Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Enyaq Coupe - 30 sekund s maximálním výkonem

ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV je postavena na modulární platformě pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen. Společně s modelem ENYAQ iV je vyráběna v hlavním závodě ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi. Jedná se tak o jediné modely v Evropě na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB), které nejsou vyráběny v Německu.

Baterie 82 kWh (resp. 77 kWh netto), která je u všech modelů stejná, je umístěna v podlaze mezi nápravami.Zajišťuje maximální dojezd až 545 km*** v režimu WLTP.


Stejnou baterii využívá také verze ENYAQ COUPÉ iV 80x. Tato verze disponuje pohonem všech kol díky druhému elektromotoru, který je umístěn na přední nápravě. Systémový výkon obou elektromotorů činí 195 kW**, maximální točivý moment je 425 Nm. Nejvyšší rychlost činí stejně jako u verze s pohonem zadních kol 160 km/h.

Modeliv80iv80xRS iV
Syst.výkon kW150195220
Točivý moment Nm310425460
Kapacita aku kWh828282
Pohon2WD2WD4WD
Rychlost km/h160160180
Zrychlení 0-100 km/h S8,77,06,5



Maximální jízdní výkon, který je dle UN-GTR.21 dostupný po dobu až 30 sekund

Vrcholný sportovní model ENYAQ COUPÉ RS iV využívá rovněž baterii s kapacitou 82 kWh, dva elektromotory a pohon všech kol. Systémový výkon však činí 220 kW**, maximální točivý moment je 460 Nm. První čistě elektrický vůz RS značky ŠKODA zvládá zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 6,5 s. Tato verze dosahuje jako jediná nejvyšší rychlosti 180 km/h.


Maximální hmotnost přípojného vozidla činí u verzí ENYAQ COUPÉ RS iV a ENYAQ COUPÉ iV 80x 1 400 kg při 8% stoupání. Verze ENYAQ COUPÉ iV 80 může táhnout brzděný přívěs o hmotnosti do 1 200 kg.
Baterie umožňuje standardně rychlodobíjení, přičemž dobíjení baterie z 10 % na 80 % kapacity trvá 29 minut. ENYAQ COUPÉ iV lze také pohodlně dobít doma přes noc pomocí wallboxu ŠKODA iV Charger na střídavý proud s výkonem až 11 kW. Dobíjení trvá 6 až 8 hodin.

Podobných nabíjecích časů lze dosáhnout i u veřejných dobíjecích stanic na střídavý proud se stejným maximálním výkonem. Pro tuto variantu nabíjení je vůz standardně vybaven propojovacím kabelem Mennekes.


Vůz lze také dobít z běžné domácí 230V zásuvky o výkonu 2,3 kW. Nabíječka pro 230 V zásuvku, která je k dispozici na přání, je kompatibilní se všemi běžnými nabíjecími zásuvkami. Na přání je dále dostupná přenosná nabíječka iV. Jedná se o mobilní řešení s vyměnitelnými propojovacími konektory. V kombinaci s CEE adaptérem umožňuje nabíjení na výkonnějších zásuvkách až do 11 kW. Adaptér Schuko pro domácí zásuvky je k dispozici v rámci příslušenství.


Vůz dosahuje vynikající hodnoty součinitele odporu vzduchu cx 0,234. Díky tomu je úspornější a nabízí dlouhý dojezd. ENYAQ COUPÉ iV využívá chytré designové prvky, mezi které patří například aktivní rolo systému chlazení umístěné ve spodním otvoru pro přívod chladicího vzduchu na předním nárazníku a mnoho dalších aerodynamických prvků, které směrují proudění vzduchu kolem karoserie nebo pod vůz.


Dalšími prvky jsou aerodynamicky tvarovaný přední nárazník, přední spoiler, zakrytá plochá podlaha, vzduchové clony Air Curtain nebo střešní spoiler. K vyšší účinnosti přispívá na přání dodávané tepelné čerpadlo, které je určeno k vytápění a chlazení interiéru. Vysoce účinný systém tepelného čerpadla stlačuje pod vysokým tlakem chladivo. Teplo, které při tomto procesu vzniká, je použito k zahřátí proudícího chladného vzduchu. To znamená, že vysokonapěťové topné těleso odebírá z baterie vozu méně energie a tím prodlužuje dojezd.



* Dostupnost maximálního elektrického výkonu může být omezena. Výkon dostupný v jednotlivých jízdních situacích závisí na různých faktorech, jako je okolní teplota, stav nabití, teplota a kondice vysokonapěťové baterie či její fyzický věk.


** Maximální elektrický výkon 195 kW a 220 kW: Maximální jízdní výkon, který je dle UN-GTR.21 dostupný po dobu až 30 sekund. Množství dostupného jízdního výkonu pro danou jízdní situaci závisí na proměnných, jako je zejména venkovní teplota a stav nabití, teplota, technický stav nebo stáří vysokonapěťového akumulátoru. Maximální jízdní výkon je k dispozici, když je teplota vysokonapěťového akumulátoru v rozmezí 23-50 °C a jeho úroveň nabití je vyšší než 88 %. Odchylky, zejména od výše uvedených parametrů, mohou vést od snížení jízdního výkonu až k jeho úplné nedostupnosti. Teplotu vysokonapěťového akumulátoru lze do určité míry ovlivnit pomocí funkce nezávislé klimatizace a úroveň nabití je možné nastavit v infotainmentu vozidla. Aktuálně dostupný jízdní výkon se zobrazuje na indikátoru výkonu vozidla. Pro zachování nejlepší využitelné kapacity vysokonapěťového akumulátoru se při každodenním používání vozidla doporučuje nastavit cílovou úroveň nabití na 80 % (na 100 % doporučujeme vysokonapěťový akumulátor nabíjet například pouze před delší cestou).



*** předběžné hodnoty



Škoda 1.2.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2022 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar