Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Fabia - pět úsporných zážehových motorů

Nová ŠKODA FABIA nabízí pět úsporných benzinových motorů. V porovnání s předchozím modelem rozšiřuje paletu pohonných jednotek. Mnohem širší než dosud je také výkonové spektrum, které sahá od 48 kW (65 k) do 110 kW (150 k).

Všechny motory patří do nové generace Evo koncernu Volkswagen. Většina z nich také nabízí kombinovanou spotřebu zhruba 5 l/100 km v režimu WLTP. Díky tomu je nová FABIA až o 10 % úspornější než její předchůdce. V kombinaci s 50l nádrží, která je k dispozici na přání, tak činí dojezd více než 950 km.

Paleta pohonných jednotek zahrnuje dva benzinové motory MPI s vícebodovým vstřikováním paliva a tři motory TSI s přímým vstřikováním. Novým základním motorem je tříválcový motor 1,0 MPI o výkonu 48 kW (65 k). V porovnání s předchozím modelem vzrostl výkon o 4 kW (5 k). K přenosu hnací síly na přední kola slouží nová pětistupňová manuální převodovka. Stejnou převodovku nabízí také druhý motor MPI o výkonu 59 kW (80 k). Oba motory MPI nového vozu ŠKODA FABIA splňují aktuální emisní normu Euro 6d.


Motory 1,0 TSI

Oba tříválcové motory 1,0 TSI generace Evo mají inovativní vrstvu nanášenou pomocí plazmy. Prášková vrstva o celkové tloušťce pouhých 150 mikrometrů (0,15 milimetrů) nanášená na vložky válců snižuje vnitřní tření a tím i spotřebu paliva a emise. Díky lepšímu rozdělení a lepšímu odvodu tepla ve spalovacím prostoru také optimalizuje tepelné namáhání motoru. Motor 1,0 TSI o výkonu 70 kW (95 k) nabízí pětistupňovou manuální převodovku. Silnější verze o výkonu 81 kW (110 k) se pojí s šestistupňovou manuální převodovkou. Všechny čtyři pohonné jednotky jsou nabízeny standardně se 40l palivovou nádrží. V případě 50l nádrže, která je k dispozici na přání, disponuje FABIA při kombinované spotřebě, která činí zhruba 5 l/100 km, dojezdem více než 950 km v režimu WLTP. Na přání je motor 1,0 TSI o výkonu 81 kW (110 k) k dispozici také se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG.


Nová vrcholná motorizace o výkonu 110 kW (150 k)

Čtyřválcový motor 1,5 TSI má výkon 110 kW (150 k) a je standardně vybaven sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Tento motor, který využívají také ostatní modely ŠKODA, je vybaven aktivním řízením válců ACT. Systém vypíná v případě malé zátěže automaticky oba prostřední válce, což řidič téměř nepostřehne, a snižuje tak spotřebu. Všechny motory TSI nové generace ŠKODA FABIA jsou vybaveny filtrem pevných částic a splňují aktuální emisní normu Euro 6d.


TypPočet válcůVýkon kW(k)Toč.moment (Nm)Převodovka
1,0MPI348(65)955-M
1,0 MPI359(80)955-M
1,0 TSI370(95)1755-M
1,0 TSI381(110)2006-M,7-DSG
1,5 TSI4110(150)2507-DSG



Škoda 26.2.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2021 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar