Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Fabia Combi (I) - první zkušenost

Již v lednu se na českém trhu objeví nová Škoda Fabia Combi, která byla poprvé vystavena v září na autosalonu ve Frankfurtu. My jsme si ji mohli vyzkoušet při evropské prezentaci, která se konala za pěkného slunečného počasí u Jaderského moře, v chorvatském Splitu.

Na úvod musíme přiznat, že se nám vzhledově líbí o něco víc než pětidveřový hatchback, s nímž sdílí většinu komponentů včetně celého interiéru. Designérům se hlavně podařila zadní část vozu, zatímco příď je ztvárněná v duchu Roomsteru a Fabie hatchback. Tvar se sice přizpůsobil funkci, ale přitom představuje milník v dalším vývoji designu značky Škoda. Linie střechy ve stylu kupé, jejíž oblouk pokračuje do D-sloupků, a klínovitý design oken propůjčují kombi dynamický vzhled.
Vůz jsme již podrobně popsali po světové premiéře (viz Novinky), a tak se dnes soustředíme na nejdůležitější věci. Ještě je třeba podotknout, že pro předchozí generaci se rozhodlo přes 640 000 zákazníků, kteří ocenili kvalitu, spolehlivost, prostornost, chytré detaily a dobrý poměr mezi užitnou hodnotou a cenou.
Ještě než jsme si vůz vyzkoušeli během testovací jízdy, tak se podívejme na to nejdůležitější – zavazadlový prostor. Je dobře přístupy díky vysoko výklopné zadní stěně. O 46 mm (1498 mm) větší výška se podepsala výrazně na objemu úložného prostoru, jehož objem se v základním provedení zvětšil o 54 l na 480 litrů. Po sklopení zadních sedadel dokonce o 235 litrů, čímž se dostal na hodnotu 1460 litrů. Jen těmito hodnotami poráží dokonce automobily o dvě třídy výš. Takže jistě potěší každého, kdo uvažuje o koupi nové Fabie Combi (ceník viz Novinky), stejně jako nejdelší zavazadlový prostor ve svém segmentu. Mezi pátými dveřmi a opěradly zadních sedadel je nyní 959 mm. Zanedbatelná není ani hodnota užitečného zatížení – nezávisle na stupni výbavy uveze až 515 kilogramů
Ačkoli délka vzrostla v porovnání s její předchůdkyní o zanedbatelných sedm milimetrů na 4239 mm, přesto nabízí interiér podstatně více místa. Jak na předních, tak na zadních sedadlech je více prostoru pro hlavu.
Zákazníci uvítají jistě také mnoho užitečných detailů. Jak jsme už řekli, dveře zavazadlového prostoru se vyklápějí vysoko vzhůru, a zabraňují kontaktu s hlavou, zavazadlový prostor zakrývá polosamočinný roletový kryt, jako v Octavii Combi. V příplatkové výbavě nechybějí ani systémy pro zajištění nákladu, které bezpečně přidrží na určeném místě převážené předměty a ochrání je před poškozením, praktické jsou vodovzdorné podlahové koberce apod.
Interier včetně přístrojové desky je shodný s hatchbackem, v dobře tvarovaných a příjemně tvrdých sedadlech se sedí pohodlně. Také u kombi má zákazníka na výběr ze čtyř úrovní výbavy – Classic, Ambiente, sport a Elegance.
Ke standardní výbavě patří krycí roleta zavazadlového prostoru, příprava pro střešní nosič nebo zásuvka 12 V v zavazadlovém prostoru. Výbava Classic kromě toho nabízí čelní a boční airbagy, systém ABS s MSR a brzdovým asistentem Dual Rate, výškově i podélně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, tónovaní skla nebo tzv. paket Overhead I (čtyři sklopná stropní madla, zadní s věšáčky, dvě čtecí lampičky pro řidiče a spolujezdce, make-upová zrcátka ve slunečních clonách).
O pohonných jednotkách a prvních jízdních dojmech se více dozvíte zítra. Jen prozradíme, že k dispozici bude celkem sedm pohonných jednotek s výkony od 60 do 105 k.
(Pokračování zítra)

Jindřich Lasík, 21.11.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar