Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Citigo 5D - prezentace v Portugalsku

V okolí portugalského Lisabonu začala v pondělí mezinárodní prezentace vozu Škoda Citigo v pětidveřovém provedení. Jako první si mohli novinku vyzkoušet čeští novináři, po kterých budou až do 2. března přijíždět k Atlantiku novináři z dalších zemí.

Během odpoledne jsme s novým modelem v silnějším provedení ujeli asi dvě stovky kilometrů nejen po perifériích Lisabonu, ale také přímo v historickém centru nebo na silničkách v okolí Sintry, a nechyběl ani kousek dálnice.
Pětidveřové Citigo se od třídveřového (viz Testy) liší pouze párem zadních dveří, kratšími předními dveřmi a o pár milimetrů širším vnitřním prodtorem na zadních sedadlech. A to za cenu o deseti tisíc korun vyšší než základní verze třídveřového modelu Citigo 1.0 Active. Podle nás bude tato verze bezpochyby praktičtější pro řadu zákazníků.
S délkou 3,56 metru, šířkou 1,65 metru a výškou 1,48 metru patří „miniškodovka“ k nejkompaktnějším a současně nejprostornějším vozům ve svém segmentu. Žádný z konkurentů mimo koncern Volkswagen nenabízí větší objem zavazadlového prostoru (251 l) a vnitřní šířku (1,36 m). Při sklopení opěradel zadních sedadel vzroste objem na 959 l. Díky dlouhému rozvoru – 2,42 m mohou čtyři osoby cestovat i na delší vzdálenosti.
Velký důraz je u modelu Citigo kladen na bezpečnost. Jako první vůz Škoda chrání řidiče a spolujezdce boční airbagy s funkcí ochrany hlavy Head-Thorax. Novinkou v oblasti bezpečnosti je aktivní brzdový systém City Safe Drive, schopný zastavit vůz před překážkou do rychlosti 30 km/h.
Zákazník má na výběr tříválcový zážehový motor 1.0 ve dvou výkonových variantách: 44 kW (60 k) a 55 kW (75 k).
Na český trh přijde pětidveřové Citigo v dubna ta 189 900 Kč, o dva měsíce později se objeví ještě verze s motorem na zemní plyn CNG. Zástupci Škoda prozradili také, že během roku obohatí trh ještě verze Green tec s kombinovanou spotřebou 4,1 l/100 km.
V úsporné variantě Green tec činí průměrná spotřeba 4,1 l/100 km, hodnota emisí CO2 je 96 g/km. Motory a převodovky jsou konstruovány pro optimální efektivitu ve městech a jejich okolí. Už při jízdě na krátkou vzdálenost dosahují rychle provozní teploty a pracují mimořádně hospodárně. Vedle toho přibude k manuálně řazené převodovce i pětistupňová automatizovaná převodovka.
O sportovní verzi RS nebo „pseudo-terénní“ Cross na rozdíl od VW up! Se v Mladé Boleslavi zatím neuvažuje.


J.Lasík, 15.2.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar