Škoda Fabia už v sériové výrobě
V pondělí opustila výrobní linku hlavního závodu společnosti ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi první ŠKODA FABIA čtvrté generace. Výrobní linky byly pro výrobu čtvrté generace rozsáhle upraveny, nezbytné investice dosáhly celkově 110 milionů euro.
ŠKODA FABIA poprvé vychází z modulární platformy MQB-A0 koncernu Volkswagen a vedle nejlepší nabídky prostoru ve své třídě poskytuje také ještě vyšší komfort a celou řadu nových bezpečnostních a asistenčních systémů.
ŠKODA FABIA vzniká na stejné výrobní lince jako modelové řady ŠKODA SCALA a ŠKODA KAMIQ. Před náběhem výroby provedla česká automobilka úpravy nejen na montážní lince, ale také v lisovně a svařovně. Celou řadu komplexních a fyzicky namáhavých výrobních operací převezmou roboti a umožní tím vysoký stupeň automatizace výrobních procesů.
První generace, která byla představena již v roce 1999, byla s více než 1,7 milionem prodaných vozů jedním z nejúspěšnějších modelů v segmentu malých automobilů. Hranici 1,7 milionu vozů pokořila také druhá generace tohoto modelu nabízená od roku 2007. Spolu s třetí generací představenou v roce 2014 bylo od uvedení tohoto modelu na trh dodáno zákazníkům po celém světě 4,5 milionu vozů ŠKODA FABIA.
Nová ŠKODA FABIA dokáže nadchnout designem, novými proporcemi a vychází poprvé z modulární platformy MQB-A0 koncernu Volkswagen, která umožňuje výrazné rozšíření bezpečnostní a komfortní výbavy. Se svou délkou 4108 milimetrů překonává nová generace modelu poprvé hranici čtyř metrů a nabízí při šířce 1780 milimetrů ještě více místa než její předchůdkyně. Objem zavazadlového prostoru, který byl již u předchozí generace v tomto segmentu největší, se u novinky zvýšil o 50 litrů na celkových 380 litrů.
ŠKODA AUTO nabízí novou FABII s předním pohonem a manuální převodovkou nebo s automatickou sedmistupňovou převodovkou DSG. Pět benzínových motorů současné generace EVO z koncernu Volkswagen v sobě snoubí nízké emise s vysokou efektivitou a dynamikou. FABIA dosahuje v segmentu malých automobilů rekordní hodnoty koeficientu odporu vzduchu cx 0,28, což v kombinaci s palivovou nádrží o objemu 50 litrů dodávanou na přání umožňuje dojezd více než 900 kilometrů v režimu WLTP. Novinka navíc nabízí celou řadu asistenčních systémů, které byly dosud vyhrazeny vozům vyšších tříd.
Škoda 13.7.2021
ŠKODA FABIA vzniká na stejné výrobní lince jako modelové řady ŠKODA SCALA a ŠKODA KAMIQ. Před náběhem výroby provedla česká automobilka úpravy nejen na montážní lince, ale také v lisovně a svařovně. Celou řadu komplexních a fyzicky namáhavých výrobních operací převezmou roboti a umožní tím vysoký stupeň automatizace výrobních procesů.
První generace, která byla představena již v roce 1999, byla s více než 1,7 milionem prodaných vozů jedním z nejúspěšnějších modelů v segmentu malých automobilů. Hranici 1,7 milionu vozů pokořila také druhá generace tohoto modelu nabízená od roku 2007. Spolu s třetí generací představenou v roce 2014 bylo od uvedení tohoto modelu na trh dodáno zákazníkům po celém světě 4,5 milionu vozů ŠKODA FABIA.
Nová ŠKODA FABIA dokáže nadchnout designem, novými proporcemi a vychází poprvé z modulární platformy MQB-A0 koncernu Volkswagen, která umožňuje výrazné rozšíření bezpečnostní a komfortní výbavy. Se svou délkou 4108 milimetrů překonává nová generace modelu poprvé hranici čtyř metrů a nabízí při šířce 1780 milimetrů ještě více místa než její předchůdkyně. Objem zavazadlového prostoru, který byl již u předchozí generace v tomto segmentu největší, se u novinky zvýšil o 50 litrů na celkových 380 litrů.
ŠKODA AUTO nabízí novou FABII s předním pohonem a manuální převodovkou nebo s automatickou sedmistupňovou převodovkou DSG. Pět benzínových motorů současné generace EVO z koncernu Volkswagen v sobě snoubí nízké emise s vysokou efektivitou a dynamikou. FABIA dosahuje v segmentu malých automobilů rekordní hodnoty koeficientu odporu vzduchu cx 0,28, což v kombinaci s palivovou nádrží o objemu 50 litrů dodávanou na přání umožňuje dojezd více než 900 kilometrů v režimu WLTP. Novinka navíc nabízí celou řadu asistenčních systémů, které byly dosud vyhrazeny vozům vyšších tříd.
Škoda 13.7.2021
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout