Škoda Fabia se prezentuje v Portugalsku
Čtrnáct dní po světové premiéře Škody Fabia na autosalonu v Paříži se v těchto dnech sjíždějí novináři z celého světa do Lisabonu na tzv. dynamickou prezentaci. Ve středu se jí zúčastnilo i na šedesát novinářů z Čech a Slovenska.
Po příletu na lisabonské letiště jsme si mohli zvolit některou z nabízených motorizací, které byly vybrány pro novou Škodu Fabia. Společně s ing.Pavlem Biskupem jsme vsadili na verzi se zážehovým čtyřválcem 1.2 TSI o výkonu 66 kW, který se také jeví jako nejvhodnější. Ale krátce jsme vyzkoušeli i nový tříválec 1.0 MPI s výkonem 44 kW a vznětový přeplňovaná tříválec 1.4 TDi se 77 kW.
První testovací jízda vedla okrajovými ulicemi Lisabonu, prakticky z jednoho kruhového objezdu na druhý, zhruba nějakých dvacet kilometrů. V jedné z místních restaurací jsme poobědvali a pak vyrazili na hlavní testovací trasu dlouhou 135 kilometrů. Na ní jsme si mohli ověřit, do jaké míry jsou jízdní vlastnosti nové Fabie lepší než u předchozí generace.
Jeli jsme jak po dálnici, tak hlavních i vedlejších silnicích, které byly vesměs na velice slušné úrovni. Jen v opravdu výjimečných případech připomínaly portugalské sinice naše vozovky s výtluky apod. Jednalo se jen o stovky metrů.
Cílem testovacích jízd nebylo jen seznámení s pohonnými jednotkami a jízdními vlastnost, ale i s rozhraními MirrorLink™ a SmartGate umožňujícími propojení automobilu s chytrým telefonem. Tuto novinku uvítají ale asi spíše mladší zákazníci a hlavně majitelé chytrých telefonů.
Než vám popíšeme všechny dojmy z prvního testování v příštích dnech, tak musíme prozradit, že na novou Škodu Fabia můžeme být právem hrdi. První zkušenosti jsou takřka kladné a sto tisíc prodaných Fabií do konce roku, jak si předsevzala Škoda Auto, vůbec není nereálné číslo.
J.Lasík 17.10.2014
První testovací jízda vedla okrajovými ulicemi Lisabonu, prakticky z jednoho kruhového objezdu na druhý, zhruba nějakých dvacet kilometrů. V jedné z místních restaurací jsme poobědvali a pak vyrazili na hlavní testovací trasu dlouhou 135 kilometrů. Na ní jsme si mohli ověřit, do jaké míry jsou jízdní vlastnosti nové Fabie lepší než u předchozí generace.
Jeli jsme jak po dálnici, tak hlavních i vedlejších silnicích, které byly vesměs na velice slušné úrovni. Jen v opravdu výjimečných případech připomínaly portugalské sinice naše vozovky s výtluky apod. Jednalo se jen o stovky metrů.
Cílem testovacích jízd nebylo jen seznámení s pohonnými jednotkami a jízdními vlastnost, ale i s rozhraními MirrorLink™ a SmartGate umožňujícími propojení automobilu s chytrým telefonem. Tuto novinku uvítají ale asi spíše mladší zákazníci a hlavně majitelé chytrých telefonů.
Než vám popíšeme všechny dojmy z prvního testování v příštích dnech, tak musíme prozradit, že na novou Škodu Fabia můžeme být právem hrdi. První zkušenosti jsou takřka kladné a sto tisíc prodaných Fabií do konce roku, jak si předsevzala Škoda Auto, vůbec není nereálné číslo.
J.Lasík 17.10.2014
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout