Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda 4×4 Winter Discovery

V rámci největší modelové ofenzívy v historii značky si mladoboleslavská automobilka upevnila své postavení v segmentu vozů s pohonem čtyř kol. V současnosti má v nabídce deset modelů s pohonem 4×4. Škoda v segmentu kompaktních vozů a střední třídy disponuje nejrozsáhlejší nabídkou modelů s pohonem 4×4 na trhu.

V příštích letech značka ŠKODA svou pozici mezi výrobci vozů s pohonem všech kol ještě posílí. Bude se přitom soustředit na rozšiřování své nabídky v segmentu Sport Utility Vehicles (SUV).

Od zahájení prodeje prvního modelu s pohonem všech kol v roce
1999 – vozu Octavia Combi 4×4 – dodala automobilka do konce roku 2015 svým zákazníkům více než 503 900 vozů 4×4, což představuje zhruba 16 % všech vozů Octavia, Yeti a Superb prodaných v tomto období.



ŠKODA Yeti 4×4
Škoda Yeti Outdoor 4×4
Škoda Yeti Monte Carlo 4×4
Škoda Octavia 4×4
Škoda Octavia Combi 4×4
Škoda Octavia RS 4×4
Škoda Octavia Combi RS 4×4
Škoda Octavia Scout
Škoda Superb 4×4
Škoda Superb Combi 4×4



V roce 2015 prodala ŠKODA na celém světě 67 500 vozů Yeti, Octavia a Superb s pohonem všech kol. Prvním modelem mladoboleslavské automobilky sériově vybaveným pohonem všech kol byla v roce 1999 ŠKODA Octavia Combi 4×4. Po tomto modelu následoval v roce 2002 vůz Octavia 4×4 a v roce 2008 Superb 4×4. V roce 2009 byly na trh uvedeny vozy Superb Combi 4×4 a Yeti 4×4.


Obzvláště silně se ŠKODA prezentuje v segmentu vozů 4×4 s karoserií kombi. Na šesti evropských trzích (ve Švýcarsku, Norsku, Rakousku, Polsku, Španělsku a Finsku) si značka ŠKODA modely Octavia Combi 4×4 a Superb Combi 4×4 udržuje vedoucí postavení ve třídě vozů s karoserií kombi a pohonem všech kol.



Nejmodernější technika 4x4


Všechny modely s pohonem všech kol disponují nejmodernější technikou s elektronicky řízenou lamelovou spojkou nejnovější generace. Elektronicky řízený systém pohonu všech kol pracuje přesně a velice rychle. Řídicí jednotka permanentně propočítává ideální hnací moment pro přední a zadní nápravu. Ztráta trakce je díky zásahům řídicí jednotky na základě aktuální jízdní situace téměř vyloučena. Při brzdění motorem nebo při nižším zatížení je poháněna pouze přední náprava, což snižuje spotřebu paliva.
Pohon všech kol nabízí řadu výhod. Proměnlivé rozdělování hnacího momentu mezi přední a zadní nápravu přináší vynikající trakci téměř na jakémkoli povrchu. Podstatně se zlepší záběr zejména na kluzkém povrchu, což ocení zejména řidiči jezdící s přívěsným vozíkem nebo obytným přívěsem. Usnadní se tím rozjíždění a souprava také lépe překonává stoupání. Při akceleraci vůz rychleji reaguje na stav vozovky. V souhře s asistenčními systémy jako ABS, ESC a EDS se zvýší i ovladatelnost vozu v mezních situacích. Vozy s pohonem všech kol tak zaručují vyšší bezpečnost a komfort.



ŠKODA Superb 4×4

Pohon všech kol u modelu Superb v karoserii liftback a kombi - je k dispozici se čtyřmi motorizacemi: 1,4 TSI/110 kW, 2,0 TSI/206 kW, 2,0 TDI/110 kW a 2,0 TDI/140 kW. Mimořádně atraktivní je kombinace pohonu všech kol
a automatické převodovky DSG u motorů 2,0 TSI/206 kW a 2,0 TDI/140 kW.



ŠKODA Octavia 4×4

Pro verze Octavia i Octavia Combi je pohon 4×4 k dispozici pro tři vznětové motory (1,6 TDI/81 kW, 2,0 TDI/110 kW, 2,0 TDI/135 kW) a jeden zážehový motor (1,8 TSI/132 kW). Pro modely Octavia RS a Octavia Combi RS se nabízí v kombinaci s agregátem 2,0 TDI/135 kW a automatickou převodovkou DSG.

ŠKODA Octavia Scout je v nabídce výhradně s pohonem všech kol a třemi motorizacemi: 2,0 TDI/110 kW, 2,0 TDI/135 kW a 1,8 TSI/132 kW.



ŠKODA Yeti 4×4

Koncem roku 2013 byl model ŠKODA Yeti kompletně přepracován, a tak si upevnil významné postavení v segmentu kompaktních SUV. Tento univerzální a praktický vůz je k dispozici ve dvou variantách: jako elegantní ŠKODA Yeti do města nebo jako dobrodružně laděná ŠKODA Yeti Outdoor.

Pohon všech kol lze u modelu Yeti kombinovat se třemi motorizacemi: 1,4 TSI/110 kW, 2,0 TDI/81 kW a 2,0 TDI/110 kW. Zážehový motor a silnější vznětový motor jsou v nabídce i v kombinaci se šestistupňovou automatickou převodovkou DSG.
Od roku 2014 je v nabídce také sportovně laděná ŠKODA Yeti Monte Carlo. Poznávací znamení: sportovní designové elementy interiéru a exteriéru, černá sedmnáctipalcová kola z lehké slitiny, střecha vozu a kryty vnějších zpětných zrcátek lakované černou barvou. Nabídka pohonu všech kol je k dispozici i pro variantu Monte Carlo.



Škoda 29.1.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar