Škoda Fabia a Roomster s novou tváří
Škoda Auto představila první fotografie Fabie i Roomsteru (včetně verzí Scout) po faceliftu. Mění se nejen vzhled, ale také technologie a motorizace. Díky nově navržené přídi zdůrazňující šířku vozu, působí Fabia i Roomster na silnici při stejné výšce sebevědomě a dynamicky.
Omlazený vzhled vozů Fabia a Roomster podtrhuje nová mřížka chladiče a trojrozměrně tvarované světlomety, které se rozšířily. Zachovány zůstaly přednosti, jako jsou tvar prosklených ploch kolem kabiny vozu, důležitý identifikační prvek modelů Roomster a Fabia. Modernizaci doplňují např. nová hliníková kola, společně s novými ozdobnými kryty kol a novými odstíny laku. Stejně jako Fabia dostanou i modely Fabia Combi a Roomster řadu technických zlepšení. Svou premiéru si na ženevském autosalonu odbudou moderní, většinou přeplňované motory. Právě motorová paleta modelových řad Fabia a Roomster, je jádrem všech změn.
V ČR bude k dispozici pět zážehových a tři vznětové motorizace. Výkonové spektrum u benzinových agregátů sahá od 44 kW do 77 kW u modelu Fabia, resp. od 51 kW do 77 kW u Roomsteru. Všechny pohonné jednotky, dodávané do zemí Evropské Unie, splňují normu EU 5.
Přeplňovaný benzinový čtyřválec 1.2 TSI bude k dispozici ve dvou výkonových verzích – 63 kW a 77 kW pro obě modelové řady. Cílem vývoje bylo zlepšení nejen výkonu pohonných agregátů, ale i šetrnost vůči životnímu prostředí. Ve spojení s dvojspojkovou sedmistupňovou převodovkou DSG nabízí motor 1.2 TSI/77 kW spotřebu 5,3 l/100 km. Obě varianty budou k dispozici také s pětistupňovou manuální převodovkou.
Dieselové motory zahrnují spektrum od 55 kW do 77 kW při objemu 1.2 a 1.6 litru. Všechny jsou vybaveny filtrem pevných částic. Mezi nejdůležitější změny patří přechod na vysokotlaké vstřikování Common Rail, který dosahuje vstřikovacích tlaků až 160 Mpa. Rychlá reakce piezo-vstřikovačů, umožňuje až pět vstřiků v jednom taktu.
JL, 24.2.2010
V ČR bude k dispozici pět zážehových a tři vznětové motorizace. Výkonové spektrum u benzinových agregátů sahá od 44 kW do 77 kW u modelu Fabia, resp. od 51 kW do 77 kW u Roomsteru. Všechny pohonné jednotky, dodávané do zemí Evropské Unie, splňují normu EU 5.
Přeplňovaný benzinový čtyřválec 1.2 TSI bude k dispozici ve dvou výkonových verzích – 63 kW a 77 kW pro obě modelové řady. Cílem vývoje bylo zlepšení nejen výkonu pohonných agregátů, ale i šetrnost vůči životnímu prostředí. Ve spojení s dvojspojkovou sedmistupňovou převodovkou DSG nabízí motor 1.2 TSI/77 kW spotřebu 5,3 l/100 km. Obě varianty budou k dispozici také s pětistupňovou manuální převodovkou.
Dieselové motory zahrnují spektrum od 55 kW do 77 kW při objemu 1.2 a 1.6 litru. Všechny jsou vybaveny filtrem pevných částic. Mezi nejdůležitější změny patří přechod na vysokotlaké vstřikování Common Rail, který dosahuje vstřikovacích tlaků až 160 Mpa. Rychlá reakce piezo-vstřikovačů, umožňuje až pět vstřiků v jednom taktu.
1,2 HTP | 44 kW (60 k)- jen Fabia |
1,2 12V HTP | 51 kW (70 k) |
1,4 16V | 63 kW (86 k) |
1,2 TSI | 63 kW (86 k) |
1,2 TSI | 77 kW (105 k) |
1,2 TDI CR DPF | 55 kW (75 k) |
1,6 TDI CR DPF | 66 kW (90 k) |
1,6 TDI CR DPF | 77 kW (105 k) |
JL, 24.2.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout