Silné stroje na mmotion 08 (I)
Výstava mmotion08, která se uskutečnila ve Veletržním paláci okouzlila také příznivce silných motocyklů, s nimiž se na silnicích zase tak často nesetkáváme. Byla to přehlídka opravdových skvostů, o nichž si řada z nás může jen nechat zdát. Ale i tak je na tyto stroje pěkný pohled.
Aprilia SMV 750
Italská značka Aprilia je synonymum pro vítězství ve všech motocyklových závodních aktivitách, kterých se kdy účastnila. Těchto úspěchů dosáhla jedna z nejznámějších italských a evropských značek především díky invenci a mnoha originálním řešením, které posléze dokázala přenést i do své sériové produkce.
Jednou z posledních novinek, které přišly na trh v roce 2008 je supermotard SMV 750 Dorsoduro, vyvinutý ve spolupráci se závodní divizí Aprilia Racing Department, která se může pochlubit již 37 tituly v MS různých kategorií. Výsledkem je neotřelý a agresivní design kombinovaný s moderními technologiemi převzatými ze závodních speciálů. Základem je pohonná jednotka V90° o objemu 750 cm3 s výkonem 92 k a točivým momentem 82 Nm při 4500/min vybavená nejmodernějším vstřikováním kombinovaným s elektronickým ovládáním plynu technologií „Ride by Wire“ umožňující volbu ze tří palivových map. Motor je usazen v ultralevém rámu originálního designu..
Výsledkem je výborná ovladatelnost, možnost změny nastavení charakteristiky výkonu a vlastnosti, které uspokojí široké spektrum zákazníků, od zkušených jezdců hledajících maximální výkon a adrenalin až po méně zkušené jezdce a začátečníky.
BMW K 1200 R
Moderní sportovní motocykl BMW K 1200 R je nejsilnějším strojem ve své třídě na světě. Charisma tohoto Roadsteru utváří přesvědčivý design, špičkové technologie a technické parametry. Maximální točivý moment 127 Nm při 8 250/min a konstrukce hlavy válce která je odvozena z Formule 1. Za zmínku také stojí systém ovládání 16 ventilů pomocí hybného ramena, které snižuje tření na minimum. Motocykl je sériově vybaven patentovaným vedením předních kol Duolever společnosti BMW Motorrad. Jako variantu si zákazníci mohou zvolit Electronic Suspension Adjustmen (ESA) a ABS firmy BMW Motorrad v dílčí integrální verzí.
Ducati Monster
Od uvedení na trh v roce 1993 představovala řada Monster značky Ducati živoucí legendu třídy naked-bike, napodobovaný vzor. Po 15 letech nastal čas změny. Aby legenda nezestárla, přišla vloni Ducati s novou vizí Monstera, agresivního městského motocyklu. Stále je to Monster se všemi charakteristickými znaky, je však kompaktnější, lehčí a lépe ovladatelným. Po verzi s motorem o objemu 696 ccm nyní představuje Monster 1100s.
Vývoj probíhal v duchu filozofie „méně je více“, na motocyklu nenajdete jediný zbytečný detail. Podvozek vychází ze superbiku 848, využívá stejnou jednostrannou zadní kyvnou vidlici a odlehčená kola Marchesini. Odpružení zajišťují komponenty firmy Öhlins. Motor o objemu 1078 ccm se vyznačuje točivým momentem 103 Nm, který v kombinaci s extrémně nízkou hmotností 168kg zaručuje, že se stanete pánem městské džungle.
Harley-Davidson XR1200
První model XR1200 sjel z výrobní linky v dubnu 2008. Moderní street bike inspirovaný legendárním XR750® ze 70. let, je jedním z nejúspěšnějších motocyklů závodní historie. Výkonný roadster Harley-Davidson je zároveň první Harley vyvinutý pro evropské jezdce a evropské silnice. Jak řekl Bill Davidson, pravnuk zakladatele továrny Williama A. Davidsona: „Dá se říci, že XR1200 se narodil v Milwaukee, ale vyrostl v Evropě. Americký vývojový team spolupracoval s evropským úzce, že ani nelze říci, kde jedni skončili a druzí začali.“
Ergonomie vychází z průměrného evropského jezdce. Pérování, brzdy a řízení jsou vyvinuty speciálně pro evropské silnice a posaz nabízí dokonalou kontrolu a pocit jistoty.
Ale je to také motocykl inspirovaný americkou závodní tradicí značky Harley-Davidson. Nezaměnitelný motocykl Harley-Davidson s lehkým evropským přízvukem.XR750 soutěží i dnes na amerických plochých drahách. Poprvé se objevil v roce 1970 a od té doby získal tisíce vítězství. Pomohl vyrůst legendě jménem Scott Parker, devítinásobnému držiteli titulu AMA Grand National Champion. Scott Parker se také podílel na vývoji XR1200, aby se ujistil, že si uchová to nejlepší z ducha jeho milovaného závodního motocyklu.
Příbuzenský vztah mezi XR750 a XR1200 je zřejmý na pohled. Tvar nádrže, kola, „účelný“ vzhled.
XR1200 je sestaven z unikátní sady nejlepších komponentů, jako je třeba sportovně laděné přední pérování Sowa s 43mm obrácenou vidlicí pro přesné řízení a úhel náklonu v zatáčkách. Výkonné brzdy Nissin a polozávodní pneu Dunlop-Qualifier.Točivý momentem překypující, vstřikováním plněný, vzduchem chlazený V-Twin 1200cc motor,
Pokračování zítra
ML, 2.12.2008
Italská značka Aprilia je synonymum pro vítězství ve všech motocyklových závodních aktivitách, kterých se kdy účastnila. Těchto úspěchů dosáhla jedna z nejznámějších italských a evropských značek především díky invenci a mnoha originálním řešením, které posléze dokázala přenést i do své sériové produkce.
Jednou z posledních novinek, které přišly na trh v roce 2008 je supermotard SMV 750 Dorsoduro, vyvinutý ve spolupráci se závodní divizí Aprilia Racing Department, která se může pochlubit již 37 tituly v MS různých kategorií. Výsledkem je neotřelý a agresivní design kombinovaný s moderními technologiemi převzatými ze závodních speciálů. Základem je pohonná jednotka V90° o objemu 750 cm3 s výkonem 92 k a točivým momentem 82 Nm při 4500/min vybavená nejmodernějším vstřikováním kombinovaným s elektronickým ovládáním plynu technologií „Ride by Wire“ umožňující volbu ze tří palivových map. Motor je usazen v ultralevém rámu originálního designu..
Výsledkem je výborná ovladatelnost, možnost změny nastavení charakteristiky výkonu a vlastnosti, které uspokojí široké spektrum zákazníků, od zkušených jezdců hledajících maximální výkon a adrenalin až po méně zkušené jezdce a začátečníky.
| Počet válců | 2 – V90° |
| Objem (cm³) | 750 |
| Výkon | 67,3 kW(92 k)při 8750/min. |
| Točivý moment | 82 Nm při 4500/min. |
| Zrychlení 0 – 100 km/h | neuvedeno |
| Rychlost | 200 km/h |
| Suchá hmotnost | 186 kg |
| Cena | 209 900 Kč |
BMW K 1200 R
Moderní sportovní motocykl BMW K 1200 R je nejsilnějším strojem ve své třídě na světě. Charisma tohoto Roadsteru utváří přesvědčivý design, špičkové technologie a technické parametry. Maximální točivý moment 127 Nm při 8 250/min a konstrukce hlavy válce která je odvozena z Formule 1. Za zmínku také stojí systém ovládání 16 ventilů pomocí hybného ramena, které snižuje tření na minimum. Motocykl je sériově vybaven patentovaným vedením předních kol Duolever společnosti BMW Motorrad. Jako variantu si zákazníci mohou zvolit Electronic Suspension Adjustmen (ESA) a ABS firmy BMW Motorrad v dílčí integrální verzí.
| Počet válců | 4 |
| Objem | 1157 cm³ |
| Výkon | 120 kW (163 k) |
| Točivý moment | 127 Nm |
| Zrychlení 0 – 100 km/h | 2,8 s |
| Rychlost | 262 km/h |
| Suchá hmotnost | 211 kg |
| Cena | 345 200 Kč |
Ducati Monster
Od uvedení na trh v roce 1993 představovala řada Monster značky Ducati živoucí legendu třídy naked-bike, napodobovaný vzor. Po 15 letech nastal čas změny. Aby legenda nezestárla, přišla vloni Ducati s novou vizí Monstera, agresivního městského motocyklu. Stále je to Monster se všemi charakteristickými znaky, je však kompaktnější, lehčí a lépe ovladatelným. Po verzi s motorem o objemu 696 ccm nyní představuje Monster 1100s.
Vývoj probíhal v duchu filozofie „méně je více“, na motocyklu nenajdete jediný zbytečný detail. Podvozek vychází ze superbiku 848, využívá stejnou jednostrannou zadní kyvnou vidlici a odlehčená kola Marchesini. Odpružení zajišťují komponenty firmy Öhlins. Motor o objemu 1078 ccm se vyznačuje točivým momentem 103 Nm, který v kombinaci s extrémně nízkou hmotností 168kg zaručuje, že se stanete pánem městské džungle.
| Počet válců | 2 |
| Objem | 1078 cm³ |
| Výkon | 70 kW při 7500/min. |
| Točivý moment | 103 Nm při 6000/min |
| Suchá hmotnost | 168 kg |
Harley-Davidson XR1200
První model XR1200 sjel z výrobní linky v dubnu 2008. Moderní street bike inspirovaný legendárním XR750® ze 70. let, je jedním z nejúspěšnějších motocyklů závodní historie. Výkonný roadster Harley-Davidson je zároveň první Harley vyvinutý pro evropské jezdce a evropské silnice. Jak řekl Bill Davidson, pravnuk zakladatele továrny Williama A. Davidsona: „Dá se říci, že XR1200 se narodil v Milwaukee, ale vyrostl v Evropě. Americký vývojový team spolupracoval s evropským úzce, že ani nelze říci, kde jedni skončili a druzí začali.“
Ergonomie vychází z průměrného evropského jezdce. Pérování, brzdy a řízení jsou vyvinuty speciálně pro evropské silnice a posaz nabízí dokonalou kontrolu a pocit jistoty.
Ale je to také motocykl inspirovaný americkou závodní tradicí značky Harley-Davidson. Nezaměnitelný motocykl Harley-Davidson s lehkým evropským přízvukem.XR750 soutěží i dnes na amerických plochých drahách. Poprvé se objevil v roce 1970 a od té doby získal tisíce vítězství. Pomohl vyrůst legendě jménem Scott Parker, devítinásobnému držiteli titulu AMA Grand National Champion. Scott Parker se také podílel na vývoji XR1200, aby se ujistil, že si uchová to nejlepší z ducha jeho milovaného závodního motocyklu.
Příbuzenský vztah mezi XR750 a XR1200 je zřejmý na pohled. Tvar nádrže, kola, „účelný“ vzhled.
XR1200 je sestaven z unikátní sady nejlepších komponentů, jako je třeba sportovně laděné přední pérování Sowa s 43mm obrácenou vidlicí pro přesné řízení a úhel náklonu v zatáčkách. Výkonné brzdy Nissin a polozávodní pneu Dunlop-Qualifier.Točivý momentem překypující, vstřikováním plněný, vzduchem chlazený V-Twin 1200cc motor,
| Počet válců | 2 |
| Objem | 1200 cm³ |
| Výkon | neuvedeno |
| Točivý moment | 100 Nm při 3700/min |
| Zrychlení 0 – 100 km/h | neuvedeno |
| Rychlost | neuvedeno |
| Suchá hmotnost | 250 kg |
| Cena | 290 000 Kč |
Pokračování zítra
ML, 2.12.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout












