Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Seat Ateca po modernizaci

Vnější délka mírně vzrostla na 4381 mm (+18 mm) – v důsledku nového designu nárazníku vpředu i vzadu. Vnější šířka (1841 mm) a výška (1615 mm) jsou stejné jako u předchůdce. To je nový Seat Ateca modelového roku 2020.

Příď s novou tváří ztělesňuje nový designérský styl značky SEAT, na němž se zčásti podílí nový nárazník a světlomety s diodami LED pro všechny osvětlovací funkce.
Optimalizovaný design zádě, v níž se skrývá zavazadlový prostor objemu 510 litrů. Nový zadní nárazník a zadní svítilny s diodami LED pro všechny osvětlovací funkce včetně dynamických ukazatelů směru završují celkový vzhled vozu a zvyšují jeho atraktivitu.

Ještě sportovnější vzhled dodává vozu stupeň výbavy FR s prvky v matném odstínu šedá Cosmo včetně nového designu masky chladiče, ozdobných lišt na nárazníku vpředu i vzadu, rámečků mlhových světlometů, krytů vnější zpětných zrcátek, bočních ochranných lišt a rámečků naznačených koncovek výfukové soustavy.

Nový stupeň výbavy XPERIENCE dodává pořádnou porci terénního charakteru, umocněný černými nárazníky vpředu a vzadu, bočními prahy a lemováním podběhů kol. Ozdobné lišty na bocích, přídi a zádi mají povrchovou úpravu se vzhledem hliníku.


Interiér

S exteriérem ladí vnitřní design, který vytváří elegantní, ušlechtilý interiér s dynamickou atmosférou.
Na přání dodávaný digitální panel přístrojů, SEAT Digital Cockpit, s 10,25“ displejem, poskytuje řidiči vylepšené uživatelské rozhraní. Kompletně digitalizovaný interiér zahrnuje také vylepšený informační a zábavní systém s 8,25“ nebo 9,2“ displejem.

Vyhřívání volantu není jediným zlepšením, ale také např. vyhřívané sklo čelního okna, které má neviditelnou povrchovou úpravu s označením Climacoat.

Sklo čelního okna lze díky této technologii rozmrazit za pouhé 2 až 3 minuty, aniž by byl ovlivněn výhled řidiče. Sedadlo řidiče je elektricky nastavitelné v 8 směrech.


Konektivita


Centrálou konektivity je digitální panel přístrojů SEAT Digital Cockpit s uživatelsky konfigurovatelným 10,25“ displejem o vysokém rozlišení. Panel přístrojů je standardně propojen s informačním a zábavním systémem Media, který nabízí 8,25“ displej a konektivitu pro chytré telefony. Systém Connect s větším, 9,2“ displejem nabízí funkce navigace a hlasového ovládání hovorovým jazykem, jež usnadňuje uživatelské interakce. Nový model Ateca je navíc vybaven osvětlenými vstupy USB typu C, které umožňují bezproblémové připojení přenosných zařízení a jejich nabíjení.

Hlasové ovládání rozpoznává hovorový jazyk. Uživatel tak může vstupovat do interakce s informačním a zábavním systémem pomocí hovorového vyjadřování. Systém reaguje i na opravy a odkazy na předchozí příkazy. Vyhledávání informací pro navigaci nebo hudby je díky tomu ještě snadnější a rychlejší. Systém se aktivuje jednoduchým zvoláním „Hola Hola“.

Zákazníci budou mít také přístup ke svým digitálním životům bez ohledu na jimi používané zařízení, a to díky systému Full Link, jehož součástí jsou uživatelská prostředí Android Auto a Apple CarPlay.



Bezpečnost


Nový SEAT Ateca nabízí řadu nových vyspělých asistenčních systémů ADAS. Dokáže ještě lépe vnímat své okolí a reagovat na překážky na vozovce. SEAT Ateca díky těmto technologiím rozpoznává okolní dění a nabízí optimalizovanou ochranu v jakékoli situaci.

Systémy, mezi něž patří přednárazový asistent (Pre-Crash Assist), prediktivní adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control), asistent pro částečně automatizovanou jízdu (Travel Assist), asistent pro stav nouze (Emergency Assist), asistent pro změnu jízdního pruhu (Side Assist) a asistent pro vyparkování (Exit Assist), vzájemně spolupracují, aby ochránily vozidlo i jeho posádku.

Z důvodů bezpečnosti a dodržování legislativních požadavků musí řidič na systém neustále dohlížet, sledovat dopravní situaci a také držet volant alespoň jednou rukou. Pokud vozidlo detekuje, že řidič pustil volant na více než 15 sekund, aktivuje zvuková a vizuální upozornění, podpořená krátkým přibrzděním. Jestliže řidič ani pak nereaguje, zasáhne asistent pro stav nouze (Emergency Assist) a Ateca bezpečně zastaví.

Novou dimenzi asistence přináší asistent pro vyparkování (Exit Assist). Vozidlo řidiče při opouštění parkovacího místa zvukově a vizuálně upozorňuje na přibližující se vozidla, cyklisty nebo chodce z obou stran a v případě potřeby automaticky zabrzdí.

SEAT Ateca bude vybaven také asistentem pro změnu jízdního pruhu (Side Assist), který detekuje vozidla vzdálená až 70 metrů a upozorňuje na ně řidiče rozsvícením diody LED na vnějším zpětném zrcátku.

Nová Ateca nabízí také technologii Trailer Assist pro zákazníky, kteří často jezdí s přívěsem. Tento systém podporuje řidiče při couvání nebo parkování s přívěsem. Precizní manévrování se soupravou usnadňuje obraz ze zadní kamery.

Řidič si může změnit charakter vozidla voličem jízdních režimů v závislosti na provozních podmínkách a vlastních preferencích. Varianty s pohonem předních kol nabízejí režimy Eco, Normal, Sport a Individual. Verze 4Drive k tomu přidávají další dva režimy – Offroad a Snow.



Zážehové a vznětové motory

K dispozici jsou čtyři zážehové motory. Tříválcová jednotka 1,0 litru dosahuje nejvyššího výkonu 81 kW/110 k a dodává se ve spojení s mechanickou převodovkou. Tento motor používá spalovací proces na základě Millerova cyklu a výfukové turbodmychadlo s variabilní geometrií rozváděcích lopatek. Výsledkem je nová úroveň hospodárnosti mezi motory této objemové třídy.

Millerův cyklus optimalizuje časování ventilů. Brzké uzavření sacích ventilů je kombinováno s vyšším kompresním poměrem a přeplňováním. Účinnější řízení tvorby směsi paliva a vzduchu zvyšuje hospodárnost až o 10 %.

Větší čtyřválec 1,5 litru poskytuje výkon 110 kW/150 k a může být kombinován s mechanickou převodovkou nebo s dvouspojkovou převodovkou DSG. Motor je vybaven aktivním systémem deaktivace válců ACM, kdy za určitých provozních podmínek běží motor jen na dva válce.

Nejvýkonnější zážehovou jednotkou je čtyřválec 2,0 litru o výkonu 140 kW/190 k, dodávaný výhradně s dvouspojkovou převodovkou DSG a systémem pohonu všech kol 4Drive.


Dosud nabízené vznětové jednotky 1.6 TDI s výkonem 85 kW/115 k byly nahrazeny motory 2.0 TDI a výkonem 85 kW/115 k se dodávají s šestistupňovou mechanickou převodovkou. K dispozici je také výkonnější jednotka se 110 kW/150 k, nabízená jak s mechanickou převodovkou, tak i s dvouspojkovou převodovkou DSG. Motor o výkonu 110 kW/150 k se dodává také s pohonem všech kol 4Drive (výhradně s převodovkou DSG).

Všechny jednotky TDI jsou vybaveny novým systémem SCR s dvojitým vstřikováním AdBlue, který v porovnání s předchozí generací vznětových motorů výrazně snižuje emise NOx. Díky tomu splňují všechny vznětové motory nejpřísnější limity emisní normy Euro 6AP.



Seat 17.6.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar