Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Karoq - pět moderních motorů generace Evo

ŠKODA KAROQ nabízí pět moderních úsporných motorů generace Evo koncernu Volkswagen. Tři benzinové motory TSI a dva naftové motory TDI pokrývají výkonové spektrum od 81 kW (110 k) do 140 kW (190 k). Motor 2,0 TSI o výkonu 140 kW (190 k) je určený výhradně pro model KAROQ SPORTLINE a je vybaven sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol

Základním motorem modelu KAROQ je tříválcový motor 1,0 TSI Evo o výkonu 81 kW (110 k), který se pojí s šestistupňovou manuální převodovkou. Díky vysoké účinnosti je velmi úsporný. Vysoký vstřikovací tlak až 350 barů zajišťuje nízké emise. Litinové vložky válců jsou nahrazeny inovativním plazmovým nanášením povrchové vrstvy válců o celkové tloušťce 150 mikrometrů (0,15 milimetrů). Tento proces snižuje vnitřní tření ve válcích. Díky lepší distribuci a odvodu tepla ve spalovacím prostoru se také snižuje tepelné namáhání motoru. Čtyřválcový benzinový motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) je vybaven technologií aktivního řízení válců (ACT), která při nízké zátěži automaticky odpojuje dva válce a tím dále snižuje spotřebu.

Nejvýkonnější motorizace 2,0 TSI s výkonem 140 kW (190 k) je určená výhradně pro model KAROQ SPORTLINE a je vybavena sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol s elektronicky řízenou lamelovou spojkou šesté generace. Nová lamelová spojka je téměř o 0,8 kg lehčí než spojka předchozí generace a zajišťuje optimální účinnost. Díky integrované řídicí jednotce reaguje rychleji a podle potřeby ve zlomcích sekundy vypíná nebo zapíná pohon všech kol.

Oba naftové motory generace Evo mají objem 2,0 l. Výkonnější verze má výkon 110 kW (150 k). Oba jsou standardně vybaveny šestistupňovou manuální převodovkou. Na přání je dodávána sedmistupňová automatická převodovka DSG. Motor 2,0 TDI o výkonu 110 kW je na přání k dispozici s pohonem všech kol a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Motory EA288 Evo jsou vybaveny systémem úpravy výfukových plynů SCR, který pomáhá snižovat emise oxidů dusíku. Během takzvaného procesu Twin Dosing dochází k vstřikování AdBlue® před dva redukční katalyzátory, které jsou uspořádány za sebou. První katalyzátor je umístěn u motoru v blízkosti sběrného potrubí, druhý je umístěn dále od motoru na podvozku.

MotorPočet válcůVýkon kW(k)PřevodovkaToč.moment
1,0 TSI EVO381 (110) 6-M200
1,5 TSI EVO4110 (150)6-M/7DSG250
2,0 TSI EVO4140 (190)7-DSG 4×4320
2,0 TDI EVO485 (116) 6-M300
2,0 TDI EVO485 (116)7-DSG250
2,0 TDI EVO4110 (150)6-M340
2,0 TDI EVO4110 (150)7-DSG 4×4360



Adaptivní podvozek DCC a progresivní řízení

Adaptivní podvozek DCC je součástí standardní výbavy výbavového stupně Style Exclusive, SPORTLINE a SPORTLINE Exclusive. Součástí standardní výbavy modelu KAROQ SPORTLINE je také progresivní řízení. Adaptivní podvozek DCC neustále vyhodnocuje jízdní situaci a upravuje nastavení tlumičů a řízení. Volbou jízdního režimu lze volit režimy Eco, Comfort, Normal, Sport a Individual. V režimu Individual lze tyto vlastnosti nastavit ještě podrobněji. Variabilní převod řízení, který je závislý na úhlu natočení volantu, umožňuje lepší ovladatelnost při rychlejší jízdě a dynamičtější průjezd zatáčkou. Naproti tomu při větších úhlech natočení volantu, například při odbočování ve městě při nižší rychlosti nebo při parkování, je zapotřebí mnohem méně síly k otočení volantu a vůz se snadněji ovládá.


Škoda 7.4.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2022 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar