Seat Ateca po modernizaci
Vnější délka mírně vzrostla na 4381 mm (+18 mm) – v důsledku nového designu nárazníku vpředu i vzadu. Vnější šířka (1841 mm) a výška (1615 mm) jsou stejné jako u předchůdce. To je nový Seat Ateca modelového roku 2020.
Příď s novou tváří ztělesňuje nový designérský styl značky SEAT, na němž se zčásti podílí nový nárazník a světlomety s diodami LED pro všechny osvětlovací funkce.
Optimalizovaný design zádě, v níž se skrývá zavazadlový prostor objemu 510 litrů. Nový zadní nárazník a zadní svítilny s diodami LED pro všechny osvětlovací funkce včetně dynamických ukazatelů směru završují celkový vzhled vozu a zvyšují jeho atraktivitu.
Ještě sportovnější vzhled dodává vozu stupeň výbavy FR s prvky v matném odstínu šedá Cosmo včetně nového designu masky chladiče, ozdobných lišt na nárazníku vpředu i vzadu, rámečků mlhových světlometů, krytů vnější zpětných zrcátek, bočních ochranných lišt a rámečků naznačených koncovek výfukové soustavy.
Nový stupeň výbavy XPERIENCE dodává pořádnou porci terénního charakteru, umocněný černými nárazníky vpředu a vzadu, bočními prahy a lemováním podběhů kol. Ozdobné lišty na bocích, přídi a zádi mají povrchovou úpravu se vzhledem hliníku.
Interiér
S exteriérem ladí vnitřní design, který vytváří elegantní, ušlechtilý interiér s dynamickou atmosférou.
Na přání dodávaný digitální panel přístrojů, SEAT Digital Cockpit, s 10,25“ displejem, poskytuje řidiči vylepšené uživatelské rozhraní. Kompletně digitalizovaný interiér zahrnuje také vylepšený informační a zábavní systém s 8,25“ nebo 9,2“ displejem.
Vyhřívání volantu není jediným zlepšením, ale také např. vyhřívané sklo čelního okna, které má neviditelnou povrchovou úpravu s označením Climacoat.
Sklo čelního okna lze díky této technologii rozmrazit za pouhé 2 až 3 minuty, aniž by byl ovlivněn výhled řidiče. Sedadlo řidiče je elektricky nastavitelné v 8 směrech.
Konektivita
Centrálou konektivity je digitální panel přístrojů SEAT Digital Cockpit s uživatelsky konfigurovatelným 10,25“ displejem o vysokém rozlišení. Panel přístrojů je standardně propojen s informačním a zábavním systémem Media, který nabízí 8,25“ displej a konektivitu pro chytré telefony. Systém Connect s větším, 9,2“ displejem nabízí funkce navigace a hlasového ovládání hovorovým jazykem, jež usnadňuje uživatelské interakce. Nový model Ateca je navíc vybaven osvětlenými vstupy USB typu C, které umožňují bezproblémové připojení přenosných zařízení a jejich nabíjení.
Hlasové ovládání rozpoznává hovorový jazyk. Uživatel tak může vstupovat do interakce s informačním a zábavním systémem pomocí hovorového vyjadřování. Systém reaguje i na opravy a odkazy na předchozí příkazy. Vyhledávání informací pro navigaci nebo hudby je díky tomu ještě snadnější a rychlejší. Systém se aktivuje jednoduchým zvoláním „Hola Hola“.
Zákazníci budou mít také přístup ke svým digitálním životům bez ohledu na jimi používané zařízení, a to díky systému Full Link, jehož součástí jsou uživatelská prostředí Android Auto a Apple CarPlay.
Bezpečnost
Nový SEAT Ateca nabízí řadu nových vyspělých asistenčních systémů ADAS. Dokáže ještě lépe vnímat své okolí a reagovat na překážky na vozovce. SEAT Ateca díky těmto technologiím rozpoznává okolní dění a nabízí optimalizovanou ochranu v jakékoli situaci.
Systémy, mezi něž patří přednárazový asistent (Pre-Crash Assist), prediktivní adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control), asistent pro částečně automatizovanou jízdu (Travel Assist), asistent pro stav nouze (Emergency Assist), asistent pro změnu jízdního pruhu (Side Assist) a asistent pro vyparkování (Exit Assist), vzájemně spolupracují, aby ochránily vozidlo i jeho posádku.
Z důvodů bezpečnosti a dodržování legislativních požadavků musí řidič na systém neustále dohlížet, sledovat dopravní situaci a také držet volant alespoň jednou rukou. Pokud vozidlo detekuje, že řidič pustil volant na více než 15 sekund, aktivuje zvuková a vizuální upozornění, podpořená krátkým přibrzděním. Jestliže řidič ani pak nereaguje, zasáhne asistent pro stav nouze (Emergency Assist) a Ateca bezpečně zastaví.
Novou dimenzi asistence přináší asistent pro vyparkování (Exit Assist). Vozidlo řidiče při opouštění parkovacího místa zvukově a vizuálně upozorňuje na přibližující se vozidla, cyklisty nebo chodce z obou stran a v případě potřeby automaticky zabrzdí.
SEAT Ateca bude vybaven také asistentem pro změnu jízdního pruhu (Side Assist), který detekuje vozidla vzdálená až 70 metrů a upozorňuje na ně řidiče rozsvícením diody LED na vnějším zpětném zrcátku.
Nová Ateca nabízí také technologii Trailer Assist pro zákazníky, kteří často jezdí s přívěsem. Tento systém podporuje řidiče při couvání nebo parkování s přívěsem. Precizní manévrování se soupravou usnadňuje obraz ze zadní kamery.
Řidič si může změnit charakter vozidla voličem jízdních režimů v závislosti na provozních podmínkách a vlastních preferencích. Varianty s pohonem předních kol nabízejí režimy Eco, Normal, Sport a Individual. Verze 4Drive k tomu přidávají další dva režimy – Offroad a Snow.
Zážehové a vznětové motory
K dispozici jsou čtyři zážehové motory. Tříválcová jednotka 1,0 litru dosahuje nejvyššího výkonu 81 kW/110 k a dodává se ve spojení s mechanickou převodovkou. Tento motor používá spalovací proces na základě Millerova cyklu a výfukové turbodmychadlo s variabilní geometrií rozváděcích lopatek. Výsledkem je nová úroveň hospodárnosti mezi motory této objemové třídy.
Millerův cyklus optimalizuje časování ventilů. Brzké uzavření sacích ventilů je kombinováno s vyšším kompresním poměrem a přeplňováním. Účinnější řízení tvorby směsi paliva a vzduchu zvyšuje hospodárnost až o 10 %.
Větší čtyřválec 1,5 litru poskytuje výkon 110 kW/150 k a může být kombinován s mechanickou převodovkou nebo s dvouspojkovou převodovkou DSG. Motor je vybaven aktivním systémem deaktivace válců ACM, kdy za určitých provozních podmínek běží motor jen na dva válce.
Nejvýkonnější zážehovou jednotkou je čtyřválec 2,0 litru o výkonu 140 kW/190 k, dodávaný výhradně s dvouspojkovou převodovkou DSG a systémem pohonu všech kol 4Drive.
Dosud nabízené vznětové jednotky 1.6 TDI s výkonem 85 kW/115 k byly nahrazeny motory 2.0 TDI a výkonem 85 kW/115 k se dodávají s šestistupňovou mechanickou převodovkou. K dispozici je také výkonnější jednotka se 110 kW/150 k, nabízená jak s mechanickou převodovkou, tak i s dvouspojkovou převodovkou DSG. Motor o výkonu 110 kW/150 k se dodává také s pohonem všech kol 4Drive (výhradně s převodovkou DSG).
Všechny jednotky TDI jsou vybaveny novým systémem SCR s dvojitým vstřikováním AdBlue, který v porovnání s předchozí generací vznětových motorů výrazně snižuje emise NOx. Díky tomu splňují všechny vznětové motory nejpřísnější limity emisní normy Euro 6AP.
Seat 17.6.2020
Optimalizovaný design zádě, v níž se skrývá zavazadlový prostor objemu 510 litrů. Nový zadní nárazník a zadní svítilny s diodami LED pro všechny osvětlovací funkce včetně dynamických ukazatelů směru završují celkový vzhled vozu a zvyšují jeho atraktivitu.
Ještě sportovnější vzhled dodává vozu stupeň výbavy FR s prvky v matném odstínu šedá Cosmo včetně nového designu masky chladiče, ozdobných lišt na nárazníku vpředu i vzadu, rámečků mlhových světlometů, krytů vnější zpětných zrcátek, bočních ochranných lišt a rámečků naznačených koncovek výfukové soustavy.
Nový stupeň výbavy XPERIENCE dodává pořádnou porci terénního charakteru, umocněný černými nárazníky vpředu a vzadu, bočními prahy a lemováním podběhů kol. Ozdobné lišty na bocích, přídi a zádi mají povrchovou úpravu se vzhledem hliníku.
Interiér
S exteriérem ladí vnitřní design, který vytváří elegantní, ušlechtilý interiér s dynamickou atmosférou.
Na přání dodávaný digitální panel přístrojů, SEAT Digital Cockpit, s 10,25“ displejem, poskytuje řidiči vylepšené uživatelské rozhraní. Kompletně digitalizovaný interiér zahrnuje také vylepšený informační a zábavní systém s 8,25“ nebo 9,2“ displejem.
Vyhřívání volantu není jediným zlepšením, ale také např. vyhřívané sklo čelního okna, které má neviditelnou povrchovou úpravu s označením Climacoat.
Sklo čelního okna lze díky této technologii rozmrazit za pouhé 2 až 3 minuty, aniž by byl ovlivněn výhled řidiče. Sedadlo řidiče je elektricky nastavitelné v 8 směrech.
Konektivita
Centrálou konektivity je digitální panel přístrojů SEAT Digital Cockpit s uživatelsky konfigurovatelným 10,25“ displejem o vysokém rozlišení. Panel přístrojů je standardně propojen s informačním a zábavním systémem Media, který nabízí 8,25“ displej a konektivitu pro chytré telefony. Systém Connect s větším, 9,2“ displejem nabízí funkce navigace a hlasového ovládání hovorovým jazykem, jež usnadňuje uživatelské interakce. Nový model Ateca je navíc vybaven osvětlenými vstupy USB typu C, které umožňují bezproblémové připojení přenosných zařízení a jejich nabíjení.
Hlasové ovládání rozpoznává hovorový jazyk. Uživatel tak může vstupovat do interakce s informačním a zábavním systémem pomocí hovorového vyjadřování. Systém reaguje i na opravy a odkazy na předchozí příkazy. Vyhledávání informací pro navigaci nebo hudby je díky tomu ještě snadnější a rychlejší. Systém se aktivuje jednoduchým zvoláním „Hola Hola“.
Zákazníci budou mít také přístup ke svým digitálním životům bez ohledu na jimi používané zařízení, a to díky systému Full Link, jehož součástí jsou uživatelská prostředí Android Auto a Apple CarPlay.
Bezpečnost
Nový SEAT Ateca nabízí řadu nových vyspělých asistenčních systémů ADAS. Dokáže ještě lépe vnímat své okolí a reagovat na překážky na vozovce. SEAT Ateca díky těmto technologiím rozpoznává okolní dění a nabízí optimalizovanou ochranu v jakékoli situaci.
Systémy, mezi něž patří přednárazový asistent (Pre-Crash Assist), prediktivní adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control), asistent pro částečně automatizovanou jízdu (Travel Assist), asistent pro stav nouze (Emergency Assist), asistent pro změnu jízdního pruhu (Side Assist) a asistent pro vyparkování (Exit Assist), vzájemně spolupracují, aby ochránily vozidlo i jeho posádku.
Z důvodů bezpečnosti a dodržování legislativních požadavků musí řidič na systém neustále dohlížet, sledovat dopravní situaci a také držet volant alespoň jednou rukou. Pokud vozidlo detekuje, že řidič pustil volant na více než 15 sekund, aktivuje zvuková a vizuální upozornění, podpořená krátkým přibrzděním. Jestliže řidič ani pak nereaguje, zasáhne asistent pro stav nouze (Emergency Assist) a Ateca bezpečně zastaví.
Novou dimenzi asistence přináší asistent pro vyparkování (Exit Assist). Vozidlo řidiče při opouštění parkovacího místa zvukově a vizuálně upozorňuje na přibližující se vozidla, cyklisty nebo chodce z obou stran a v případě potřeby automaticky zabrzdí.
SEAT Ateca bude vybaven také asistentem pro změnu jízdního pruhu (Side Assist), který detekuje vozidla vzdálená až 70 metrů a upozorňuje na ně řidiče rozsvícením diody LED na vnějším zpětném zrcátku.
Nová Ateca nabízí také technologii Trailer Assist pro zákazníky, kteří často jezdí s přívěsem. Tento systém podporuje řidiče při couvání nebo parkování s přívěsem. Precizní manévrování se soupravou usnadňuje obraz ze zadní kamery.
Řidič si může změnit charakter vozidla voličem jízdních režimů v závislosti na provozních podmínkách a vlastních preferencích. Varianty s pohonem předních kol nabízejí režimy Eco, Normal, Sport a Individual. Verze 4Drive k tomu přidávají další dva režimy – Offroad a Snow.
Zážehové a vznětové motory
K dispozici jsou čtyři zážehové motory. Tříválcová jednotka 1,0 litru dosahuje nejvyššího výkonu 81 kW/110 k a dodává se ve spojení s mechanickou převodovkou. Tento motor používá spalovací proces na základě Millerova cyklu a výfukové turbodmychadlo s variabilní geometrií rozváděcích lopatek. Výsledkem je nová úroveň hospodárnosti mezi motory této objemové třídy.
Millerův cyklus optimalizuje časování ventilů. Brzké uzavření sacích ventilů je kombinováno s vyšším kompresním poměrem a přeplňováním. Účinnější řízení tvorby směsi paliva a vzduchu zvyšuje hospodárnost až o 10 %.
Větší čtyřválec 1,5 litru poskytuje výkon 110 kW/150 k a může být kombinován s mechanickou převodovkou nebo s dvouspojkovou převodovkou DSG. Motor je vybaven aktivním systémem deaktivace válců ACM, kdy za určitých provozních podmínek běží motor jen na dva válce.
Nejvýkonnější zážehovou jednotkou je čtyřválec 2,0 litru o výkonu 140 kW/190 k, dodávaný výhradně s dvouspojkovou převodovkou DSG a systémem pohonu všech kol 4Drive.
Dosud nabízené vznětové jednotky 1.6 TDI s výkonem 85 kW/115 k byly nahrazeny motory 2.0 TDI a výkonem 85 kW/115 k se dodávají s šestistupňovou mechanickou převodovkou. K dispozici je také výkonnější jednotka se 110 kW/150 k, nabízená jak s mechanickou převodovkou, tak i s dvouspojkovou převodovkou DSG. Motor o výkonu 110 kW/150 k se dodává také s pohonem všech kol 4Drive (výhradně s převodovkou DSG).
Všechny jednotky TDI jsou vybaveny novým systémem SCR s dvojitým vstřikováním AdBlue, který v porovnání s předchozí generací vznětových motorů výrazně snižuje emise NOx. Díky tomu splňují všechny vznětové motory nejpřísnější limity emisní normy Euro 6AP.
Seat 17.6.2020
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout