Silné stroje na mmotion08 (II)
V dnešní přehlídce se podíváme na další exkluzivní motocykly, které byly vystaveny na výstavě mmotion08. Vedle strojů KTM, Moto Guzzi a Moto Morini věnujeme pozornost také čtyřkolce Outlander.
KTM 1190 RC8 K8
Kdo očekával koncepci cestovního motocyklu, ten se zmýlil. KTM u modelu RC8 pokračuje v supersportovní cestě a představuje superbikový speciál. Inovativní řešení a dlouhodobá práce na vývoji přináší neuvěřitelnou ovladatelnost jak na silnici, tak na závodním okruhu. Nastavitelný podvozek a ovládací prvky umožňují dokonalé nastavení naladění přímo na míru (výška a úhel řidítek, stupačky, podsedlový rám, geometrie).
S výkonem 154 k a točivým momentem 120 Nm stačí pouze nastavit pérování a vyrazit na závodní okruh. Z katalogu příslušenství dokážete z RC8 vykouzlit karbonový exkluzivní skvost nebo 185 koňové monstrum na startu
Moto Guzzi V7 Classic
V roce 1967 jeden z nejstarších evropských motocyklových výrobců šokoval svět představením prvního italského velkoobjemového motocyklu Moto Guzzi V7, jehož tvůrcem byl legendární Giulio Cesare Carcano. Tento model znamenal snad neúspěšnější éru v historii značky, neboť vlastnictví tohoto motocyklu bylo tehdy nejdůležitější věcí v životě mnoha Italů.
Po 40 letech přišla Moto Guzzi v rámci rozvoje značky a modelové řady s retro motocyklem navazujícím na předešlé úspěchy svého předchůdce a představila model V7 Classic. Novinka v sobě spojuje originální vzhled a krásu předchůdce s moderní technologií a výbornými jízdními vlastnostmi. Tvary nádrže, sedla, bočních panelů a blatníků jsou téměř identické s legendární V7. V moderním rámu je uložen motor V90° o objemu 750 cm³ a kardanový bezúdržbový pohon zadního kola. V duchu retrostylu je vybaven pochromovanými ráfky s drátěným výpletem a výfukovými koncovkami, připomínající 70. léta. Jízdní vlastnosti jsou na úrovni současnosti a zaručují snadnou a lehkou ovladatelnost. Oproti moderním motocyklům zaručuje díky svému vzhledu a kultovnímu zvuku obdiv a pozornost kdekoliv se objeví.
Moto Morini Granpasso 1200
Nejnovějším modelem staronové italské značky Moto Morini je Granpasso 1200, která má charakter velkých sportovních motocyklů spojený s komfortem silničního endura. Silný krátkozdvihový dvouválec byl optimalizován k podání velkého výkonu s okamžitou odezvou již od nízkých otáček. Bezproblémovou jízdu s výkonným motorem i v náročných podmínkách podporuje antihoppingová spojka ovládaná radiální pumpou. I přes pro enduro charakteristická kola s drátěným výpletem jsou použity bezdušové pneumatiky 19“ a 17“.
Outlander MAX 800 LTD
Nejsilnější a nejvšestrannější čtyřkolkou na trhu, nabitou tím nejlepším vybavením je Outlander Max 800 LTD, který za skvělý výkon vděčí dvouválci Rotax 800 cm³. Drsnou jízdu vám zpříjemní automatická převodovka s možností předřadit rychlost vpřed pro běžnou jízdu, redukci pro tah a náročný terén, neutrál, zpátečku a parking. Systém předního zavěšení se vyznačuje dvojitými A-rameny či unikátně řešeným nezávislým zavěšením zadních kol TTI s masivními vlečnými rameny. Zajišťují snadnou absorpci nárazů a eliminují opotřebení pneumatik. Pohon všech kol s viskozní spojkou umožňuje postupné zapojování a vysoký točivý moment.
Ultralehký, a pevný rám SST s nízko posazeným těžištěm je řešen tak skvěle, že se doslova vznáší nad kládami, kameny a všemi ostatními překážkami. Radiální pneumatiky Badlands 26“ dodávají stroji skvělou trakci, vnitřní brzdové kotouče, se starají o výborné brzdění. Model s prodlouženým rozvorem kol je upraven speciálně pro jízdu ve dvou. Plně integrované sedadlo spolujezdce (2-up) je mírně zvýšeno, což pasažérovi umožňuje skvělý výhled. Unikátní systém CRS umožní sedadlo spolujezdce snadno demontovat a na zadní nosič instalovat objemnou korbu.Nad bezpečností zaparkované čtyřkolky bdí digitálně kódovaný bezpečnostní systém DESS. Praktické přední a zadní ocelové zahrádky (kapacita 45 kg vepředu, 90 kg vzadu) s pevnou konstrukcí přijdou vhod při převážení nákladu.
Dokončení zítra
JL, 3.12.2008
Kdo očekával koncepci cestovního motocyklu, ten se zmýlil. KTM u modelu RC8 pokračuje v supersportovní cestě a představuje superbikový speciál. Inovativní řešení a dlouhodobá práce na vývoji přináší neuvěřitelnou ovladatelnost jak na silnici, tak na závodním okruhu. Nastavitelný podvozek a ovládací prvky umožňují dokonalé nastavení naladění přímo na míru (výška a úhel řidítek, stupačky, podsedlový rám, geometrie).
S výkonem 154 k a točivým momentem 120 Nm stačí pouze nastavit pérování a vyrazit na závodní okruh. Z katalogu příslušenství dokážete z RC8 vykouzlit karbonový exkluzivní skvost nebo 185 koňové monstrum na startu
| Počet válců | 2- V75° |
| Objem | 1148 cm³ |
| Výkon | 113 kW (154 k) při 10 000/min |
| Točivý moment | 120 Nm při 8000/min |
| Zrychlení 0 – 100 km/h | neuvedeno |
| Rychlost | neuvedeno |
| Suchá hmotnost (kg) | 188 kg |
| Cena | 399 900 Kč |
Moto Guzzi V7 Classic
V roce 1967 jeden z nejstarších evropských motocyklových výrobců šokoval svět představením prvního italského velkoobjemového motocyklu Moto Guzzi V7, jehož tvůrcem byl legendární Giulio Cesare Carcano. Tento model znamenal snad neúspěšnější éru v historii značky, neboť vlastnictví tohoto motocyklu bylo tehdy nejdůležitější věcí v životě mnoha Italů.
Po 40 letech přišla Moto Guzzi v rámci rozvoje značky a modelové řady s retro motocyklem navazujícím na předešlé úspěchy svého předchůdce a představila model V7 Classic. Novinka v sobě spojuje originální vzhled a krásu předchůdce s moderní technologií a výbornými jízdními vlastnostmi. Tvary nádrže, sedla, bočních panelů a blatníků jsou téměř identické s legendární V7. V moderním rámu je uložen motor V90° o objemu 750 cm³ a kardanový bezúdržbový pohon zadního kola. V duchu retrostylu je vybaven pochromovanými ráfky s drátěným výpletem a výfukovými koncovkami, připomínající 70. léta. Jízdní vlastnosti jsou na úrovni současnosti a zaručují snadnou a lehkou ovladatelnost. Oproti moderním motocyklům zaručuje díky svému vzhledu a kultovnímu zvuku obdiv a pozornost kdekoliv se objeví.
| Počet válců | 2 – V90° |
| Objem | 750 cm³ |
| Výkon | 35,5 kW (48,8k) při 6800/min |
| Točivý moment | 57,7 Nm při 3600/min |
| Zrychlení 0 – 100 km/h (s) | neuvedeno |
| Rychlost | 155 km/h |
| Suchá hmotnost | 182 kg |
| Cena | 209 000 Kč |
Moto Morini Granpasso 1200
Nejnovějším modelem staronové italské značky Moto Morini je Granpasso 1200, která má charakter velkých sportovních motocyklů spojený s komfortem silničního endura. Silný krátkozdvihový dvouválec byl optimalizován k podání velkého výkonu s okamžitou odezvou již od nízkých otáček. Bezproblémovou jízdu s výkonným motorem i v náročných podmínkách podporuje antihoppingová spojka ovládaná radiální pumpou. I přes pro enduro charakteristická kola s drátěným výpletem jsou použity bezdušové pneumatiky 19“ a 17“.
| Počet válců | 2 |
| Objem | 1187 cm³ |
| Výkon | 86,5 Kw při 8500/min |
| Točivý moment | 103,6 Nm při 7000/min |
| Rychlost | 210 km/h |
| Suchá hmotnost | 198 kg |
| Cena | 309 000 Kč |
Outlander MAX 800 LTD
Nejsilnější a nejvšestrannější čtyřkolkou na trhu, nabitou tím nejlepším vybavením je Outlander Max 800 LTD, který za skvělý výkon vděčí dvouválci Rotax 800 cm³. Drsnou jízdu vám zpříjemní automatická převodovka s možností předřadit rychlost vpřed pro běžnou jízdu, redukci pro tah a náročný terén, neutrál, zpátečku a parking. Systém předního zavěšení se vyznačuje dvojitými A-rameny či unikátně řešeným nezávislým zavěšením zadních kol TTI s masivními vlečnými rameny. Zajišťují snadnou absorpci nárazů a eliminují opotřebení pneumatik. Pohon všech kol s viskozní spojkou umožňuje postupné zapojování a vysoký točivý moment.
Ultralehký, a pevný rám SST s nízko posazeným těžištěm je řešen tak skvěle, že se doslova vznáší nad kládami, kameny a všemi ostatními překážkami. Radiální pneumatiky Badlands 26“ dodávají stroji skvělou trakci, vnitřní brzdové kotouče, se starají o výborné brzdění. Model s prodlouženým rozvorem kol je upraven speciálně pro jízdu ve dvou. Plně integrované sedadlo spolujezdce (2-up) je mírně zvýšeno, což pasažérovi umožňuje skvělý výhled. Unikátní systém CRS umožní sedadlo spolujezdce snadno demontovat a na zadní nosič instalovat objemnou korbu.Nad bezpečností zaparkované čtyřkolky bdí digitálně kódovaný bezpečnostní systém DESS. Praktické přední a zadní ocelové zahrádky (kapacita 45 kg vepředu, 90 kg vzadu) s pevnou konstrukcí přijdou vhod při převážení nákladu.
| Počet válců | 2 |
| Objem | 800 cm³ |
| Výkon | 50 kW |
| Točivý moment | 73 Nm při 5500/min |
| Suchá hmotnost | 326 kg |
| Cena | 399 007 Kč |
Dokončení zítra
JL, 3.12.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout














