Škoda Fabia RS s motorem 1.4 TSI/180 k
Sportovně laděné modely Fabia RS a Fabia Combi RS představuje Škoda Auto na autosalonu v Ženevě. Obě sériové verze RS, jsou poprvé osazeny čtyřválcovým benzinovým motorem 1.4 s dvojitým přeplňováním o výkonu až 132 kW (180 k).
Kombinace kompresoru a turbodmychadla umožňuje plynulý a agresivní nárůst výkonu motoru. Rychlost 224 km/h (Combi 226 km/h) a zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,3 sekund pro obě varianty zaručují sportovní svezení. Se spotřebou 6,4 l/100 km nabízí Fabia RS vysoký výkon, při současném maximálním využití paliva a hospodárnosti provozu.
„Modelové deriváty RS jsou pro značku Škoda logickou návazností na více než stoletou tradici v oblasti motorsportu. Věříme, že modely Fabia RS a Fabia Combi RS přispějí k zatraktivnění modelové řády Fabia v ČR. První vozy budou zákazníkům na domácím trhu k dispozici od 2. poloviny roku 2010“, uvedl Jan Hurt, vedoucí prodeje značky Škoda pro střední Evropu.
Obě sportovní verze zaujmou designem předního nárazníku a integrovaných mlhových světlometů. Na přání mohou být vybaveny Corner funkcí, nebo jsou na jejich pozici umístěna světla pro denní svícení na bázi LED diod. Sportovní geny v portfoliu modelové řady Fabia podtrhují 17“ kola Gigaro z lehké slitiny vyvinutá speciálně pro RS, červeně lakované brzdové třmeny nebo tónovaná skla. Zádi dominuje nový nárazník s difuzorem a dvojitá koncovka výfuku. Vedle jednobarevného provedení modelu bude Fabia RS nabízena s možností barevných kombinací některých prvků vozu. Střecha, střešní spoiler a litá kola budou u verze hatchback, v závislosti na barvě vozu, k dispozici ve třech různých odstínech: volit lze mezi černým, bílým a stříbrným barveným provedením.
Sportovní podvozek spolu s asistenčními systémy ESP, ABS, ASR, naladěnými na vysoké jízdní výkony, zaručuje bezpečnou avšak dynamickou jízdu. Nově přibyla funkce XDS, která při průjezdu zatáčkou elektronicky přibrzdí přední vnitřní kolo, což má za následek zvýšení točivého momentu na vnějším předním kole. Otáčivý moment, který tím vzniká, dává vozu vysokou agilitu při průjezdu zatáčkou. Kontrola tlaku vzduchu v pneumatikách a asistent rozjezdu do kopce se dodávají standardně a zvyšují nejen komfort, ale i bezpečnost posádky.
V interiéru nabízejí výškově nastavitelná sportovní sedadla s logem RS na opěradle. Tříramenný kožený sportovní volant se na přání dodává i v multifunkční verzi s ovládacími prvky (pádly) řazení sedmistupňové automatické převodovky DSG. Čistotu designu vnitřního prostoru podtrhuje přístrojová deska v odstínu Onyx a pedály z ušlechtilé oceli opatřené protiskluzovými plochami.
V návaznosti na design vozu Fabia RS připravila Škoda pozměněný vzhled i pro svůj rallye vůz Fabia S2000. Dle nových regulí FIA pro kategorii Super 2000 došlo k rozšíření vozu na 1820 mm, modifikována byla rovněž oblast sacího a výfukového systému motoru.
Jl, 11.3.2010
„Modelové deriváty RS jsou pro značku Škoda logickou návazností na více než stoletou tradici v oblasti motorsportu. Věříme, že modely Fabia RS a Fabia Combi RS přispějí k zatraktivnění modelové řády Fabia v ČR. První vozy budou zákazníkům na domácím trhu k dispozici od 2. poloviny roku 2010“, uvedl Jan Hurt, vedoucí prodeje značky Škoda pro střední Evropu.
Obě sportovní verze zaujmou designem předního nárazníku a integrovaných mlhových světlometů. Na přání mohou být vybaveny Corner funkcí, nebo jsou na jejich pozici umístěna světla pro denní svícení na bázi LED diod. Sportovní geny v portfoliu modelové řady Fabia podtrhují 17“ kola Gigaro z lehké slitiny vyvinutá speciálně pro RS, červeně lakované brzdové třmeny nebo tónovaná skla. Zádi dominuje nový nárazník s difuzorem a dvojitá koncovka výfuku. Vedle jednobarevného provedení modelu bude Fabia RS nabízena s možností barevných kombinací některých prvků vozu. Střecha, střešní spoiler a litá kola budou u verze hatchback, v závislosti na barvě vozu, k dispozici ve třech různých odstínech: volit lze mezi černým, bílým a stříbrným barveným provedením.
Sportovní podvozek spolu s asistenčními systémy ESP, ABS, ASR, naladěnými na vysoké jízdní výkony, zaručuje bezpečnou avšak dynamickou jízdu. Nově přibyla funkce XDS, která při průjezdu zatáčkou elektronicky přibrzdí přední vnitřní kolo, což má za následek zvýšení točivého momentu na vnějším předním kole. Otáčivý moment, který tím vzniká, dává vozu vysokou agilitu při průjezdu zatáčkou. Kontrola tlaku vzduchu v pneumatikách a asistent rozjezdu do kopce se dodávají standardně a zvyšují nejen komfort, ale i bezpečnost posádky.
V interiéru nabízejí výškově nastavitelná sportovní sedadla s logem RS na opěradle. Tříramenný kožený sportovní volant se na přání dodává i v multifunkční verzi s ovládacími prvky (pádly) řazení sedmistupňové automatické převodovky DSG. Čistotu designu vnitřního prostoru podtrhuje přístrojová deska v odstínu Onyx a pedály z ušlechtilé oceli opatřené protiskluzovými plochami.
V návaznosti na design vozu Fabia RS připravila Škoda pozměněný vzhled i pro svůj rallye vůz Fabia S2000. Dle nových regulí FIA pro kategorii Super 2000 došlo k rozšíření vozu na 1820 mm, modifikována byla rovněž oblast sacího a výfukového systému motoru.
Jl, 11.3.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout