Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alcar - Konfigurátor kol

Šéfdesignér Manske o nové Fabii

Rok 2007 ještě ani pořádně nezačal a Škoda Auto už představila první z letošních novinek. V Portugalsku představila tisícovce novinářů novou Škodu Fabia. Na jejich tvarech najdeme rukopis šéfdesignéra Jensena Manskeho, který nám k novince řekl.

Jaké jsou největší rozdíly mezi stávající generací a nástupcem?
Nová Fabia je o 47 mm vyšší a o 22 mm delší, a díky tomu nabízí podstatně větší a prostornější interiér. Podobně jako Roomster má výraznou a originální přední část. Maska chladiče již nemá podobu rámečku, nýbrž je elegantně integrována do karoserie. Logo je na masce chladiče umístěno ve vzpřímenější pozici a od něj začíná výrazná boční hrana, probíhající po celém obvodu vozu. Všechna světla jsou třídimenzionální. Přední světlomety s čirým krycím sklem mají v horní části integrovaná směrovky a působí výrazně a jasně. Rozsvícená zadní světla v noci září ve tvaru písmene C, což je pro vozy Škoda typické.
Prosklená plocha působí u první generace nesourodě, zatímco u nového vozu tvoří harmonický a sjednocený celek. Stejně jako v Roomsteru připomíná prosklená plocha vozu Fabia pilotní kabinu i díky černým A a B sloupkům karoserie.


Jakým způsobem se podařilo vozu propůjčit více emocí a dynamiky?
Nová Fabia má sice o něco větší vnější rozměry, ale působí mnohem sportovněji a nabízí více emocí. Podobně jako Roomster dostala Fabia výraznou příď. Mezi předními světlomety protáhlými do šířky zaujme do detailu řešená maska chladiče, přímo navazující na kapotu. Logo je umístěno na chromované liště, lamely masky jsou třídimenzionální.
Karoserie působí jednotně, téměř jednolitě. Nemá velké přesahy nárazníků, o napětí se starají především velké plochy a hrana probíhající na bocích vozu pod úrovní oken. Prosklená jasně ohraničená plocha oken evokuje kokpit dopravního letadla a spolu se širším sklem pátých dveří dodává vozu dynamiku a sportovní charakter.
Přední i zadní světla již nejsou plochá, ale třídimenzionální a usazená výše než dosud. Přední světlomety zasahují více do blatníků a působí dojmem „kočičích očí“, zadní světla září v noci ve tvaru písmene C.


Osloví design nové Fabie stávající, spíše konzervativní zákazníky?
Současní zákazníci modelové řady Fabia se budou i v její nové generaci cítit jako doma. Nárůst kvality a technický pokrok je zřejmý, design vozu je o třídu výše. I přes větší výšku působí Fabia kompaktně a příjemně dynamicky. Boky vozu vyvolávají pocit důvěry, stejně jako maska chladiče začleněná do karoserie a třídimenzionální přední a zadní světla.
V interiéru jsou všechny kvalitně zpracované ovladače ergonomicky rozmístěny a snadno dosažitelné na místech, na jaká jsou řidiči zvyklí. Interiér nepůsobí fádně, ale je příjemnější a vzdušnější díky volbě svěžích barevných tónů a kontrastů.


Jaké detaily lze vyzvednout?
Maska chladiče – nyní začleněná do karoserie, logo Škoda je uloženo na široké chromované liště nad třídimenzionálními lamelami.
Logo Škoda je vertikálně výchozím bodem pro výrazný prolis na přední kapotě, horizontálně pak startem linky, která vede po celém obvodu vozu.
Karoserie působí kompaktně a houževnatě.
I přes aplikovaná konstrukční opatření na ochranu chodců se podařilo eliminovat boční přesahy nárazníků. Dominantně působící přední světlomety jsou čiré, protažené do boků a třídimenzionální. Třídimenzionální zadní světla svítí v noci ve tvaru písmene C. Střešní partie perfektně ladí s prosklenou plochou vozu Fabia ve tvaru pilotní kabiny s lesklými černými A a B sloupky karoserie. Prosklení pátých dveří je opticky širší.

JL, 24.1.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2018 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar