381 (110)6‑M200
1,5 TSI EVO4110 (150)6‑M(7DSG)250
2,0 TSI EVO4140 (190¨)7-DSG 4×4320
2,0 TDI EVO485(116)6‑M(7DSG)300(250)
2,0 TDI EVO4110 (150)6-M (7DSG)340(360)




Díky mnoha vylepšením nabízejí motory nové generace Evo vysokou účinnost a nižší emise. Díky optimalizaci systému úpravy výfukových plynů SCR se dvěma katalyzátory jsou emise oxidu dusíku (NOx) obou naftových motorů generace Evo hluboko pod stanovenou normou. Během takzvaného procesu Twin Dosing dochází k vstřikování AdBlue® před dva SCR katalyzátory, které jsou řazené za sebou. Oproti předchozím motorům byla optimalizována kliková hřídel a provedeny změny ve vedení výfukových plynů, v turbodmychadle, vstřikovací soustavě a systému řízení provozní teploty motoru, což vede ke snížení spotřeby. Benzinové motory generace Evo jsou ještě účinnější než jejich předchůdci. Vysoký vstřikovací tlak až 350 barů zajišťuje nižší hydraulické ztráty a nižší spotřebu paliva. U motorů 1,0 TSI a 1,5 TSI jsou litinové vložky válců nahrazeny inovativním plazmovým nanášením povrchové vrstvy válců o celkové tloušťce 150 mikrometrů (0,15 milimetrů). Tento proces snižuje vnitřní tření a optimalizuje tím i spotřebu paliva a emise. Díky lepší distribuci a odvodu tepla ve spalovacím prostoru také snižuje tepelné namáhání motoru. Motor 1,5 TSI je také vybaven technologií aktivního řízení válců (ACT), která při nízké zátěži automaticky odpojuje dva válce a dále tak snižuje spotřebu.


Cestující chrání v případě nehody až devět airbagů. Součástí standardní výbavy jsou airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy a kolenní airbag řidiče. Boční airbagy vzadu jsou nabízeny na přání společně s Proaktivní ochranou cestujících v rámci paketu ochrana cestujících. Pokud senzory, které jsou nově umístěny také v zadní části vozu, zaznamenají nebezpečí nárazu nebo nouzové či panické brzdění, systém automaticky zavře otevřená okna nebo panoramatickou střechu, spustí varovná světla a předepne bezpečnostní pásy předních sedadel. V případě nárazu vůz na místě zastaví multikolizní brzda a zabrání tak dalšímu pohybu vozidla.

Součástí standardní výbavy je Front Assist s funkcí nouzové brzdy a prediktivní ochranou chodců. Asistovaná jízda 2.0, k dispozici na přání, sdružuje několik asistenčních systémů. Některé z nich jsou také nabízeny samostatně.

Asistovaná jízda 2.0 je k dispozici ve dvou verzích a zahrnuje Prediktivní tempomat. Ten zpracovává kromě údajů kamery v čelním skle i data z navigačního systému a s předstihem upravuje rychlost např. před zatáčkami nebo dle rychlostních limitů. Pokud je KAROQ vybaven automatickou převodovkou DSG, dokáže systém vůz samočinně zastavit a jestliže stání nepřekročí dobu tří sekund, zajistí také opětovný automatický rozjezd vozidla.
Součástí Asistované jízdy 2.0 je také vylepšená verze Rozpoznávání dopravních značek, která využívá lepší kameru, dále Adaptivní vedení v jízdním pruhu, které rozpozná i práce na silnici a veškerá ohraničení vozovky, Asistent změny jízdního pruhu, který je aktivní až do vzdálenosti 70 m a včas varuje řidiče, pokud se zezadu blíží jiná vozidla, dále Automatické parkování, Asistent při jízdě v koloně a Nouzový asistent.

Asistovaná jízda 2.0 Top nabízí navíc Panoramatický kamerový systém. Ten pomocí čtyř kamer promítá okolí vozu na displej infotainmentu. Asistovaná jízda také pomocí Detekce držení volantu minimálně každých 15 sekund kontroluje, zda má řidič neustále ruce na volantu, a v případě například zdravotní indispozice řidiče tak dokáže zjistit, že vozidlo případně nikdo neovládá. Pokud taková situace nastane, zasáhne Nouzový asistent, který zapne varovná světla a v rámci jízdního pruhu, ve kterém automobil jede, začne brzdit až do úplného zastavení. Při parkování pomáhají chytré parkovací senzory, které umí v případě hrozící kolize samy zastavit vůz a předejít nepříjemným situacím na parkovišti. Na přání je také dostupný Asistent pro manévrování s přívěsem. Některé ze zmíněných asistenčních systémů budou pro modernizovaný model KAROQ k dispozici v rámci náběhové strategie později v roce 2022.

KAROQ SPORTLINE je vrcholnou verzí úspěšné řady KAROQ. Motorová paleta zahrnuje výkonné pohonné jednotky modelové řady, s výjimkou motorů 1,0 TSI a 2,0 TDI o výkonu 85 kW. Nejvýkonnější benzinový agregát 2,0 TSI, je určen exkluzivně právě pro model ŠKODA KAROQ SPORTLINE. Disponuje výkonem 140 kW (190 k) a je standardně vybaven automatickou sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol. Model KAROQ SPORTLINE charakterizuje mnoho černě lakovaných prvků karoserie. Sportovní černá barva dominuje také interiéru.

Vrcholný model charakterizují designové prvky typické pro verzi SPORTLINE, mezi které patří například přední nárazník lakovaný v barvě vozu. Součástí standardní výbavy jsou dále černě lakované doplňky karoserie, například střešní nosiče, lišty kolem bočních oken nebo rámeček masky chladiče. Dalšími prvky v černé barvě jsou difuzor zadního nárazníku lakovaného v barvě vozu, kryty zpětných zrcátek a 18" kola z lehké slitiny Procyon s aerodynamickými kryty. Na přání jsou dostupná 19" kola z lehké slitiny Sagitarius s aerodynamickými kryty. Na předních blatnících se nachází plaketa SPORTLINE. Součástí standardní výbavy modelu ŠKODA KAROQ SPORTLINE jsou také Matrix-LED přední světlomety a adaptivní podvozek DCC.



Škoda 30.11.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar